هنگام گرمازدگی از استامینوفن استفاده نکنید حریق سوپر مارکت در خیابان پیامبر اعظم حادثه آفرید (۲۸ تیر ۱۴۰۳) سقط جنین زن سرایدار با لگد دردناک همسایه سنگدل دعوا بر سر شارژ ساختمان به قتل خونین انجامید قتل دلخراش دختردایی پنج ساله+جزییات حریق انبار روغن در مشهد با تلاش آتش‌نشانان اطفا شد همراهی شیطانی مادر و دختر برای قتل مرد میانسال وزارت بهداشت: پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی در امنیت کامل برگزار شد آتش سوزی مغازه لوازم یدکی در خیابان امام رضا (ع) تولد نوزاد عجول اهل تربت‌حیدریه در آمبولانس توقیف تریلر حامل ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق  در مشهد نکاتی درخصوص مراقبت در منزل برای مبتلایان به تب دنگی آتش سوزی مرگبار در «نیس» فرانسه (۲۸ تیر) گرم‌ترین هفته سال از شنبه (۳۰ تیر ۱۴۰۳) آغاز می‌شود | گنبد حرارتی چیست؟ مدارس کانکسی با بیش‌از ۱۰ دانش‌آموز جمع‌آوری خواهد شد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی طبق قانون انجام می‌شود | صدور احکام بازنشستگان تا استقرار دولت چهاردهم نگاهی به خواص خیار برای بیماران دیابتی زمان‌بندی واریز حقوق تیرماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تغییر کرد تشکیل پرونده قضایی برای حادثه تیراندازی منجر به قتل در سقز (۲۸ تیر) دولت سیزدهم اعتبارات ویژه‌ای برای زنان و خانواده مناطق محروم در نظر گرفت پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳) | احتمال رگبار باران و وقوع رعدوبرق در استان طی ۴۸ ساعت آینده
سرخط خبرها

وزارت بهداشت: پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی در امنیت کامل برگزار شد

  • کد خبر: ۲۳۹۷۵۹
  • ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
وزارت بهداشت: پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی در امنیت کامل برگزار شد
معاونت آموزشی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای اعلام کرد: پنجاه و یکمین آزمون دستیاری تخصصی بالینی در اردیبهشت ماه امسال در نهایت امنیت و آرامش برگزار شد و ۸۰ درصد داوطلبان نیز حائز شرایط انتخاب رشته شدند.

به گزارش شهرآرانیوز ، در اطلاعیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمده است: برای طراحی سوالات آزمون پذیرش دستیاری که همه ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود از ماه‌ها قبل روند طراحی بدین شکل آغاز می‌شود که از همه کلان مناطق کشور طی استعلامی که صورت می‌گیرد، از اعضای هیات علمی مختلف دانشگاه‌های علوم پزشکی که در مسیر طراحی و آزمون‌ها شناخت و آشنایی کامل دارند درخواست می‌شود سوالات خود را در هر رشته تخصصی و با تعداد مشخص به خود دانشگاه و کلان منطقه ارائه کنند.

بر این اساس، حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در این دوره از آزمون حضور داشتند که خوشبختانه حدود ۸۰ درصد از داوطلبان حائز حداقل نمره لازم برای انتخاب رشته و ادامه تحصیل دستیاری شدند که این میزان ده درصد بیش از سال‌های گذشته بوده است.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: سوالات آزمون توسط مجرب‌ترین اساتید کشور طراحی شده و در چهار مرحله از نظر دقت طراحی و انطباق با منابع، پایش و نظارت شده است و داوطلبان نیز به صورت قانونی فرصت دارند در مرحله بررسی اعتراضات آزمون دستیاری، اعتراض خود را به مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام نمایند.

طبق این اطلاعیه، در آزمون امسال نیز، روند بررسی اعتراضات توسط هیات ممتحنه بورد با دقت بررسی شد و ۲ سوال مورد پذیرش قرار گرفت که نمره آن برای تمامی داوطلبان اعمال شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: با وجود تمام این بررسی ها، اعتراض مجدد برخی از داوطلبان مورد رسیدگی و بازبینی مجدد قرار گرفته که طی دو جلسه با حضور نمایندگان این داوطلبان پاسخ‌های علمی در پاسخ به شبهات برخی سوالات به آنها داده شده است.

بر اساس هماهنگی‌های انجام شده نیز پاسخ علمی به تمام شبهات برخی سوالات توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت در دسترس مسئولان دیوان عدالت اداری قرار خواهد گرفت.

در صورتی که پس از بررسی نهایی سوالات، تغییری در نتایج رخ دهد نتایج آن، هفته آینده از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir اعلام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->