تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت ساله شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها

سهم ۵۵ درصدی حاشیه شهر مشهد از ۴ میلیون مترمربع آسفالت

  • کد خبر: ۲۳۸۹۰۵
  • ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
سهم ۵۵ درصدی حاشیه شهر مشهد از  ۴ میلیون مترمربع آسفالت
رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار مترمربع آسفالت در معابر مختلف سطح شهر اجرا شده که با توجه به هدف‌گذاری ۴ میلیون مترمربعی، نشان می‌دهد حدود یک‌پنجم آن فقط در سه ماهه نخست امسال به مرحله اجرا رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در محور خلق‌آباد از مسیر جاده کلات، حدود سی کیلومتر که به سمت شمال شهرستان مشهد حرکت کنید، تابلو بزرگ یک واحد تولیدی متفاوت توجه شما را جلب می‌کند. کارخانه آسفالت شهید مجیدی به مساحت نود هکتار، یکی از بزرگ‌ترین واحد‌های تولیدی در استان و کانون تولید همان آسفالتی است که چهره شهر را نونوار کرده و سهم مهمی از خدمت به زائران و مجاوران علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) در گرو رونق تولید آن است. در راستای هدف‌گذاری مدیریت شهری برای اجرای ۴ میلیون مترمکعب آسفالت در سال ۱۴۰۳، این کارخانه میزبان بازدید سیدابراهیم علیزاده، رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد و جمعی از مدیران شهری بود.

چشم‌انداز اجرای ۴ میلیون مترمربع آسفالت

«از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار مترمربع آسفالت در معابر مختلف سطح شهر اجرا شده که با توجه به هدف‌گذاری ۴ میلیون مترمربعی، نشان می‌دهد حدود یک‌پنجم آن فقط در سه ماهه نخست امسال به مرحله اجرا رسیده است.» این جملات، محور سخنان رئیس شورای اسلامی شهرستان در حاشیه این مراسم بود.

وی تأکید کرد که تولید و اجرای آسفالت در معابر شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال رشد فزاینده‌ای داشته و تأکید شورای شهرستان آن است که سازمان عمران با تمام قوا، چشم‌انداز تولید روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت را محقق کند.

شاید بتوان گفت مهم‌ترین نکته از سخنان علیزاده، تمرکز نهضت آسفالت بر مناطق حاشیه شهر مشهد است، یعنی جایی که حدود ۵۵ درصد از حجم و میزان تولید آسفالت قرار است به معابر پهنه‌های پیرامونی اختصاص پیدا کند.
وی بیان کرد: مقرر شده تا سازمان عمران شهرداری مشهد، تجهیزات و ماشین‌آلات به‌روز و موردنیاز کارخانه شهید مجیدی را همان‌طور که در اعتبارات ۱۴۰۳ دیده شده است، تأمین کند تا بتوان چشم‌انداز اجرای آسفالت را در سایه تولید مکانیزه با بهره‌وری بالا تحقق بخشید.

تولید آسفالت، ۲۷ برابر بیشتر!

مجتمع تولید آسفالت شهید مجیدی یکی از مهم‌ترین مراکز تولید آسفالت و مصالح سنگی در استان است. برای درک بهتر این موضوع، بد نیست بدانید که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۲هزار تن آسفالت در کارخانه شهید مجیدی تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال۱۴۰۲ حدود چهار برابر رشد یافته و علاوه بر این، مقایسه روند فعالیت این کارخانه با عملکرد سال ۱۴۰۱ از رشد ۲۷ برابری تولید آسفالت حکایت دارد.

با همه این تفاسیر، اجرای کامل نهضت آسفالت گرفتار برخی چالش‌های جزئی است که باید به آن رسیدگی شود. رئیس شورای اسلامی شهرستان در حاشیه بازدید صبحگاهی خود از مجتمع صنعتی شهید مجیدی تصریح کرد: با توجه به وابستگی کامل اجرای نهضت آسفالت به تأمین قیر، خودکفایی در تولید این ماده راهبردی یکی از چشم‌انداز‌های مهمی است که در دستورکار قرار گرفته است و همان‌طور که مردم شهرستان خواهان بهسازی معابر و اجرای نهضت آسفالت هستند، شورای اسلامی شهرستان نیز خود را مکلف به پیگیری این هدف می‌داند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->