حریق انبار چوب و مبل در خیابان کلاهدوز مشهد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) سرگذشت دردناک عروس دایی| پای دختران خیابانی در میان بود حکم حبس و شلاق برای جوان فریبکار روایت تلخ مردی که به آخر خط رسید| طلاق زوج جوان بخاطر باجناق‌ اتوکشیده! اعلام نتایج آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران تا پایان هفته (۱۸ تیر ۱۴۰۳) مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دربادام شهرستان قوچان + فیلم (۱۸ تیر ۱۴۰۳) ابتلای ۱۴۶ نفر در کشور به تب دنگی (۱۸ تیر ۱۴۰۳) جیب‌بر‌های اتوبو‌س‌های مشهد به دام افتادند | اعتراف عروس و مادرشوهر به ۲۵ فقره سرقت (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تب دنگی عامل مرگ پزشک جوان مشهدی نبود | دانشگاه علوم پزشکی تکذیب کرد پلمب ۳ واحد صنفی به‌علت به‌کارگیری اتباع در منطقه ثامن مشهد (۱۸ تیر ۱۴٠۳) پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین + جزئیات شناسایی ۹ مورد ابتلا به جذام در سال گذشته | چه کسانی در معرض خطر ابتلا هستند؟ توصیه‌های تغذیه‌ای طب ایرانی در فصل تابستان فعالیت ۶۰۰ آشپزخانه در طرح «اطعام و احسان حسینی(ع)» در خراسان‌رضوی تومور ۱۶ کیلویی از شکم یک بیمار در مشهد خارج شد (۱۸ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۳) | ماندگاری هوای گرم در استان تا روز‌های پایانی هفته جاری توزیع رایگان شیر بین ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی در سال تحصیلی گذشته بازیگر قلابی دختر جنوبی را فریب داد و به افغانستان برد
سرخط خبرها

مروری چند پرونده پلیسی در مشهد| دستگیری از  کارگران با  دستگیری سارقان

  • کد خبر: ۲۳۷۹۹۰
  • ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
مروری چند پرونده پلیسی در مشهد| دستگیری از  کارگران با  دستگیری سارقان
مرد جوان تمام اندوخته‌اش را به میدان آورده بود و با قرض گرفتن از اطرافیانش کلی ذوق و شوق داشت که می‌خواهد یک پراید بخرد. جوانی دیگر با سرمایه‌اش کسب و کاری راه انداخته و اشتغال‌زایی کرده و تعدادی کارگر به کار گرفته بود. اما این دو جوان را چند جوان شیاد به زمین زدند و سرمایه‌شان را به یغما بردند.

سعید جلائیان | شهرآرانیوز؛ همچون جوان دیگری که از ساکنان ۸۳‌مجتمع مسکونی در غرب مشهد سرقت می‌کرد. اندوخته جوانی که رؤیای خرید خودرو داشت و سرمایه کسب و کار جوانی که کارگاه تولیدی راه انداخته و در شرف تعطیلی بود که پلیس مشهد توانست متهمان را دستگیر کند.

اقدامی که باعث شد کارگران به محل کارشان بازگردند و جوانی که بخشی از سرمایه‌اش را از دست داده بود، به زندگی امیدوار شود و همچنین امنیت به ساکنان مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد بازگردد. حالا سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، جزئیات این پرونده‌ها را تشریح می‌کند.

سرقت از خط تولید

مانند بیشتر نمایشگاه‌داران مبل و مصنوعات چوبی در جاده کلات یک نمایشگاه دایر کرده بود و پشت آن یک کارگاه تولیدی داشت که چند نجار و کارگر در آن مشغول به کار بودند. آنها از مبل تا میز تلویزیون، میز ناهارخوری و... را در این کارگاه تولید می‌کردند. چند روز پیش وقتی کارگران می‌خواستند وارد محل کارشان شوند، متوجه شکسته شدن در ورودی کارگاه و سرقت بخش زیادی از ابزارآلات خود شدند. با اعلام این سرقت به پلیس، کارآگاهان پلیس آگاهی شمال مشهد به محل اعزام شدند. 

مالک کارگاه که فکر می‌کرد با تأمین امنیت نمایشگاه، کارگاهش نیز در امنیت است، از نصب دوربین و دزدگیر در کارگاه خودداری کرده بود. موضوعی که کار پلیس را سخت می‌کرد. باوجوداین در بررسی پلیس مشخص شد که سارقان چند نفر بوده و شبانه با نفوذ به داخل کارگاه پمپ و تمام دستگاه‌های با ارزش از جمله چندین اره فارسی‌بر، دستگاه‌های میخ‌کوب، منگنه و فرز، دستگاه پیستوله رنگ، دریل برقی، اره‌های چکشی و مقادیری زیادی رنگ را به سرقت برده‌اند. 

وسایلی که مالک کارگاه بیش از دو میلیارد ریال برای خرید آنها در گذشته پرداخت کرده بود. در پیگیری این پرونده، تیم تحقیق به تطابق اثر‌های انگشت با مالک و کارگران پرداخت. کارآگاهان درنهایت به یک اثر انگشت رسیدند که متعلق به یک مجرم سابقه‌دار بود. کارآگاهان در ادامه موفق به رد‌زنی متهم در شمال شهر شدند و ابتدا او را زیر نظر گرفتند اقدامی که تا کشف محل نگهداری اموال مسروقه ادامه داشت و بعد با کشف مدارک کافی محل مخفی کردن اموال مسروقه را پیدا کردند. 

مأموران درنهایت با هماهنگی مقام قضایی در اقدامی غافل‌گیرانه متهم را دستگیر و قسمتی از اموال مسروقه را از مخفیگاهش کشف کردند. متهم به سرقت، دو همدست خودش را به پلیس معرفی کرد. همدستانی که پلیس آنها را دستگیر کرد. با دستگیری عوامل این سرقت، اموال مسروقه به این کارگاه بازگشت و کارگران دوباره فعالیت خود را از سر گرفتند.

سرقت‌های سریالی از مجتمع‌های مسکونی

دومین پرونده‌ای که پلیس مشهد توانست آن را مختومه کند مربوط به ۸۳ فقره سرقت، با رصد دوربین‌های مداربسته، شنیدن اظهارات شاهدان و گشت‌زنی هدفمند در محدوده وقوع جرائم بود. مأموران کلانتری شهرک فراجا با رصد دوربین‌های منطقه، چهره سارق را به دست آوردند و آن را در اختیار گشت‌های انتظامی گذاشتند. پس از به دست آمدن چهره متهم، یکی از تیم‌های پیشگیری انتظامی کلانتری شهرک فراجا هنگام گشت‌زنی در بولوار صدف مرد جوانی را دید که هراسان با یک کیسه از داخل یک مجتمع مسکونی خارج شد. 

مرد با دیدن خودرو پلیس با رهاکردن کیسه شروع به دویدن کرد، مأموران بلافاصله دست به کار شدند و پس از تعقیب و گریزی کوتاه با دستگیری این فرد، مانع فرار او شدند. پس از دستگیری این فرد، مأموران به جایی که او کیسه را در آن انداخته بود بازگشتند و در بازرسی از کیسه متوجه شدند که او با ورود به یک مجتمع مسکونی تعدادی ظروف مسی سرقت کرده است. در اقدامات بعدی مشخص شد که متهم برای همه ساکنان غریبه است و اموالی که به همراه داشته را از انبار این مجتمع دزدیده است. 

متهم که جوانی چهل و دو ساله و معتاد بود به کلانتری منتقل شد. به دنبال تصاویر دوربین‌های مداربسته که نقش متهم در سرقت‌ها را نشان می‌داد، متهم به ۸۳ فقره سرقت از مجتمع مسکونی در محدوده بولوار وکیل‌آباد، سیدرضی، دانشجو، معلم، دانش‌آموز، قاسم‌آباد و الهیه برای تأمین هزینه‌های موادمخدرش در سه ماه گذشته اعتراف کرد. تاکنون بیست شاکی متهم را شناسایی کرده‌اند.

ذوق خرید پراید دردسرساز شد

تاکنون مقامات قضایی، پلیس، کارشناسان حوزه سایبری و حتی اینفلوئنسر‌ها در فضای مجازی بار‌ها درباره کلاهبرداری در قالب پرداخت بیعانه در سایت‌های واسطه‌گر هشدار داده‌اند. هشداری که باعث کاهش قربانیان این شگرد شده، اما باز هم برخی افراد در دام می‌افتند و آخرین قربانی یک مرد جوان بود. او مدت‌ها رؤیای خرید یک خودرو را در سر داشت و وقتی در یک سایت واسطه‌گر آگهی یک پراید با قیمت مناسب را دید، بلافاصله با فروشنده تماس گرفت.

 در این شیوه نخ‌نما، فروشنده از مشتریان فراوانی گفته بود که با او تماس گرفته‌اند. در نهایت مرد جوان و فروشنده پس از چانه‌زنی روی قیمت توافق می‌کنند. اما آگهی‌دهنده با این عنوان که چند مشتری دیگر نیز دارد، خریدار را مجاب به واریز ۳۰ میلیون تومان بیعانه می‌کند. ادامه ماجرا هم که مانند همه تکراری است و تلفن فروشنده دیگر خاموش می‌شود.

به دنبال این شکایت، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را درباره این پرونده آغاز می‌کنند. مأموران با انجام یک‌سری تحقیقات فنی بر روی سرنخ‌های دیجیتالی به جامانده، متهم را که با وجوه حاصله از کلاهبرداری اینترنتی اقدامی به خرید اینترنتی کرده بود، شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کردند. متهم پس از رویارویی با مدارک موجود در گوشی تلفن همراه خودش جرمش را قبول کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->