برخورد ۲ خودرو سواری در جاده اسفراین یک فوتی و ۲ مصدوم برجا گذاشت آپارتمان‌نشینی، نور خورشید و کمبود ویتامین دی! قتل غیرعمد با تماس یک مزاحم! حادثه در یک شهربازی| حدود ۳۰ نفر از چرخ‌وفلکِ وارونه، آویزان ماندند مرگ ۶ حاجی بر اثر گرمازدگی اغفال دختر جوان با شگرد ازدواج و مهاجرت به اروپا توسط شاگرد قهوه‌خانه تصادف پژو ۴۰۵ در روستای بوژان نیشابور پنج مصدوم برجا گذاشت (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل فجیع مرد ثروتمند به‌خاطر طمع ۱۴میلیاردی دوستانش! ضرب‌الاجل تعزیرات برای سازمان‌های هواپیمایی و حمایت سلول درمانی، درمان «زخم پای دیابتی» را ممکن ساخت دومین جسد حادثه معدن شازند از زیر آوار بیرون کشیده شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) بازگشایی جاده چالوس بعد از ۳ روز (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قتل خونین به خاطر فحاشی! واکنش سردار کمالی به خبری در مورد کاهش مدت سربازی سودای شکار کبوتر بالای تیر برق، جان جوان مشهدی را گرفت! صدور مجوز تاسیس مرکز منطقه‌ای اقلیم سازمان جهانی هواشناسی در تهران ریزش معدن در محدوده جاده اراک-توره | ۴ نفر در زیر آوار (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) جزئیات استخدام نیروی جدید در پلیس آیا گرمای هوا باعث تشدید میگرن می‌شود؟ ابتلای ۹۰ نفر به تب دنگی در کشور تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد

  • کد خبر: ۲۲۴۱۳۶
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان از آبگیری ۳۰ درصد از پهنه تالاب کجی نمکزار این شهرستان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر کوهستانی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و بررسی تصاویر ماهواره‌ای حدود ۳۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی آبگیری شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان، گفت: تمامی پهنه آبی تالاب دارای رطوبت بوده و با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و ورود سامانه‌های بارشی جدید به منطقه در این ماه انتظار می‌رود سطح آبی تالاب افزایش یابد که این امر باعث کاهش ریزگرد‌ها و تغذیه سفر‌های زیرزمینی خواهد شد. 

وی افزود: پرندگان با آبگیری تالاب در حال و رفت آمد به آن هستند، اما پرندگان مهاجر سیبری اغلب‌شان بازگشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه به موقع آبگیری نشدن تالاب و خشکسالی‌ها سبب شده تا پرندگان مهاجر سیبری امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر تالاب کجی را به عنوان مقصد زمستانی خویش برگزینند، ادامه داد: باید در نظر داشت که به واسطه خشکی تالاب هامون و سد‌هایی که کشور افغانستان آن سوی مرز‌ها زده است پرندگان مهاجر بیشتر به آن سوی مرز‌ها کشیده شده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان با بیان اینکه در تعطیلات نوروز حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر از این تالاب دیدن کردند، بیان کرد: تعداد بازدیدکنندگان امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر بود و دلیلش هم این است که تعطیلات عید نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شد و همین تقارن در کم شدن تعداد مسافران و مهمانان تالاب تأثیرگذار بوده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->