رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد ابلاغ برنامه عملیاتی برش منطقه‌ای ویژه منطقه ۳ مشهد تعریف و کلنگ‌‎زنی چندین پروژه ترافیکی در بزرگراه‌های امام‌علی(ع) و شهید چراغچی (صدمتری) مشهد پرداخت وام نوسازی به ناوگان تاکسی‌رانی با مشارکت شهرداری مشهد مقدس آتش‌نشانی مشهد به استاندارد جهانی رسید ترافیک سنگین در میدان آزادی، پل هاشمیه و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «ناسالم» است (۱۰ تیر ۱۴۰۳) روایتی کوتاه از تاریخ تپه نادری مشهد| سازه‌ای دفاعی در شرق تابران مهلت ثبت‌نام متقاضیان سرویس مدارس مشهد در سامانه سپند، تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ است راهگشایی در مسیر حاشیه شهر مشهد | بازگشایی در بولوار کرامت، خیابان امام زمان(عج) و ۲۲ بهمن روایتی مستند از سرگذشت محله‌ای قدیمی در قلب شهر مشهد | بوی گندم و عطر هلو در حافظه تاریخی «سعدآباد» اعمال‌قانون ۱۶۸۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۹ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله ثامن مشهد به انباشت زباله و عرض کم معابر شهروند خبرنگار | مشارکت کودکان در انتخابات ریاست جمهوری (۸ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بازدید اعضای شورای شهر مشهد از خط دو و سه قطارشهری مشهد | اتصال خطوط ریلی مترو مشهد به یکدیگر تا پایان ۱۴۰۳ + فیلم

  • کد خبر: ۲۳۲۲۴۳
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
  • ۶
بازدید اعضای شورای شهر مشهد از خط دو  و سه قطارشهری مشهد | اتصال خطوط ریلی مترو مشهد به یکدیگر تا پایان ۱۴۰۳ + فیلم
رئیس شورای شهرمشهد گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳، تمام خطوط ریلی قطارشهری مشهد به یکدیگر متصل می‌شوند؛ لذا خطوط ریلی مشهد در خطوط یک، دو، سه فعال خواهند شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس شورای شهر و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد صبح روز پنجشنبه ۱۷ خرداد ماه سال جاری، از پروژه‌های دردست‌ساخت خطوط دو و سه قطارشهری مشهد بازدید و از نزدیک در روند پیشرفت فیزیکی اجرای این پروژه قرار گرفتند.

تعداد بازدید : 1263

تسهیل زیارت با تکمیل خطوط قطارشهری مشهد

رئیس شورای شهرمشهد با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما تکمیل فازیک خط‌سه قطارشهری مشهد است، اظهار کرد: در تلاشیم تا بتوانیم سه خط یک، دو و سه را در اسرع وقت به هم ارتباط دهیم؛ زیرا مسافران بسیاری از طریق پایانه مسافربری تا شهدا وارد مشهد می‌شوند و باید بتوانیم زیارت آن‌ها را تسهیل کنیم.

حسن موحدیان با بیان اینکه عملیات ساخت خطوط دو و سه قطارشهری مشهد به صورت سه‌شیفت در حال انجام است، گفت: هم اکنون این دو خط در حال ساخت و در مرحله نازک‌کاری هستند. این نوید را به تمامی زائران و مجاوران می‌دهیم که تا پایان شهریور و هفته دولت به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان حمایت‌های دولت از پروژه‌های ساخت قطارشهری مشهد گفت: اوراق مشارکت از طریق دولت واگذار شده است. مشهد سالانه ۳۰ میلیون زائر دارد لذا دولت باید کمک کند و نسبت به مسائل فرهنگی در راستای تسهیل زیارت توجه شایانی داشته باشد.

بهترین دسترسی زائران به حرم مطهر در ورودی باب‌الجواد(ع)

معاون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری مشهد اظهار کرد: با توجه به بازدیدی که امروز از پروژه ساخت قطارشهری مشهد داشتیم، در تلاشیم تا طبق زمان‌بندی مقرر، خطوط قطارشهری مشهد به بهره‌برداری برسد. اولویت ما اتصال خط دو به سه با افتتاح سه ایستگاه پایانه مسافربری، میدان شهدا و ایستگاه باب‌الجواد(ع) است.

پوریا محمدیان افزود: با توجه به برنامه زمان‌بندی‌شده، ایستگاه بسیج و دیگر ایستگاه‌ها تا یک سال آینده تکمیل خواهند شد و به‌مرور به این ۶ کیلومتر اضافه می‌شوند.

وی درخصوص دسترسی‌های ایستگاه باب‌الجواد(ع) به حرم مطهر رضوی گفت: با توجه به اینکه ایستگاه باب‌الجواد(ع) و پروژه ضلع‌القبله آستان قدس رضوی دو پروژه‌ تعریف‌شده هستند، باید با طرح و برنامه‌های آستان قدس رضوی هماهنگ باشیم؛ بر این اساس، در ابتدا دسترسی‌های اولیه با هماهنگی بین دو مجموعه آغاز خواهد شد و به‌مرور با توجه به شکل‌گیری پروژه ضلع‌القبله، دسترسی‌ها را در ایستگاه باب‌الجواد(ع) افزایش خواهیم داد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: هماهنگی‌هایی با آستان قدس رضوی شده است که بتوانیم برای تسهیل زیارت زائران بهترین دسترسی را به فضای حرم داشته باشیم اما در ابتدای کار مقرر شده تا حداقل دسترسی را به‌صورت هم‌سطح در ورودی باب‌الجواد(ع) داشته باشیم.

در تامین مالی ساخت قطارشهری مشکلی نداریم

مجید نژادحسین در گفتگو با شهرآرانیوز، درخصوص پیشرفت فیزیکی پروژه خطوط دو و سه قطارشهری مشهد اظهار کرد: طبق توافق با مجموعه مدیریت شهری، فاز یک خط‌سه قطارشهری مشهد در مهر ماه آماده بهره‌برداری است و مسافرگیری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات معماری ایستگاه باب‌الجواد(ع) در حال انجام است و معماری این ایستگاه، متناسب با معماری حرم مطهر رضوی خواهد بود، افزود: عملیات سازه ایستگاه میدان شهدا در مرحله نازک‌کاری و نصب پله‌برقی و آسانسورهاست. در ایستگاه پایانه مسافربری نیز ریل‌گذاری‌ها انجام شده است که تا اوایل مهر ماه مسافرگیری از این خط انجام می شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در خط دو، ایستگاه سلامت تا ۲۲ بهمن‌ماه آماده بهره‌برداری می‌شود و خط دو تکمیل خواهد شد.

وی درخصوص تامین منابع مالی ساخت قطارشهری در فاز یک خط‌سه قطارشهری مشهد گفت: به لحاظ تامین منابع مالی فاز یک خط‌سه مشکلی نداریم و تعهدات انجام خواهد شد. همچنین تمام مصوباتی که به لحاظ درآمدزایی نیاز است، مطابق سال گذشته انجام شده است.

نژادحسین با بیان اینکه در شهریورماه اتصال خطوط دو و سه در میدان شهدا انجام می‌شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، تا پایان سال اتصال خط یک به سه در ایستگاه بسیج انجام می‌شود؛ لذا حدفاصل ایستگاه پایانه مسافربری، باب‌الجواد(ع) و شهدا تکمیل می‌شود. هدف‌گذاری شده که ایستگاه بسیج که محل اتصال خطوط یک و سه است، تا پایان سال آماده بهره‌برداری شود.

تا پایان سال، فاز اول خط‌سه قطارشهری مشهد به بهره‌برداری خواهد رسید

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: امروز به همراه اعضای شورای شهر از شش کیلومتر فاز اول خط‌سه قطارشهری مشهد از پایانه امام‌رضا(ع) تا میدان شهدا که شامل سه ایستگاه پایانه مسافربری، باب‌الجواد(ع) و میدان شهداست، بازدید شد.

کیانوش کیامرز با بیان اینکه صددرصد ظرفیت ایستگاه‌ها مشغول فعالیت هستند و تا پایان سال، فاز اول خط‌سه قطارشهری مشهد به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: یکی از معضلات ما در ساخت قطارشهری مشهد تامین منابع مالی است. منابع مالی ساخت قطارشهری مشهد مخصوصاً در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری محدودتر شده و اوراق سال گذشته رو به اتمام است. اوراق جدید نیز تا مرداد ماه نخواهد رسید؛ لذا در تلاش هستیم که بتوانیم منابع مالی را تامین کنیم تا سرعت پروژه کم نشود و پروژه را طبق زمان‌بندی انجام‌شده به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد: معماری ویژه‌ای برای ایستگاه باب‌الجواد(ع) که متناسب با فضای معنوی حرم مطهر رضوی است، طراحی کرده‌ایم.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
0
0
درود بر شهردار شهر مقدس با این پروژه عضیم دمت گرم خیلی فعال است ده نفر از این مردان در ایران باشد ایران می شود بهشت که هست خداشکر
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
0
0
سلام شما که میگین از وسیله عمومی استفاده نکنید چرا زمان قطازشهری را کم کردین عوض اینکه بیشتر کنین به فکر مردم باشین زمان را کمتر کردین که مردم مشکلاتشون بشتر شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
0
0
تکمیل فاز3و از الهیه با شهرک ابوذر
هرگز با سرعت لاک پشتی شما و شروع خط 4 انجام نخواهد شد
حسن جون
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
0
0
مگه مشهد شورای شهر داره ؟؟؟!!! کی انتخابشون کرده ؟؟؟!!!
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
0
چرابرای پیشرفت کار هرپروژه به غیر ازحفاری تونل وریل گذاری که باید یکدست باشه والان قرارگاه خاتم داره انجام میده،،ساخت ایستگاهها رو به شرکتهای داخلی ویا خارجی کوچکتر نمی سپارین،
وقتی قراره همه یک پروژه رو یک شرکت بسازه، معلومه که سالها طول میکشه و سرمایه ها منجمد میشه،
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
1
چرابرای پیشرفت کار هرپروژه به غیر ازحفاری تونل وریل گذاری که باید یکدست باشه والان قرارگاه خاتم داره انجام میده،،ساخت ایستگاهها رو به شرکتهای داخلی ویا خارجی کوچکتر نمی سپارین،
وقتی قراره همه یک پروژه رو یک شرکت بسازه، معلومه که سالها طول میکشه و سرمایه ها منجمد میشه،
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->