ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری جاساز ۲۰۹ بسته هروئین از معده ۳ تبعه افغانستانی در هنگ مرزی تایباد نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مالیات؛ مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است آخرین اخبار از دستگیری عوامل اصلی ربودن «یسنا» (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند آخرین خبر‌ها از وضعیت مناطق سیل‌زده خراسان‌ جنوبی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمدید زمان مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بی‌ثباتی در کارخانه انسان‌سازی! انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
سرخط خبرها

مهم‌ترین خواص کاهو

  • کد خبر: ۲۰۸۵۶۴
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
  • ۱
مهم‌ترین خواص کاهو
کاهو از سبزیجات پرطرفداری است که مصرف آن در میان مردم بسیار رایج است.

به گزارش شهرآرانیوز، کاهو، سرشار از فولات، در تبدیل هوموسیستئین به متیونین بسیار موثر است و این تبدیل نقشی کلیدی در محافظت از رگ‌های خونی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی ایفا می‌کند. علاوه بر این، ویتامین C موجود در این سبزی، سفتی رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد و در مقابله با بیماری‌های قلبی-عروقی کمک‌رسان است.

کاهو، این محصول سبز و آبدار، بیش از آنچه در نگاه اول پیداست، به سلامت ما کمک می‌کند. از پیشگیری از التهاب تا تأثیر آن بر کاهش وزن و حفاظت از مغز، هر بخش از این ماده غذایی ساده در درون خود دنیایی از فایده‌ها را پنهان کرده است.

مهم‌ترین خواص کاهو

مناسب برای رژیم لاغری

کنترل و کاهش التهاب در بدن

محافظت از رگ‌های خونی

پیشگیری از بیماری‌های قلبی

بهبود سطح کلسترول خون

حفظ تعادل قند خون

کاهش فشار خون

کاهش خطر ابتلا به سرطان‌

کاهش درد التهاب مفاصل

خواص کاهو برای مفاصل

در اعماق تاریخ پزشکی ایران، کاهو به عنوان ماده‌ای مغذی و ضدالتهاب شناخته می‌شود. بررسی‌های علمی مدرن نیز تأیید می‌کنند که پروتئین‌های موجود در کاهو می‌توانند به کنترل و کاهش التهاب در بدن کمک کنند. این اثر بخشی، به احتمال زیاد ناشی از ویتامین‌های E، A، و K است که در کاهو به وفور یافت می‌شوند و به کاهش التهابات دردناک مفاصل کمک می‌کنند.

فواید کاهو برای التهاب

کاهو‌هایی با برگ‌های تیره‌تر، مانند رومن و کاهوی بنفش، خواص آنتی‌اکسیدانی قوی‌تری دارند و در نتیجه، مؤثرتر از انواع روشن‌تر در مقابله با التهاب عمل می‌کنند. اضافه کردن کاهو به رژیم غذایی روزانه، خصوصاً همراه با دیگر منابع غنی از ویتامین K مثل کلم بروکلی و اسفناج، می‌تواند یک استراتژی تغذیه‌ای مؤثر در جهت حفظ سلامت و پیشگیری از التهاب باشد.

خواص کاهو برای لاغری

با توجه به محتوای پایین کالری و چربی کاهو، این سبزی به یک انتخاب ایده‌آل برای افرادی تبدیل شده که به دنبال کنترل وزن و کاهش کالری دریافتی از رژیم غذایی خود هستند. مصرف یک حجم قابل توجه از کاهو می‌تواند احساس سیری را القا کند بدون آنکه به میزان قابل توجهی کالری دریافت کنید.

فواید کاهو برای قلب

کاهو، سرشار از فولات، در تبدیل هوموسیستئین به متیونین بسیار موثر است و این تبدیل نقشی کلیدی در محافظت از رگ‌های خونی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی ایفا می‌کند. علاوه بر این، ویتامین C موجود در این سبزی، سفتی رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد و در مقابله با بیماری‌های قلبی-عروقی کمک‌رسان است.

خاصیت کاهو برای فشار خون

پتاسیم موجود در کاهو نیز به کاهش فشار خون و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط کمک می‌کند. مصرف کاهو به بهبود سطح کلسترول خون کمک می‌کند، با افزایش کلسترول خوب (HDL) و کاهش کلسترول بد (LDL)، به سلامت قلبی عروقی شما کمک می‌کند.

خواص کاهو برای سرطان

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف کاهو با کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های معده، دهان، گلو، و مری مرتبط است. یک پژوهش ژاپنی حتی نشان داده که مصرف این سبزی ممکن است به پیشگیری از سرطان ریه در افراد سیگاری کمک کند، به این ترتیب نقش کاهو در دفاع از بدن در برابر سرطان‌های مختلف بیش از پیش تأیید می‌شود.

فواید کاهو برای قند خون

کاهو، با داشتن کربوهیدرات‌های کم و غنی از مواد مغذی، برای تعادل قند خون ایده‌آل است و به ویژه برای افراد دیابتی مفید می‌باشد. این سبزی به دلیل دارا بودن شاخص گلیسمی پایین، تأثیر کمی بر افزایش سطح قند خون دارد. همچنین، لاکتوکاکسانتین موجود در کاهو به کاهش سطح گلوکز خون کمک می‌کند، ویژگی‌ای که می‌تواند به عنوان یک عنصر ضددیابتی عمل نماید.

خواص کاهو برای چشم

طبق بررسی سایت چی شی، زآگزانتین موجود در کاهو، به عنوان آنتی‌اکسیدانی قدرتمند عمل می‌کند که به حفظ سلامت بینایی کمک کرده و از تباهی لکه زرد که با افزایش سن ایجاد می‌شود، پیشگیری می‌کند.

کاهو نه تنها به عنوان یک ماده‌ی غذایی کم‌کالری و سرشار از مواد مغذی، در مدیریت وزن و تنظیم قند خون ایفای نقش می‌کند، بلکه با دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی، به حفظ سلامت قلب، مقابله با التهاب و پیشگیری از بیماری‌هایی، چون سرطان و دیابت کمک شایانی می‌کند.

مصرف کاهو به بهبود فرآیند‌های گوارشی و حتی بهبود کیفیت خواب نیز مرتبط است. همچنین، این سبزی آبدار، با تأمین رطوبت بدن، به حفظ سلامت پوست و دستگاه ایمنی نیز مساعدت می‌نماید. بدین ترتیب، کاهو نه تنها به عنوان یک افزودنی خوش‌طعم در سالادها، بلکه به عنوان یک عنصر ارزشمند برای حفظ و تقویت سلامتی قابل اعتناست.

منبع: عصر ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
0
0
مضراتش رو جا انداختید؟!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->