ویروس جدید «نیپا» جنوب هند را در حالت آماده‌باش قرار داد + ویدئو آنتی بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از استاندارد جهانی تجویز می‌شود خراسان رضوی پیشرو در شناسایی و اهدای عضو در کشور | اهداکنندگان مرگ مغزی به ۳۲۴ بیمار نیازمند به عضو، زندگی دوباره بخشیدند تقریبا تمام افراد بالای ۶۵ سال مبتلا به آب مروارید می‌شوند آزمون تعیین رشته مجدد، برای کدام دانش‌آموزان برگزار می‌شود؟ کاهش نسبی دمای هوای برخی مناطق کشور از اواسط هفته آینده (۲ مرداد ۱۴۰۳) متن دقیق آیین‌نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان چیست؟ | واریز مبلغ ماهانه یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری و لشکری و صندوق فولاد انتقال زائران اربعین از شلمچه با ناوگان ایرانی امکان پذیر شد هوای کشور گرم‌تر می‌شود (یکم مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران
سرخط خبرها

آزمون تعیین رشته مجدد، برای کدام دانش‌آموزان برگزار می‌شود؟

  • کد خبر: ۲۴۰۵۸۳
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰
آزمون تعیین رشته مجدد، برای کدام دانش‌آموزان برگزار می‌شود؟
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون تعیین رشته مجدد برای دانش‌آموزانی که حدنصاب نمره هدایت تحصیلی را نگرفتند، برگزار خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر تجلی‌نیا با بیان اینکه محاسبات فرآیند هدایت‌تحصیلی دانش‌آموزان براساس عملکرد تحصیلی سه ساله آنان در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم انجام می‌شود گفت: بر اساس جدول حد نصاب ملاک ورود به رشته‌ها و زمینه‌های مختلف، نمرات دانش‌آموزان در دروس مهم آن رشته در پایه‌های هفتم و هشتم و نهم به ترتیب با ضرایب ۱-۱-۳ محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه چنانچه میانگین نمرات دروس مهم هر رشته برای دانش‌آموز کمتر از میزان حد نصاب ورود به رشته باشد، دانش آموز شرایط لازم برای ورود به رشته مورد نظر را کسب نکرده است افزود: بنابراین فرد نمی‌تواند در رشته مورد نظر ثبت نام کند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای این دسته از دانش‌آموزان که متقاضی ورود به رشته‌های زمینه خاصی هستند که شرایط ورود به آن را کسب نکرده‌اند مطابق شیوه نامه هدایت تحصیلی، آزمون تعیین رشته مجدد با کسب مجوز از کمیته هدایت تحصیلی استان و منطقه در صورت وجود ظرفیت برگزار می‌شود ادامه داد: این آزمون معمولا همزمان با امتحانات شهریورماه در مناطق برگزار می‌شود.

تجلی نیا با بیان اینکه دانش‌آموزان پس از مراجعه به مدرسه باید از مدیر یا مشاور مدرسه، فرم مربوط به آزمون تعیین رشته مجدد را دریافت و پس از تکمیل و مشخص شدن درس و نمره مربوطه، آن را به کارشناس مشاوره منطقه تحویل دهد عنوان کرد: دانش‌آموز منتظر می‌ماند که از طرف مدیر مدرسه روز و ساعت امتحان مربوطه به وی اعلام شود.

وی اظهارکرد: دانش‌آموز چنانچه نمره مورد نظر در درس مربوطه را کسب کند، نمون برگ هدایت تحصیلی براساس آزمون تعیین رشته مجدد برای وی صادر و در شهریور ماه می‌تواند در رشته مورد نظر ثبت‌نام کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->