گوشه صحن گوهرشاد گل‌باران بود رگ‌های آبی فرانک جواب بدی را با خوبی بده طبع شعری که وقف حرم می‌شد | نگاهی به تاریخ منصب ملک‌الشعرایی آستان قدس بررسی تأثیر آنچه می‌گوییم و گناهان زبانی با جستاری در دعای امام‌زمان(عج) | زبان، مرکب اهل انتظار تحلیل تطبیقی اصول پیشگیری از جرم در مذاهب اسلامی اهدای نشان خادم‌الشهدایی به روابط‌عمومی‌های استان خراسان رضوی رئیس بنیاد شهید: اجتماع مردمی برای گرامیداشت شهدای خدمت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود مستند «غیررسمی» با موضوع اهتمام رهبری به کتاب و کتابخوانی، روی آنتن شبکه قرآن می‌رود + زمان پخش رمان «او» در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود | روایتی از زندگینامه شهید عماد مغنیه دومین کنگره ملی شهید مدرس به میزبانی کاشمر برگزار می‌شود جابه‌جایی اموال موزه قرآن به کاخ سعدآباد نگران‌کننده نیست نرم افزار مجموعه آثار مرحوم آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی تولید شد تحصیل معرفت بعد از عمل! تربیت به سبک رحمانی در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی واعظ‌موسوی پیش بینی برگزاری ۲۰ محفل قرآنی در حج تمتع ۱۴۰۴ زیارت حرم نبوی با نرم‌افزار «نُسُک» | برگزاری سالگرد شهید رئیسی در هتل‌های مکه و مدینه مادر شهید رئیسی: تواضع بارزترین ویژگی ابراهیم بود نماهنگ «از تبار آفتاب» منتشر شد + فیلم در دیدار آیت‌الله جوادی آملی با آیت‌الله سیستانی در نجف چه گذشت؟
سرخط خبرها

آغاز‌به‌کار دومین مدرسه تابستانی «دارالعلم» با پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی (۶ مرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۱۴۰۴
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
آغاز‌به‌کار دومین مدرسه تابستانی «دارالعلم» با پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی (۶ مرداد ۱۴۰۳)
دومین مدرسه علمی تابستانی «دارالعلم» با پیام مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی افتتاح شد.
رضا نوایی
خبرنگار رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، دومین دوره از اعتکاف علمی در قالب مدرسه تابستانی «دارالعلم» صبح امروز (۶ مرداد ۱۴۰۳) با حضور استادان برجسته حوزه علمیه و طلاب در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی با پیام مرجع عالی‌قدر آیت‌الله مکارم‌شیرازی آغازبه‌کار کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در این پیام، ضمن تشکر از همه اساتید، طلاب، فضلای شرکت‌کننده و مسئولان برگزاری دوره مدرسه علمی تابستانه که در کنار آستان مقدس حضرت‌رضا(ع) قرار دارد، بیان کرد: امیدوارم به برکات انوار قدسیه این بارگاه رفیع، این جلسات علمی موجب ارتقای علمی و معنوی شرکت‌کنندگان محترم گردد.

این مرجع عالی‌قدر با بیان اینکه نگاهی گذرا به تاریخ حوزه‌های علمیه از گذشته تابه‌حال گویای تفاوت‌های فراوان در جنبه‌های مختلف است، افزود: توسعه و گسترش مدارس علمیه و افزایش تعداد طلاب، دسترسی به منابع و مصادر و بهره‌مندی از فناوری‌های جدید و ارتباط با مراکز علمی داخلی، خارجی و طرح و بررسی موضوعات و نیاز‌های امروز جامعه و موارد دیگر، از بارزترین این تفاوت‌هاست که این حجم از امکانات و تسهیلات وظیفه کنونی حوزه‌های علمیه را سنگین‌تر خواهد کرد.

زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی

 مدیر حوزه علمیه خراسان نیز در حاشیه برگزاری این مراسم هدف از راه‌اندازی این مدرسه را تبدیل‌شدن آن به دومین حوزه شیعی در عرصه تولید علم و فقه، زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام و تربیت طلاب فاضل و برخوردار از سازمان علمی بالنده ذکر کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی خیاط همچنین تعامل سازنده و همکاری و تعامل بیشتر حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی و شبکه‌سازی بین دانش‌پژوهان حوزه‌های علمیه و اساتید برای تحقق تمدن نوین اسلامی را از دیگر اهداف این مدرسه ذکر کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته اولین دوره این مدرسه در قالب ۳ مدرسه ادبیات و تفسیر، فلسفه و کلام و فقه و اصول برگزار شد و امسال با اضافه‌شدن دو مدرسه دیگر در قالب ۵ مدرسه علمی با موضوعات، قرآن و حدیث، فقه و اصول، علوم عقلی، منطق و روش‌شناسی و ادبیات و زبان فارسی با حضور ۵۰ نفر از اساتید برجسته قم و مشهد و سایر مراجع و بزرگان در دانشگاه علوم اسلامی رضوی تدارک‌ دیده‌ شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان به ویژگی‌های این دوره از مدرسه در مقایسه با دوره سال گذشته اشاره کرد و گفت: توسعه مدارس علمی از ۳ مدرسه به ۵ مدرسه، تنوع حوزه مسائل دانش نسبت به سال گذشته و تأکید بر بحث‌های روشی که مباحث ضروری برای طلاب است از جمله این ویژگی‌هاست.

وی تصریح کرد: در این دوره، شاهد تنوع در مخاطبان هستیم و از سطح ملی و استانی فراتر رفته و پذیرای مخاطبان بین‌الملل هستیم که در نظر داریم این تنوع را در حوزه اساتید این مدرسه نیز داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->