سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماجرای زنده به گور کردن جوجه های یک روزه+فیلم

  • کد خبر: ۲۴۲۰۸
  • ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
  • ۱۷
ماجرای زنده به گور کردن جوجه های یک روزه+فیلم
به بهانه انتشار کلیپی تلخ از زنده به‌گور کردن جوجه های یک روزه در مرغداری
محمدناصر حق‌خواه - شهرآرانیوز؛ وقتی بحرانی، آن هم با خسارات جانی انسانی پدید می‌آید، آن‌قدر فاجعه مرگ‌ومیر نوع بشر مهم می‌شود که بعضی جنبه‌های دیگر حیات انسانی زیر سؤال می‌رود. در موردی مثل شیوع کرونا در ماه‌های اخیر، ماجرای از‌دست‌رفتن انسان‌ها آن‌قدر شدت گرفته است که خود انسان‌ها هم به عدد تبدیل شده‌اند و شنیدن عدد چندصد و چندهزار مرگ برای خیلی از آدم‌های دنیا طبیعی شده است.
 
اما کرونا هم با هر کیفیتی سپری خواهد شد؛ آن زمان ما خواهیم ماند و چیز‌هایی که با خودمان از زمانه کرونا به دنیای پس‌از کرونا می‌بریم. میراثی که بهتر است طبیعی‌شدن مرگ انسان‌ها، بی‌اهمیت‌شدن به محیط‌زیست، ازبین‌رفتن اخلاق جمعی و فردی و البته حیوان‌آزاری نباشد. مورد آخر یعنی بدرفتاری با حیوانات از همان روز‌های اول شیوع این بیماری آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد و گاهی بغرنج‌تر می‌شود. در مطلب امروز با مرور بعضی اتفاقات زشتی که آدم‌ها در زمانه عسرت کرونایی رقم زده‌اند، به‌دنبال پاسخ این سؤال خواهیم بود که وقتی زمان شمردن جوجه‌های کرونایی در پایان این روزگار برسد، ما روسفیدیم یا شرمنده؟
 
تعداد بازدید : 7008



زنده به گور!
جوجه‌ها سال‌هاست که از رنگی‌شدن تا دست‌به‌دست شدن و باربه‌بار شدن در بدترین شرایط، سوژه حیوان‌آزاری ما بوده‌اند؛ این روزها، اما عده‌ای با این بهانه که نهاده دامی لازم برای جوجه‌های بخت‌برگشته وجود ندارد، آن‌ها را در کیسه‌های پلاستیکی می‌گذارند تا پس از مدتی در نبود اکسیژن یا نرسیدن آب و غذا خفه شوند!
 
یکی از سایت‌ها به نقل از منبعی آگاه نوشت: «توفیقی حاصل شد تا مدتی با یکی از دوستان مرغدار به‌صورت مشارکتی به پرورش مرغ گوشتی مشغول شوم. هر ۴۵‌روز به جوجه یک‌روزه نیاز بود و هنگام خرید جوجه مشکل داشتیم؛ چون مراکز فروش جوجه همیشه تولیدات را بیمه می‌کردند تا قیمت جوجه پایین نیاید. در دوره‌ای، قیمت جوجه یک‌روزه حدود ۴۰۰‌تومان شد. ما به‌همراه چندتن حتی راضی به پرداخت ۷۰۰‌تومان شدیم، اما قسمتی از تولید آن روز را به ما ندادند و در‌مقابل نگاه دکتر دام‌پزشکی، جوجه‌ها را معدوم کردند! بعد متوجه شدم راضی نیستند جوجه‌ها را به قیمت پایین بدهند، چه برسد به اینکه رایگان بدهند؛ چون خیلی بیشتر از پول قیمت روز بازار را از بیمه می‌گیرند و با کمبود عرضه باعث کمبود جوجه می‌شوند! پس با یک تیر دو نشان می‌زنند؛ هم پول جوجه را می‌گیرند و هم باعث بالا بودن قیمت جوجه می‌شوند.»
 
این اتفاق عجیب با این توجیهات عجیب‌تر، در نبود هیچ نوع نظارتی، گرچه در کلیپی کوتاه و دردناک در فضای مجازی منتشر و اطلاع‌رسانی شده، فقط اعتراض مردم را در نظر‌ها به‌دنبال داشته است؛ مانند نظری که کاربری به نام علیرضا نوشته است: «بعضی از انسان‌ها از انسانیت فقط همین پنج حرف کلمه انسان را یدک می‌کشند، ولی از مقام انسانیت بویی نبرده‌اند؛ همین کار‌ها را می‌کنند که بلایی مثل کرونا گریبان‌گیر گناهکار و بی‌گناه می‌شود و‌تر و خشک را با هم می‌سوزاند؛ چنین افرادی را باید به اشد مجازات رساند.»
این نظر‌های پر‌لعن و نفرین در دوره‌ای نوشته می‌شود که شاید نه جنایت‌هایی به این وسعت، که کمی محدودتر، را همه شاهدیم یا انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم آن را نبینیم.
 
تعداد بازدید : 2703


ما هم دستی بر آتش آزار داریم!
این عنوان هرچند تهاجمی و خشن باشد، اما از همان روز‌های اول که شایعه انتقال ویروس از حیوان به انسان مطرح شد، گریبان‌گیر خیلی از ما بود. خیلی‌ها حیوانات خانگی را که همراه خودشان در قرنطینه بودند، از خانه‌هایشان بیرون کردند و حیوانات نازپرورده خانگی که قطعا به ویروس مبتلا نبودند و هیچ آزاری نداشتند در خیابان‌ها سرگردان شدند. از سوی دیگر، حیواناتی نیز که در خیابان‌ها بودند، با آغاز شیوع کرونا از نامهربانی بعضی از ما در‌امان نماندند؛ هرچند شایعه انتقال ویروس از حیوان به انسان هنوز هیچ‌جا به‌طور رسمی اعلام و تأیید نشده و به‌جز شیر باغ‌وحش نیویورک تا کنون ابتلای حیوان دیگری به کرونا تأیید رسمی نشده است. در بدترین حالت اگر فرض کنیم که چنین باشد و حیوانات به کرونا مبتلا شوند و امکان انتقال بیماری به انسان هم وجود داشته باشد، لازم نیست حتما حیوانات خیابانی را لمس کنیم یا به آنان نزدیک شویم.
 
تعداد بازدید : 2362
 
اگر فقط برای پرندگان، کمی از باقی‌مانده غذای روزانه‌مان را در فضای باز بریزیم یا گربه‌های خیابان‌گرد را با سنگ و لگد از خود نرانیم و فقط سعی در حفظ فاصله عادی کنیم، وظیفه‌مان را انجام داده‌ایم. سنت غذا‌رساندن به حیوانات به‌ویژه در این روزها، آن‌قدر کار خوبی است که فیلم و عکس‌هایش را در فضای مجازی منتشر کنیم؛ مخصوصا که این روز‌ها در بعضی کشور‌ها و برخی شهر‌های خودمان، با خلوت‌شدن شهرها، حیوانات هم به خیابان‌ها آمده‌اند و شاید باید هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با آنان را فرابگیریم.

مهربانی با حیوان‌ها حس خوبی دارد که این روز‌ها خیلی به آن نیاز داریم و پس از سپری‌شدن این دوره سخت هم از آن به نیکی یاد خواهیم کرد. حس خوبی که شاید اگر از زبان هم‌وطنی دیگر بشنویم، لذتی دو‌چندان داشته باشد؛ مانند کاربری با نام «نیاز» که درباره کلیپ غذا‌دادن کودکی به پرندگان چنین نوشته است: «حیاط خونه ما همیشه پر پرنده می‌شه تا از برنج‌هایی که مامانم براشون می‌ریزه بخورن. لذت بزرگیه دیدن اون‌ها!»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
محمدرضا باقرپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
4
15
بعد از سگ کشی، نوبت به جوجه‌کُشی بعد از جوجه‌کِشی هم رسید؛ به نظرم، چنین حرکتی، هیچ توجیه عقلانی ندارد و یک کار وحشیانه است؛ ضمن اینکه، نشانگر بی برنامگی تولیدکنندگان و عدم آگاهی از بازار هم می باشد؛ سؤال این است که اگر امکاناتی، مانند: غذا برای نگهداری جوجه‌ها نبوده، چرا تخم‌ها در ماشین جوجه کشی گذاشته شده و تبدیل به جوجه شده‌اند؟ سؤال دیگر من این است که یک کودک و نوجوانی که بارها با چه اشتیاقی، جوجه‌ای را گرفته و به خانه برده و ذوق کرده و به جوجه، رسیدگی کرده، اکنون با دیدن این صحنه در رسانه ها، چه حالی پیدا می کند؟ ما چرا با دست خودمان، نسل خودمان را بی‌عاطفه و خشن بار می آوریم؟ چرا به جای تلطیف فضای جامعه، خشونت را تزریق می کنیم؟ چه کسی باید پاسخگوی این ناهنجاری‌ها باشد؟ ساعت‌ها، جلسه و همایش گذاشته می شود تا خشونت‌های اجتماعی کاهش یابد؛ نخبگان علوم اجتماعی و فرهنگی، ساعت‌ها وقت می گذارند تا سند پیشگیری از خشونت اجتماعی نوشته و ابلاغ شود تا بلکه اندکی، از انواع خشونت‌ها و نزاع‌های خیابانی کاسته شود؛ آنوقت، با چنین حرکت‌های نسنجیده و سودجویانه تعدادی بی شعور و صرفاً با استناد به چندتا فرمول اقتصادی حتی شاید درست اما غیراخلاقی، با انعکاس آن در رسانه های مختلف، همه رشته ها پنبه می شود. برای چنین انسان! هایی، ویروس کرونا هم کم است به نظرم؛ باید یک شهاب‌سنگی بیفتد به همان کارگاه. اینکه اظهار شده: معدوم سازی جوجه‌های یک روزه، یک روال طبیعی است، گزاره درست و پسندیده‌ای نیست در جامعه ای که ادعای اخلاق می کنیم. شما باید قبل از این کار، از وضعیت بازار اطلاع داشته باشی؛ بعداً جوجه کِشی بکنی تا به جوجه کُشی نینجامد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
1
14
برخی از اعمال شیطان پرستان:
-کشتن و آزار حیواناتی مانند سگ، گوسفند و گربه به صورت دار زدن ، سر بریدن، سوزاندن و ...

این مساله به کرات در بین جوانان شیطان پرست اتفاق افتاده و خود به آن اقرار کرده اند، این اتفاق در بسیاری از کلیپ ها و حتی لایوهای زنده متال رخ داده است مانند منفجر کردن یک حیوان با دینامیت یا له کردن جوجه ها با کفش های آهنین و ...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
1
17
این کار جنایت علیه موجودات زنده است
مگر کسی حق دارد جانی را خداوند به یک موجود زنده عطا کرده به سادگی آب خوردن بخاطر منفعت طلبی یا هر به اصطلاح دلیل دیگر ( که به هیچ وجه پذیرفته نیست) بگیرد
مگر آن جوجه ها جان ندارند؟!
مسلما فریاد استغاثه آن جوجه ها در زمین همراه با جسمشان در زیر خاک مدفون نمی شود بلکه صدای جیک جیک این جوجه ها به آسمان می رود و گویا عرش خدا را به لرزه در می آورد آنوقت انتظار داریم عذاب نازل نشود؟!
کرونا که سهل است واقعا خداوند خیلی خدای خوبی است که به خاطر رحمت واسعه اش و بخاطر وجود افراد خوب در این کره خاکی با این همه ظلم و جنایت عذابهای سنگین ترین نازل نمی کند! سنگ و کلوخ که خوب است شاید بد نباشد مار و عقرب ببارد تا شاید برخی انسان نماها متنبه شود و مایه عبرت و هوشیاری دیگران باشد!
هر کس این خبر را بشنود و در درون خودش احساس درد نکند باید در انسان بودن خودش شک کند!
همگان باید به این موضوع واکنش شدید نشان دهند تا اینگونه جنایات هر چه زودتر جمع شوند و با عاملان آن برخورد سخت و عبرت آموز شود.
خب وقتی نمی توانید آنها را پرورش دهید یا بفروشید به اندازه ای بازار کشش دارد تولید کنید و وقتی هم به هر دلیل جوجه ها بیشتر تولید شد و به اصطلاح روی دستتان ماند بجای عمل جنایت بار زنده با گور کردنشان آنها را در طبیعت رها کنید یا به رایگان یا قیمت کم در اختیار دیگرانی که آنها را می خواهند قرار دهید تا در حق آنها ظلم و جنایت و نسل کشی نشود.
djks
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
1
9
ببخشید این زنده به گور کردن جوجه‌ها تو چه شهری اتفاق افتاده؟
مدیر پایگاه مخاطب عزیز این اتفاق در استان مازندارن افتاده است . ممنون از همراهیتون . روز خوش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
ربطی به شهرش نداره مهم این است که چرا این کارها را کردند
Reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
1
17
نجاست از روحتان میبارد شیطان پرستان ناپاک ونجس
خدا لعنتتان کند که روز قیامت شما به جای این جوجه های بی گناه باشید
علی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
1
6
می گن چرا خدا رزق و روزی و برکت از روی برخی می گیره، دادش حرفت حساب رایگان بدشون به مردم! گاندی می گه اوج توسعه تمدن یک ملت رو می خواین ببینی، برید ببینید اینها با حیواناتشان چگونه رفتار می کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
2
1
چقدر توضیحات بیجا دادی واسه خودت مقاله نوشتی یه کلمه بگو انسانیتم ارزوست من اگه انقدر کتاب خونده بودم الان فیلسوف بودم مطلبت مفید بود اما طولانی بود من ۱۰ خط اول رو خوندم
سید صادق
Austria
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
2
7
خدا لعنت کند کسانی که جان یک موجود زنده رو به راحتی و بدون دلیل میگیرد . من خودم در بچه گی چقدر با این جوجه ها و خرید اونا ذوق میکردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
1
6
واقعا دلم ریش شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
1
7
واقعا نمیدونم چه چیزی رو میشه مطرح کرد ولی مطمئن هستم که این ادم ها بک روز تقاص این کارهاشون رو میدهند
به انید ان روز ✋
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
5
4
ببینید دوستان این مساله همیشه بوده کلا اصول دامداری صنعتی تولید انبوه هست برای جوابگویی به نیاز زیاد جامعه شما فقط طیور رو نبین برو صنعت گاوداری و...ببین چه اتفاقاتی پشت در کشتارگاه ها اتفاق میوفته شما روحتم خبر نداره حالا بماند که خیلیا خودشونو میزنن به نفهمیدن میگن دیگه چیکار کنیم بدنمون نیاز داره و توجیه میکنن ولی لطفا فقط دلتون نسوزه عزیزان خواهشا یکم به فکر بیوفتین و مصرف محصولات دامی رو کاهش بدید اینا همش بخاطر حرص و زیاده خواهی بشر هست. من کشورای دیگه بودم اونام زیاد گوشت و محصولات دامی استفاده میکنن ولی واقعا اینجوری نیست که بگم سالم تر از ما هستن و بیشتر عمر میکنن اتفاقا کشورهایی که سرانه مصرف سبزیجات بالا و محصولات گوشتی کمتره چه از نظر ژنتیکی و چه طول عمر سالم تر هستن بیایید یه کار خوب کنید توی این زندگی که میکنید خدا هم خوشش بیاد.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
1
1
از ماست که برماست
نتیجه رای دادن به مسئول بی کفایت میشه گرفتاری برای خودمون
حالا نتیجه گوشتخواری انسان که ذاتا گیاهخواره میشه این
دنبال مقصر نگردین مقصر خودمونیم که به بهانه نیاز به گوشت گوشتخواری رو امری عادی کردیم یه سر به مکاتب گیاهخواری بزنید میبینید که از من و شما سالمترند و عمر طولانی تر دارند اون حیوانای زبون بسته رو نه میخورند نه زنده بگور میکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
1
4
واقعا ادم با دیدن این صحنه ها از ادم بودن خودش شرمنده میشه توان غذاشونو ندارین خب رایگان بدین بقیه بزرگ میکنن چرا اینقدر سنگ دل شدیم ما انسانها !خودخواهی تا کی و کجا ؟واقعا باید به اشد مجازات برسن این افراد بی صفت و بیشرف انسان نما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
1
4
واقعا ادم با دیدن این صحنه ها از ادم بودن خودش شرمنده میشه توان غذاشونو ندارین خب رایگان بدین بقیه بزرگ میکنن چرا اینقدر سنگ دل شدیم ما انسانها !خودخواهی تا کی و کجا ؟واقعا باید به اشد مجازات برسن این افراد بی صفت و بیشرف انسان نما
محمدمهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
3
سلام واقعا اگه نمیتونیدبه اونا غذابدین توطبیعت رهاشون کنید تا برای خودشان غذاپیداکنند.من یه پسر ۱۰ساله هستم ووقتی این صحنه رودیدم خیلی دلم شکست .من خودم دوتاجوجه دارم خیلی دوسشون دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
0
واقعا برای یک همچین انسان هایی که فکر میکنند آدم اند اما در واقعیت آنها وحشی هایی هستند که فقط به دنبال پول هستند متاسفم واقعا که همچین زبون بسته هایی رو میکشن و زنده به گور میکنن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->