ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

اخاذ مامورنما به دام پلیس افتاد

  • کد خبر: ۲۱۳۸۲۰
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
اخاذ مامورنما به دام پلیس افتاد
پلیس، پرونده یک اخاذ حرفه‌ای را پیش از گسترش شیادی هایش بست.

به گزارش شهرآرانیوز ترساندن شهروندان، مهم‌ترین شگردی است که یک شیاد را در رسیدن به اهداف شومش کمک می‌کند، فرقی هم نمی‌کند این ترساندن مجازی باشد یا واقعی، تنها تفاوتش در این است که در فضای واقعی باید ابزاری در دست کلاهبردار باشد تا بتواند با آن شهروندان را فریب بدهد.

اینجاست که گاهی شیادان برای رسیدن به خواسته‌های شومشان لباس مردان قانون را به تن می‌کنند و وقت‌وبی‌وقت جلو افراد مختلف را گرفته و پس از ترساندن آن‌ها، اقدام به اخاذی می‌کنند، موضوعی که در مشهد منجر به شناسایی یک متهم شد و کارآگاهان پلیس آگاهی توانستند با اقدامات پلیسی، این شیاد را دستگیر کنند.

ماجرای این پرونده با شکایت چندین شهروند از یک مأمور انتظامی آغاز شده بود، فردی که به دلایل واهی از شهروندان درخواست رشوه کرده بود تا از انتقال آن‌ها به کلانتری خودداری کند.
شهروندان ترسیده از تهدید‌های این فرد، به خواسته‌اش تن داده و مبالغی را پرداخته بودند، اما در ادامه پس از گذشت مدتی از این موضوع، آن‌ها توانسته بودند به اتهام اشاره شده فکر کنند و بفهمند که کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه این مأمور بوده است.

آغاز تحقیقات

یکی از نکاتی که در اظهارات شاکیان تکرار شده بود و نشان از سریالی‌بودن ماجرا داشت، اعلام استفاده این فرد از یک پژو پارس بود و تمامی این اتفاق‌ها نیز در شرق مشهد رخ داده بود. کارآگاهان پلیس آگاهی زیرنظر سرهنگ مصطفی صادقی، رئیس پلیس آگاهی مشهد، با این احتمال که پای یک شیاد مأمورنما در میان باشد، اقدامات خود را برای ردزنی متهم و دستگیری او پیش از اضافه‌شدن به تعداد شاکیان آغاز کردند.

مأموران پلیس با این پیش‌فرض که احتمالا تعدادی از شهروندان نیز ترسید‌ه‌اند از متهم شکایت کنند و تعداد مال‌باختگان بیشتر هم شاید بشود، تحقیقات جامعی را در محدوده وقوع جرائم در دستورکار قرار دادند.

شناسایی مخفیگاه

کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی مشهد با بررسی اظهارات مال‌باختگان توانستند مشخصات ظاهری متهم را به دست بیاورند و تحقیقات میدانی خود را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کردند.

تحقیقات میدانی ادامه یافت تا آنجا که سرنخ‌هایی به دست آمد که محدوده مخفیگاه متهم را نشان می‌داد و در ادامه نیز با شناسایی محل مخفیگاه این فرد در یکی از مناطق مشهد، تیم رسیدگی‌کننده پرونده برای اطمینان از یافته خود، این مکان را مدتی زیر نظر گرفتند و با مشاهده ورود این فرد به مخفیگاه مطمئن شدند که آدرس را درست آمده‌اند.

کارآگاهان پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش با هماهنگی قضایی وارد عمل شدند و ضمن دستگیری او در بازرسی از محل، یک قبضه چاقو و تعداد زیادی از اموال اخاذی شده شامل سه دستگاه تلفن همراه آیفون و دو ساعت نفیس مسروقه کشف کردند.

اعتراف صریح

با انتقال متهم به مقر انتظامی، این فرد چهل‌ساله در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده هرچند ابتدا هیچ جرمی را گردن نمی‌گرفت، اما باتوجه‌به مستندات کشف شده به هشت فقره اخاذی از شهروندان در شرق شهر مشهد اعتراف کرد.

در ادامه این مأمورنمای اخاذ پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

رئیس پلیس آگاهی مشهد در ادامه شگرد‌های مرموز مأمورنما‌ها را برشمرد و گفت: شگرد مأمورنما‌ها این است که با واردکردن اتهاماتی مانند حمل مواد مخدر یا تخلفات صنفی به افرادی که از قبل شناسایی کرده‌اند، موجب آشفتگی طعمه خود شده و پس از نزدیک‌شدن به آن‌ها در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت یا اخاذی می‌کنند.

سرهنگ صادقی ادامه داد: ناآشنایی افراد به حقوق شهروندی و تسلیم‌شدن در برابر مأمورنما‌ها و غفلت در احراز هویت افرادی که مدعی‌اند مأمور پلیس هستند، ازجمله عوامل زمینه‌ساز اصلی سرقت و اخاذی باپوشش مأمور است که در چنین شرایطی شهروندان باید خون‌سردی خود را حفظ کرده و از آن‌ها کارت شناسایی معتبر درخواست کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->