نجات معجزه آسای جان بیمار دچار «پارگی آنوریسم شریان طحالی» در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تایباد دستور رئیس قوه قضائیه برای تسریع در عمل به بیانات رهبر انقلاب اسلامی اجرای طرح شناسایی ناهنجاری‌های عضلانی- اسکلتی دانش آموزان بدو ورود به دبستان در مشهد بانوی مرگ مغزی در مشهد به دو بیمار زندگی دوباره بخشید (۳ تیر ۱۴۰۳) محل توزیع پودر کاهنده قندخون در یکی از محلات مشهد با دستور قضایی پلمب شد راه‌اندازی سامانه «سپید» در بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکبر مشهد هر نوع حیوان گزیدگی باید تحت بررسی پزشکی قرار گیرد  برخورد قطار با دختر ۱۷ ساله+ جزییات تصادف کامیون و پژو در مشهد ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت (۲ تیرماه ۱۴۰۳) محدوده جغرافیایی ثبت‌نام مدارس تغییر کرد عمل جراحی خارج‌کردن ساچمه از مغز مامور نیروی انتظامی با موفقیت انجام شد دستگیری شرور عربده کش در خیابان پاسداران (۲ تیرماه ۱۴۰۳) بازداشت ۷ متهم در خصوص گروگان‌گیری ۱۴ میلیاردتومانی | آدم‌ربایان جسد مقتول را مثله کردند! کدام غذاها عامل اضطراب هستند؟ رفع توقیف هشت هزار خودرو متخلف در زمینه کشف حجاب سلاخی زن و مرد جوان مقابل چشمان فرزند سه ساله به دست مرد همسایه (۲ تیر ۱۴۰۳) سیلاب راه ارتباطی ۱۴ روستا در خراسان رضوی را مسدود کرد (۲ تیر ۱۴۰۳) قتل خونین برادر در رختخواب| قاتل روانی با پلیس تماس گرفت
سرخط خبرها

ابتلای ۴۵ درصد مردم کشور به کبد چرب

  • کد خبر: ۲۳۴۷۷۳
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
ابتلای ۴۵ درصد مردم کشور به کبد چرب
دبیر انجمن آندوسکوپی‌های گوارشی ایران با بیان اینکه ۴۵ درصد افراد جامعه به کبد چرب مبتلا هستند، گفت: اگرچه این بیماری درمان قطعی ندارد ولی با اصلاح سبک زندگی، کاهش وزن و فعالیت فیزیکی التیام می‌یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر پاشا طبائیان افزود: مصرف غذا‌های آماده با کالری زیاد، بی تحرکی و چاقی باعث افزایش کبد چرب در ایرانیان شده و می‌تواند اندام‌های بدن از جمله مغز، کلیه و قلب را درگیر کند و باعث سکته مغزی شود.

وی تصریح کرد: کبد چرب در اکثر موارد علامتی ندارد و بیمارانی که غالبا به طور اتفاقی سونوگرافی شکم به دلایل دیگر انجام می‌دهند متوجه چرب بودن کبد خود می‌شوند یا در طی بررسی علت افزایش آنزیم‌های کبدی، کبد چرب تشخیص داده می‌شود.

وی اظهارداشت: هنگامی که کبد دچار التهاب می‌شود، می‌گوییم فرد مبتلا به التهاب کبد ناشی از چربی شده که این خود می‌تواند باعث آسیب کبدی شود و به مرور التهاب حاد یا مزمن ایجاد می‌کند ومی تواند باعث ایجاد سیروز یا نارسایی مزمن کبد شود.

طبائیان ادامه داد: توصیه می‌شود افراد مبتلا به کبد چرب از مصرف غذا‌های پرکالری و پرچرب و به ویژه پرکربوهیدرات مانند فست فود، شیرینی جات و نوشابه‌های گازدار و خصوصا الکل پرهیز کنند. مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه در این بیماران توصیه می‌شود، البته باید از مصرف بیش از حد میوه‌هایی که دارای محتوای فروکتوز هستند نیز خودداری کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به سیر روزافزون شیوع اضافه وزن و چاقی در کودکان، به نظر می‌رسد که سن شیوع کبد چرب پایین آمده است و افزایش شیوع کبد چرب در کودکان زنگ خطری است که باید توجه جدی به آن معطوف داشت.

وی افزود: پیروی از سبک غلط زندگی، کم تحرکی و استفاده روزافزون از تنقلات و غذا‌های آماده پر کالری از عوامل مهم افزایش شیوع کبد چرب در کودکان و بزرگسالان است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->