چرخ گوشت دست کودک دو ساله را بلعید یارانه خرداد ۱۴۰۳ برای دهک‌های چهار به بالا واریز شد زن ۶۰ ساله شوهرش را آتش زد دستگیری اعضای گروه ۲۹ نفره شیطان پرستی در شیروان دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد در شهرستان مشهد کمبود مدرسه داریم بارش باران در محور‌های مشهد، نیشابور و تربت حیدریه (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) شمار جان‌باختگان ایرانی در حج تمتع به ۱۴ نفر رسید (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) بعد از غذا، چای و شیرینی بخوریم؟ | به این شرط بعد از خوردن غذا بخوابید بیست‌وششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد کشف ۲۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان‌رضوی (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) طلا‌های اهدایی مرد به زن هِبه و قابل‌استرداد است از قند و شکر دوری کنید وزیر آموزش‌وپرورش: در ۳۳ ماه خدمت شهید رئیسی، ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شد خراسان‌رضوی در مسیر تبدیل‌‌شدن به قطب تجهیزات پزشکی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۳۱ خرداد ۱۴۰۳) | وقوع بارش‌های رگباری و وزش باد شدید مصرف چه دارو‌هایی در گرما خطرناک است؟ ابتلای ۴۵ درصد مردم کشور به کبد چرب
سرخط خبرها

معاون وزیر کار: بخشی از بدهی امسال (۱۴۰۳) دولت به تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود

  • کد خبر: ۲۳۱۴۱۶
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
معاون وزیر کار: بخشی از بدهی امسال (۱۴۰۳) دولت به تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود
علیرضا عسکریان، معاون وزیر کار، تأکید کرد: بیمه‌شدگان و ذی‌نفعان سازمان بدانند که امسال (۱۴۰۳) قطعاً مبلغی از بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی تسویه خواهد شد؛ اما اینکه مبلغ آن چه میزان باشد و چگونه پرداخت شود، هنوز مشخص نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی پس از آنکه مجمع تشخیص مصلحت نظام ایرادی را به‌ بندی الحاقی از ماده ۲۹ برنامه هفتم توسعه وارد کرد و کمیسیون تلفیق آن بند مربوط به تعهد دولت به تسویه بدهی به این سازمان را حذف کرد، این بند در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. اما در ادامه، اخباری دال بر پیگیری وزیر کار درباره اختصاص مبلغی برای تأدیه بخشی از بدهی در سال جاری از سوی نمایندگان کارگری حاضر در کمیسیون تلفیق منتشر شد.

در این رابطه، علیرضا عسکریان، معاون امور اقتصادی و رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توضیح داد: مسئولان سازمان تأمین‌اجتماعی نظر مشخصی درباره شیوه محاسبه بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی دارند. دولت نیز دیدگاه خاص خودش را دارد. البته این اختلاف دیدگاه عمیق نیست، اما به هرحال اختلاف فرمول وجود دارد. 

وی افزود: اگر حسابرسان ما صورت‌های مالی بدهی را تأیید کنند، آن صورت‌ها مبنا قرار خواهند گرفت. البته حسابرسان ممکن است نظر ما در سازمان تأمین‌اجتماعی را تأمین نکنند؛ اما وقتی حسابرس براساس قوانین و مقررات میزان دیون دولت را تعیین می‌کنند، آن گزارش حسابرس تبدیل به مطالبه نهایی ما خواهد شد.

معاون وزیر کار تصریح کرد: ما همیشه با دولت وارد گفتگو شدیم تا بتوانیم میزان مطالبات خود را در سطح ارقام حقیقی به‌روزرسانی کنیم.

عسکریان تأکید کرد: اختلافی که میان ما و دولت وجود دارد، ارزش پولی است که به عنوان دیون وجود دارد. مطالبات ممکن است از ۱۰ سال گذشته بسیار زیاد شده باشد. بخش اعظم مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی آن بدهی‌ای است که از ۱۵ سال پیش انباشته شده و دولت به سازمان نداده است. ارزش این پول اگر ۱۰۰ میلیارد تومان باشد، دست‌کم باید براساس نرخ سود اوراق مشارکت پرداخت شود. البته ارزش آن ۱۰۰ میلیارد تومان که مثال زدیم، بیش از این است. ارزش در برخی سال‌ها به اندازه نرخ تورم و در برخی سال‌ها ارزش به صورت جهشی تغییر کرده است.

وی اضافه کرد: با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان در ۱۰ سال پیش، اتفاقات مهمی برای سازمان تأمین‌اجتماعی می‌افتاد و ارزش آن پول بسیار بیشتر بود. آن ارزش حتی با محاسبه سود اوراق مشارکت به‌عنوان مبنای به‌روزرسانی ارزش، به میزان ارزش ۱۰ سال پیش ۱۰۰ میلیارد تومان هم نخواهد رسید. 

معاون اقتصادی و رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه «دولت مبنای سود اوراق مشارکت را در به‌روزرسانی ریالی بدهی خود به تأمین‌اجتماعی پذیرفته است» تصریح کرد: دولت سود ترکیبی یا (سود مرکب) را در محاسبه به‌روزرسانی ریالی بدهی خود قبول ندارد. ما نیز به دلایلی سود ترکیبی را قبول نداریم. اما درباره کلیت مطالبات از دولت باید به تفاهم برسیم.

این مقام وزارت کار تاکید کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمانی است که مطالبات دارد و دولت هم کارفرمای بزرگی است که در کشور مستقر است. بسیاری از کارمندان وزارتخانه‌های کشور نیز هم اکنون بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند. به این ترتیب اگر بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به موقع پرداخت شود، صندوق‌ها توان نفس کشیدن و پایداری بیشتری خواهند داشت. 

وی تاکید کرد: طی دو سال گذشته دولت بزرگترین تسویه‌های تاریخ سازمان تامین اجتماعی را انجام داد و بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را پرداخت کرد. بدهی ما به بانک رفاه خود بزرگترین تسویه بود که دولت با پرداخت ۸۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ تسویه کرده و ما را از ابربدهکاری خارج کرد. 

عسکریان در پایان تصریح کرد: بیمه‌شدگان و ذی‌نفعان سازمان بدانند که امسال (۱۴۰۳) قطعاً مبلغی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تسویه خواهد شد، اما اینکه مبلغ آن چه میزان باشد و چگونه پرداخت شود، هنوز مشخص نشده است.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->