سرعت ریزش بورس کمتر شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۹ مرداد ۱۴۰۳) سکه در مشهد ۴۲ میلیون تومان شد! (۹ مرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی چند؟ (۹ مرداد ۱۴۰۳) حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌های کشور افزایش یافت + جزئیات (۹ مرداد ۱۴۰۳) بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۹ مرداد ۱۴۰۳) | کوییک ۴۱۵ میلیون تومان شد پاسخ منفی بانک‌های مشهدی به متقاضیان وام‌های تکلیفی استان‌های رکورددار پاداش صرفه‌جویی برق مشخص شدند افزایش ۴۷ درصدی خرید تضمینی گندم توسط تعاون روستایی خراسان‌رضوی صعود قیمت دلار به کانال ۵۹ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین (۹ مرداد ۱۴۰۳) صورت سرخ بورس همزمان با استقرار دولت جدید خسارت ۱۲ هزار میلیارد تومانی کشاورزان از قطع برق اطلاعیه بانک مرکزی درباره واردات خودرو‌های کارکرده چه بود؟ | قیمت خودرو‌های دست دوم در امارات اعلام شد قیمت فروش ارز اربعین امروز چقدر است؟ (۹ مرداد ۱۴۰۳) فروش کد ملی برای واردات خودرو‌های کارکرده در فضای مجازی رونق گرفت! مزایده فروش اموال تملیکی خراسان‌رضوی برگزار می‌شود + جزئیات رتبه دوم خراسان رضوی در فعالیت بنگاه‌های املاک غیرمجاز! ارز اربعین را از کدام بانک‌ها بگیریم؟ استعلام سهام عدالت متوفیان چگونه انجام می‌شود؟ ارزش روز سبد سهام عدالت چند میلیون شده است؟ (۹ مرداد ۱۴۰۳) + ویدئو قیمت امروز میوه و صیفی جات (۹ مرداد ۱۴۰۳) | گلابی هم به بازار آمد خرید و فروش الکترونیکی طلا ممنوع اعلام شد دلار در مسیر صعود قرار گرفته است؟ (۹ مرداد ۱۴۰۳) میانگین اجاره بها در تهران به ۱۶ میلیون تومان رسید! (۹ مرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع موبایل (۸ مرداد ۱۴۰۳) | سامسونگی‌های پرطرفدار و شیائومی‌های خوش قیمت در مشهد چند؟ خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان خراسان رضوی از مرز ۵۰۰ هزار تن گذر کرد
سرخط خبرها

سرایت برف زمستانی به تالار بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۴ بهمن ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۹۸۴۴
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
سرایت برف زمستانی به تالار بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۴ بهمن ۱۴۰۲)
این روز‌ها اغلب استان‌های کشور به برکت بارش برف، سفیدپوش شده‌اند. گویا این سردی زمستان بیشتر به تک تک سهم‌ها رخنه کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بازار سرمایه که ابتدای وقت معاملات در فضایی نسبتا مثبت دنبال می‌شد، از نیمه دوم زمان معاملات ورق برگشت و کم‌کم سروکله فروشنده‌ها پیدا شد و نه‌تنها مانع ادامه رشد بازار شدند، که بخشی از پیشرفت را هم تبدیل به پسرفت کردند.

در پایان وقت معاملات امروز شاخص اصلی بازار با رشد نزدیک به ۴ هزار واحد، به ارتفاع ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار واحد بسنده کرد. شاخص هم وزن نیز نزدیک به ۵ هزار واحد رشد کرد.

در بین نماد‌های بورسی تاپیکو، کگل و پارسان بیشترین اثر منفی و نماد‌های فخوز، شپنا، خساپا و خودرو اثرات مثبت بیشتری را بر شاخص کل بازار گذاشتند.

این روز‌ها که به نظر می‌رسد شرایط بیشتر به نفع کوچک‌تر‌های بازار است و این موضوع را می‌توان از سرعت رشد بیشتر شاخص فرابورس و شاخص هم وزن دریافت کرد، شاخص فرابورس نیز امروز رشد ۱۶۱ واحدی را تجربه کرد.

در میان نماد‌های فرابورسی نیز وسپهر، وهور، هرمز، خاور، وگردش و انتخاب بیشترین اثر مثبت و بپاس بیشترین اثر منفی را بر شاخص اصلی این تالار گذاشتند.

ارزش معاملات بازار بورس در پایان وقت امروز به حدود ۵ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۸۵ میلیارد تومان از حقوقی‌ها خرید کردند.

امروز تعداد نماد‌های مثبت ۴۳۹ و تعداد نماد‌های منفی ۳۶۶ نماد بوده است.

نرخ ارز که از هفته گذشته روند صعودی را در پیش گرفته بود و طبق سنوات و تجارب گذشته عاملی مهم برای رشد بازار سرمایه محسوب می‌شد، اما این بار اثری بر بازار بورس نگذاشت. با این حال روند افزایشی قیمت دلار برای پنجمین هفته متوالی، اثر خود را در تمامی بازار‌ها گذاشت.

با این حال به نظر می‌رسد سهام‌داران همچنان به تصمیمات سیاستگذاران و اثر آن بر بورس، وزن بیشتری می‌دهند تا پارامتر مهمی مانند نرخ دلار. برای مثال ارزش دلاری بازار سهام در هفته گذشته ۱۰ میلیارد دلار کاهش داشت.

کارشناسان معتقدند در صورت ادامه روند نرخ ارز، بورس با یک تاخیر زمانی حرکت صعودی خود را آغاز خواهد کرد و با قرار داشتن قیمت سهام در محدوده‌های مناسب، این بازار نسبت به بازار‌های موازی از ظرفیت بیشتری برای جذب نقدینگی و رشد برخوردار است.

سرایت برف زمستانی به تالار بورس | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۴ بهمن ۱۴۰۲)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->