تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

زیست عادی در وضعیت قرمز

  • کد خبر: ۲۳۵۶۵
  • ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
زیست عادی در وضعیت قرمز
با وجود اینکه تردد وسایل نقلیه و مردم در مشهدافزایش یافته است مسئولان همچنان از وضعیت خطرناک شهرمی‌گویند
ملیحه فلاح - با اینکه کارشناسان معتقدند هنوز کرونا به نقطه اوج خود نرسیده است و باید با ماندن در خانه و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، زنجیره این بیماری شکسته شود، روز گذشته در‌پی آغاز به کار اداره‌ها با ۷۰‌درصد نیروی کار و همچنین برخی صنوف، شاهد افزایش چشمگیر و قابل‌تأمل بار ترافیک و رفت‌و‌آمد در خیابان‌های شهر بودیم. این اتفاق در‌پی دستور رئیس هیئت‌دولت که حالا ریاست ستاد مقابله با کرونا در کشور را نیز برعهده دارد، مبنی‌بر آغاز به‌کار دوباره کسب‌و‌کار‌های متوسط و کم‌ریسک و حضور دوسوم کارمندان در ادارات دولتی از روز شنبه ۲۳‌فروردین امسال و پس‌از اجرای به گفته کارشناسان «موفق» طرح فاصله‌گذاری اجتماعی روی داده است. هرچند از همان روز ابلاغ، مسئولان سلامت به این موضوع انتقاد کردند، دیروز در‌پی اجرایی‌شدن این دستورالعمل، شهر مشهد همانند یک روز عادی، شلوغ و مملو از ازدحام مردمی بود که برای رتق‌و‌فتق کار‌های خود بدون ترس و واهمه از ویروس کشنده کرونا به کوچه‌ها و خیابان‌ها آمده بودند.
این موضوع باعث انتقاد شدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز شده و سید‌محمد‌حسین بحرینی به این موضوع واکنش نشان داده است.
او در گفتگو با شهرآرا درباره آغاز به کار برخی اصناف و ورود دو‌سوم کارکنان به اداره‌ها با اشاره‌به اینکه جامعه پزشکی استان از ابتدا موافق این موضوع نبود، گفت: باتوجه‌به اینکه این یک تصمیم در سطح ملی بود، ما نیز از آن تبعیت کردیم. وی با اشاره به درخواست جامعه پزشکی استان مبنی‌بر ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مانند قبل تا ۳۱ فروردین افزود: با‌این‌حال و باتوجه‌به تصمیم ستاد مقابله با کرونا پروتکل‌های بهداشتی برای اصناف مختلف و اداره‌ها طراحی و به آن‌ها ابلاغ شده است.

نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌رضوی نیزدر‌این‌باره به شهرآرا گفت: باتوجه‌به حضور دو‌سوم کارکنان در ادارات، دستورالعمل مربوط‌به فاصله‌گذاری اجتماعی و الزام‌های سلامت محیط و کار در محیط‌های اداری از‌سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است. کوکب موسوی که حالا از‌سوی استاندار خراسان رضوی مأمور شده است در‌راستای اقدامات پیشگیرانه، زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه دستورالعمل فاصله‌گذاری اجتماع در ادارات را فراهم کند، در ادامه افزود: از چند روز آینده، اکیپ‌های ارزیابی خود را وارد دستگاه‌ها خواهیم کرد تا نحوه انجام این دستورالعمل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بررسی شود. او درباره راه‌اندازی سرویس رفت‌و‌آمد اداره‌ها گفت: تاکنون دستورالعملی بر‌این‌اساس ابلاغ نشده است، اما خیلی از کارکنان با ما تماس گرفته و درباره رفت‌و‌آمد خود مشکل داشته‌اند.
موسوی ادامه داد: برای برطرف‌شدن این مشکل به تمهیدات حاشیه‌ای توسط اداره‌ها نیاز است. درباره حمل‌و‌نقل عمومی نیز ما تابع تصمیمات مدیریت شهری مشهد هستیم.

افزایش ۳۰ درصدی ترافیک.
اما افزایش بار ترافیک در روز گذشته محسوس بود و در این‌راستا حمیدرضا دهنوی، رئیس پلیس راهور استان خراسان‌رضوی با اشاره به تأثیر فعالیت اداره‌ها و برخی اصناف در میزان تردد وسایل نقلیه، از افزایش حدود ۲۰ تا ۳۰‌درصدی بار ترافیک در شهر نسبت‌به هفته قبل خبر داد و به خبرنگار شهرآرا گفت: در ۲ هفته عید نوروز، شاهد کاهش ۵۰‌درصدی تردد در شهر نسبت‌به قبل بوده‌ایم و اکنون نیز با‌وجود افزایش تردد، ترافیک شهر نسبت‌به سال قبل و شرایط عادی حدود ۳۰‌درصد کاهش داشته است.
سخن‌گوی معاونت عمران شهرداری مشهد در‌این‌باره نیز به شهرآرا گفت: حجم ترافیک از صبح دیروز (شنبه، ۲۳‌فروردین) بسیار افزایش یافته است. مجید بخت‌آزما با بیان اینکه این حجم از ترافیک نسبت‌به هفته گذشته، افزایش، ولی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: ساعت‌۷ صبح در مسیر غرب به شرق بولوار وکیل‌آباد، بزرگراه شهید‌کلانتری و بزرگراه سردار‌سلیمانی افزایش تردد داشتیم که البته قسمتی از این ترافیک مربوط‌به عملیات عمرانی حدفاصل میدان جهاد به میدان انقلاب بود. به گفته وی، ساعت‌۱۰ صبح حجم ترافیک نسبتا سنگین میدان عباسپور به‌سمت میدان غدیر در محدوده کارگاه عملیاتی مصلی افزایش یافت و در ساعت‌۱۱ نیز افزایش بار ترافیک در میدان شهدا به‌سمت میدان سعدی، میدان احمد‌آباد، محدوده بولوار ملک‌آباد و بزرگراه شهید‌کلانتری گزارش شده است. همچنین سرهنگ هادی امیدوار، رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی، ترافیک ورودی‌های مشهد در روز شنبه را پر‌حجم‌تر از روز‌های گذشته اعلام کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->