آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان فرامرز عباسی مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) تاکید وزیر نیرو بر تخصیص اعتبار طرح‌های اضطراری تامین آب شرب مشهد گردهمایی اعضای هیئت علمی شبکه نخبگانی اساتید جوان دانشگاه تهران در مشهد برگزار شد روایت زنی که به خاطر لجبازی زندگی‌اش را تباه کرد قتل با چاقوی میوه خوری| حکم قصاص برای برادر دادستان صادر شد بازار کساد واحد‌های اقامتی مشهد، تحت تاثیر گرانی و کمبود بلیت‌های هواپیما و قطار! ماجرای مردی که زنش را در خیابان به قتل رساند کاهش خطر لخته خون، سرطان و بهبود زخم موثر با این ماده غذایی جادویی رمزگشایی از ۴۳ فقره سرقت قطعات خودرو در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) برخی از سؤالات دروس امتحانات نهایی حذف شد + جزئیات این فرآورده لاغری چربی‌سوز، غیرمجاز اعلام شد ایست قلبی راننده کامیون در مسیر فریمان- مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) تولید واکسن نوترکیب آنفلوانزا H۵ برای اولین بار در کشور قول وزیر کار به بازنشستگان: تلاش می‌کنیم صدور احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در این ماه انجام شود (۳ مرداد ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۸۴۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۹ خودروی متخلف (۳ مرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی با تخلفات مدیران مدارس اثرگذاری فراورده‌های دفع پشه آئدس موجود در بازار اثبات نشده است تنهامرکز جامع درمان بیماران ام‌اس شرق کشور در بیمارستان قائم(عج) مشهد فعال است گرمازدگی می‌تواند به سکته قلبی منجر شود
سرخط خبرها

کاهش خطر لخته خون، سرطان و بهبود زخم موثر با این ماده غذایی جادویی

  • کد خبر: ۲۴۰۹۶۳
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
کاهش خطر لخته خون، سرطان و بهبود زخم موثر با این ماده غذایی جادویی
کارشناس ارشد گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: ادویه زردچوبه که به آن لقب ادویه طلایی داده شده با داشتن ترکیب شفابخشی به نام کورکومین، دارای خواص زیادی از جمله کاهش خطر لخته خون، ضد سرطان و تسریع بهبود زخم است.

به گزارش شهرآرانیوز، ندا فرح بخش در این باره بیان کرد: این ادویه خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد سرطانی دارد و در مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی، نشان داده شده که استفاده از زردچوبه به کاهش موارد تجمع پلاکت‌ها کمک کرده و به طور بالقوه خطر تشکیل لخته‌های خون را کاهش می‌دهد.

وی افزود: برخی شواهد نشان می‌دهد که کورکومین ممکن است یک روش درمانی ارجح برای افراد مستعد ترومبوز عروقی نیازمند به درمان ضد آرتریت باشد.

فرح بخش ادامه داد: زردچوبه ممکن است بتواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند زیرا کورکومین بر عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی از طریق عامل نوروتروفیک مشتق شده از مغز تاثیر می‌گذارد.

کارشناس ارشد گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه قوی ترین جنبه کورکومین توانایی آن در کنترل التهاب است توضیح داد: بر اساس نتایج منتشر شده یک مطالعه در مجله Oncogene ، با ارزیابی چندین ترکیب ضد التهابی، مشخص شد که کورکومین یکی از موثرترین ترکیبات ضد التهابی در جهان به شمار می رود.

وی اظهار کرد: این ادویه می تواند به افزایش "درخشش ودرخشندگی" پوست، تسریع بهبود زخم، درمان خارش و همچنین انواع سرطان های پوست کمک کند.

فرح بخش با تاکید بر خاصیت زردچوبه برای مدیریت وزن مفید گفت: یک مطالعه منتشر شده در مجله Biofactors نشان داد که کورکومین ممکن است بر اساس نتایج آزمایشگاهی در کاهش تکثیر (رشد) سلول‌های چربی تاثیر دارد.

کارشناس ارشد گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه جندی شاپور اهواز اضافه کرد: محققان دریافتند که خواص ضد التهابی موجود در کورکومین در سرکوب فرآیندهای التهابی چاقی مؤثر است، بنابراین به کاهش چاقی و اثرات نامطلوب آن بر سلامتی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: تصور می شود مصرف زردچوبه و کورکومین به اثرگذاری کبد در سم زدایی بدن و مبارزه با برخی از اثرات سرطان‌زاهای خطرناک نقش دارد.

فرح بخش اظهار کرد: در حالی که مصرف آن به طور کلی بسیار ایمن است، به ندرت نشان داده شده که زردچوبه باعث ایجاد آلرژی می شود، به خصوص پس از قرار گرفتن در معرض پوست. به طور معمول به صورت بثورات خفیف و خارش دار تجربه خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->