چند درصد مردم ایران از فیلترشکن استفاده می‌کنند؟ ترک اینترنت چه تأثیری بر سلامت مغز می‌گذارد؟ استفاده ابزاری از زنان در ایتا ممنوع شد نحوه پیدا کردن اکانت اینستاگرام با شماره تلفن: روش‌ها و نکات آیا طراحی دوربین آیفون ۱۷ پرو تغییر می‌کند؟ ویدئو | اولین ویدئو نگاه نزدیک به گلکسی S25 اج و جزئیات آن فاش شد! رونمایی از خودرو پرنده‌ای که قابلیت نشست و برخاست عمودی دارد + فیلم همه چیز درباره گروک ۳، به‌روزترین هوش مصنوعی جهان + مقایسه با مدل‌های دیگر جنگ هوش مصنوعی آمریکا و چین داغ‌تر شد رونمایی از تراشه محاسباتی کوانتومی جدید شرکت مایکروسافت رونمایی از یک ربات انسان‌نمای ترسناک با شباهت بی‌نظیر به انسان + ویدئو استفاده از هوش مصنوعی Grok ۳ برای مدت کوتاهی رایگان شد اوپو فایند N۵، باریک‌ترین گوشی تاشوی جهان، معرفی شد + مشخصات و قیمت مدیر عامل شرکت مخابرات ایران: زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور با محوریت هوش مصنوعی توسعه می‌یابد توکن پای نتورک (Pi coin) لیست شد + قیمت اولیه بسته حمایتی جدید مجلس برای دانش‌بنیان‌ها | ۸۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی واحد‌های فناور کشور چالش‌های هم‌افزایی علم و ثروت ویدئوی کامل معرفی iPhone ۱۶e، ارزان‌ترین گوشی اپل مقایسه مشخصات آیفون ۱۶E و آیفون ۱۶ + قیمت آیفون ۱۶E رونمایی شد + ویژگی‌ها و مشخصات خودرو صفر و کارکرده به محصولات دیجی کالا اضافه شد
سرخط خبرها

مدیرعامل انویدیا: بخشی از بافت‌های بازی‌های آینده را هوش مصنوعی تولید می‌کند

  • کد خبر: ۲۳۵۱۳۹
  • ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
مدیرعامل انویدیا: بخشی از بافت‌های بازی‌های آینده را هوش مصنوعی تولید می‌کند
مدیرعامل انویدیا معتقد است هوش مصنوعی می‌تواند آینده‌ دنیای گیمینگ را ازنظر بصری متحول کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، باور دارد یادگیری ماشینی در حال متحول‌کردن دنیای کامپیوتر‌های شخصی است. این فناوری بهره‌وری را در کار‌های روزمره‌ی کاربران افزایش می‌دهد و با تبدیل طرح‌ها به آثار هنری واقعی، استعداد‌های هنری نهفته را شکوفا می‌کند. این الگوریتم‌ها که برپایه‌ی مدل‌های پیچیده‌ی هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، با پردازش روی صد‌ها کارت گرافیک، می‌توانند چندین گیگابایت داده تولید کنند که حتی روی هارد معمولی هم جا می‌گیرند.

وب‌سایت More Than Moore می‌نویسد که اگرچه اکنون اجرای برخی مدل‌های زبانی بزرگ مبتنی‌بر متن به‌صورت مستقیم روی کارت گرافیک نیز امکان‌پذیر و پیشرفت‌های چشمگیری در‌زمینه‌ی تبدیل متن به تصویر حاصل شده است، مدل‌های دیگر مانند تبدیل تصویر به ویدئو فقط می‌توانند کلیپ‌های کوتاه تولید کنند.

انویدیا اخیراً فناوری RTX Remix را معرفی کرده است که به سازندگان ماد‌های بازی و گیمر‌ها اجازه می‌دهد تا عناوین قدیمی را بازسازی کنند. این کار با اتصال رندر بازی به ابزار‌های انویدیا انجام می‌شود؛ ابزار‌هایی که وضوح بافت‌ها و مدل‌های سه‌بعدی اشیاء و نورپردازی را بهبود می‌بخشند و سپس امکان افزودن تکنولوژی‌هایی مانند رهگیری پرتو (Ray Tracing) را فراهم می‌کنند. ناگفته نماند که فرایند مادسازی ابتدا به‌صورت بلادرنگ انجام نمی‌شود و به دانلود نرم‌افزار RTX Remix و انجام تنظیمات دستی و آماده‌سازی کتابخانه‌های ویژه نیاز دارد.

ازنظر هوانگ، ابزار‌های هوش مصنوعی می‌توانند در آینده قابلیت‌های جذابی برای گیمر‌ها به‌ارمغان بیاورند. یکی از این تکنولوژی‌ها می‌تواند شبیه به کاری باشد که RTX Remix انجام می‌دهد؛ اما به‌صورت بلادرنگ.

بر‌اساس گفته‌های جنسن هوانگ، در آینده تولید بافت‌ها و رندر اشیاء با کیفیت بهتر برای بهبود جلوه‌های بصری بازی‌ها با هوش مصنوعی ممکن خواهد شد. درحالی‌که این قابلیت هم‌اکنون ازطریق RTX Remix دردسترس قرار دارد، فناوری جدید احتمالاً به‌صورت بلادرنگ و مشابه DLSS کار خواهد کرد.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->