جزئیاتی جدید از مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره کسب‌وکار‌های اینترنتی (۲۷ تیر ۱۴۰۴) ارائه شکایت جدید ایران از استارلینک به اتحادیه بین‌المللی مخابرات همه چیز درباره نسخه جدید بازی جنگ‌های صلیبی (۲۰۲۵) + سیستم مورد نیاز و گیم پلی واکنش ستار هاشمی به بحث‌های اخیر درباره اینترنت طبقاتی (۲۶ تیر ۱۴۰۴) چرا بحث «اینترنت طبقاتی» در ایران دوباره جنجالی شد؟ + واکنش‌ها و حواشی ۴ مهارتی که کودکان را برای دنیای آینده آماده می‌‌کند بعد از جنجال‌های اخیر xAI دستورالعمل‌های این هوش مصنوعی اصلاح شد در ماه اخیر از حدود ۱۷۰ کشور به زیرساخت‌های کشور حملات سایبری شده است مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی نحوه انجام ۱۰۰ درصد کار‌ها را تغییر می‌دهد «همراهان» (Companions): قابلیت جدید Super Grok برای مشترکین صحبت‌های جدید سخنگوی دولت درباره ارائه اینترنت آزادتر به خبرنگاران و احتمال رفع فیلتر تلگرام (۲۴ تیر ۱۴۰۴) Sun Day: اپ جدید جک دورسی برای ثبت ویتامین D دریافتی فرد اضافه‌شدن ویژگی‌های جدید به برنامه‌های آفیس ویندوز ۱۰ از سال ۲۰۲۶ متوقف می‌شود ویدئو | وزارت ارتباطات درباره اختلال مسیریاب‌ها: متوجه سختی وارد شده به مردم هستیم! چرا باید برای رسیدن به بهترین پاسخ از چندین هوش مصنوعی استفاده کرد؟ گوگل می‌خواهد ChromeOS و اندروید را با هم ادغام کند ویوو ایکس فولد ۵، سبک‌ترین گوشی تاشدنی کتابی دنیا، معرفی شد + مشخصات اپل آیفون ۱۷ را چه زمانی معرفی می‌کند؟ ماجرای اختلال در دامنه‌های ir چه بود؟ (۲۳ تیر ۱۴۰۴) غم و اندوه فصل تابستان یک حقیقت واقعی است! محققان ایمپلنت هوشمندی ساخته‌اند که به‌طور خودکار در بدن بیماران دیابتی دارو آزاد می‌کند
سرخط خبرها

مدیرعامل انویدیا: بخشی از بافت‌های بازی‌های آینده را هوش مصنوعی تولید می‌کند

  • کد خبر: ۲۳۵۱۳۹
  • ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
مدیرعامل انویدیا: بخشی از بافت‌های بازی‌های آینده را هوش مصنوعی تولید می‌کند
مدیرعامل انویدیا معتقد است هوش مصنوعی می‌تواند آینده‌ دنیای گیمینگ را ازنظر بصری متحول کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، باور دارد یادگیری ماشینی در حال متحول‌کردن دنیای کامپیوتر‌های شخصی است. این فناوری بهره‌وری را در کار‌های روزمره‌ی کاربران افزایش می‌دهد و با تبدیل طرح‌ها به آثار هنری واقعی، استعداد‌های هنری نهفته را شکوفا می‌کند. این الگوریتم‌ها که برپایه‌ی مدل‌های پیچیده‌ی هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، با پردازش روی صد‌ها کارت گرافیک، می‌توانند چندین گیگابایت داده تولید کنند که حتی روی هارد معمولی هم جا می‌گیرند.

وب‌سایت More Than Moore می‌نویسد که اگرچه اکنون اجرای برخی مدل‌های زبانی بزرگ مبتنی‌بر متن به‌صورت مستقیم روی کارت گرافیک نیز امکان‌پذیر و پیشرفت‌های چشمگیری در‌زمینه‌ی تبدیل متن به تصویر حاصل شده است، مدل‌های دیگر مانند تبدیل تصویر به ویدئو فقط می‌توانند کلیپ‌های کوتاه تولید کنند.

انویدیا اخیراً فناوری RTX Remix را معرفی کرده است که به سازندگان ماد‌های بازی و گیمر‌ها اجازه می‌دهد تا عناوین قدیمی را بازسازی کنند. این کار با اتصال رندر بازی به ابزار‌های انویدیا انجام می‌شود؛ ابزار‌هایی که وضوح بافت‌ها و مدل‌های سه‌بعدی اشیاء و نورپردازی را بهبود می‌بخشند و سپس امکان افزودن تکنولوژی‌هایی مانند رهگیری پرتو (Ray Tracing) را فراهم می‌کنند. ناگفته نماند که فرایند مادسازی ابتدا به‌صورت بلادرنگ انجام نمی‌شود و به دانلود نرم‌افزار RTX Remix و انجام تنظیمات دستی و آماده‌سازی کتابخانه‌های ویژه نیاز دارد.

ازنظر هوانگ، ابزار‌های هوش مصنوعی می‌توانند در آینده قابلیت‌های جذابی برای گیمر‌ها به‌ارمغان بیاورند. یکی از این تکنولوژی‌ها می‌تواند شبیه به کاری باشد که RTX Remix انجام می‌دهد؛ اما به‌صورت بلادرنگ.

بر‌اساس گفته‌های جنسن هوانگ، در آینده تولید بافت‌ها و رندر اشیاء با کیفیت بهتر برای بهبود جلوه‌های بصری بازی‌ها با هوش مصنوعی ممکن خواهد شد. درحالی‌که این قابلیت هم‌اکنون ازطریق RTX Remix دردسترس قرار دارد، فناوری جدید احتمالاً به‌صورت بلادرنگ و مشابه DLSS کار خواهد کرد.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->