جایگاه علوم شناختی در دین‌شناسی قیام عاشورا، پوستین وارونه جاهلیت را از بین برد تشرف کودکان بی‌سرپرست زیارت‌اولی شاهرود به حرم امام‌رضا‌(ع) تشییع پیکر شهید «میلاد بیدی» در تهران ضرورت تبیین و توسعه فرهنگ انقلابی بین جوانان اهدای پرچم مزین به نام امام‌حسن‌مجتبی(ع) به حرم مطهر امام‌رضا(ع)  جامعه قرآنی در جهاد تبیین و حمایت از مظلومین جهان به ویژه مردم غزه، نقش مؤثری دارد مرحله نهایی بیست‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان شرکت نفت ایران در مشهد برگزار شد همه چیز درباره زندگی و زمانه شهید اسماعیل هنیه تغذیه کودک در احادیث اهل‌بیت (ع) بررسی جایگاه مقام شهید در دین اسلام فرمانده سپاه پاسداران شهادت «میلاد بیدی»، مستشار ایرانی، در بیروت را تسلیت گفت جزئیاتی کاربردی برای راهیان پیاده‌روی اربعین سردار غیاثی: بی‌تردید خون شهید هنیه آزادی قدس شریف را شتاب می‌بخشد آیت الله مکارم شیرازی: نیروهای نظامی مقتدر ایران، دشمن را به اشد مجازات برسانند برگزاری مراسم گرامیداشت شهید القدس«اسماعیل هنیه» در حرم مطهر رضوی  حاجی،  حواسش به همه چیز بود! ولی لطفا بشود... اختتامیه ششمین جشنواره ملی «فعالان دفاع مقدس در فضای مجازی» در مشهد برگزار شد درباره تاریخچه عصا‌های نقره‌ای دربانیِ حرم‌رضوی | جایگاه طلایی عصای نقره‌ای
سرخط خبرها

ضرورت تبیین و توسعه فرهنگ انقلابی بین جوانان

  • کد خبر: ۲۴۲۷۱۶
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
ضرورت تبیین و توسعه فرهنگ انقلابی بین جوانان
ایجاد نهادی انقلابی و ولایی با عنوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مرداد۱۳۵۹ محملی شد برای هماهنگی امر خطیر تبلیغات در نظام اسلامی.

ایجاد نهادی انقلابی و ولایی با عنوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مرداد۱۳۵۹ محملی شد برای هماهنگی امر خطیر تبلیغات در نظام اسلامی. شکل‌گیری نهادی ویژه برای برنامه‌ریزی، هماهنگی، سیاست‌گذاری، نظارت و اجرای مراسم رسمی و مناسبات عمومی در نظام جمهوری اسلامی امری بایسته و لازم بود و این نهاد ارزشی، ضمن فراهم‌سازی حضور مردم در صحنه‌های بزرگ دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و با شناخت مقاطع و لحظه‌های حساس، ضمن دعوت عمومی از اقشار مختلف مردم، به‌نوعی ظرفیت‌های موجود در همه دستگاه‌ها و نهاد‌های انقلابی را در صحنه بسیج و فرماندهی و مدیریت می‌کند. برگزاری مراسم و محافل شکرگزاری، بازگو‌کردن و یادآوری نعمات الهی، از‌جمله‌راه‌های سپاس و بندگی حقیقی حق‌تعالی است.

انقلاب اسلامی ایران که با عنایت خداوند متعال و توجهات حضرت ولی عصر (عج)، توسط خلف صالح او حضرت امام‌خمینی (ره) به ملت ایران هدیه شد، کشور را از منجلاب فساد و تباهی به سوی فرهنگ اسلام و اهل‌بیت (ع) رهنمون ساخت و امروز وظیفه ما صیانت از راه و آرمان‌های امامین انقلاب است.

مراسم راهپیمایی و نکوداشت ایام‌ا... انقلاب اسلامی، از‌جمله‌محور‌های شاخص در حفظ روحیه انقلابی و وحدت ملت ایران بوده و هست که پشتوانه بسیار قوی در حفظ، شادابی و اقتدار جمهوری اسلامی و یأس، ناامیدی و ترس در جبهه دشمنان انقلاب را منجر شده است. هدف از تشکیل این نهاد، ترغیب فرهنگ انقلابی بین جوانان است. 

حضور جوانان و نوجوانان عزیزِ دهه‌هفتاد‌و‌هشتادی در مراسم باشکوه راهپیمایی‌های طول سال، نشان از سر‌زنده‌بودن انقلاب و امید به آینده کشور و اتحاد بین آحاد جامعه با حفظ روحیه ایثار و شهادت به‌عنوان موتور محرکه جریان اثرگذار در کشورمان است. خدا را سپاس می‌گوییم که به ما توفیق داد در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نسبت به برنامه‌ریزی، هماهنگی، سیاست‌گذاری، نظارت و اجرای مراسم رسمی و مناسبت‌های عمومی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مناسبت‌های ملی و مذهبی فعال بوده و این موارد را با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و تشکل‌های مردمی برگزار کنیم. 

فعالیت این نهاد ولایی در برگزاری راه‌پیمایی‌ها و مناسبت‌ها که با حضور پرشور و وحدت‌بخش مردم در صحنه حمایت از ارزش‌های نظام و تأکید بر حفظ استقلال کشور و کوتاه‌کردن دست نااهلان و مقابله با زیاده‌خواهی استکبار جهانی مزین شده است، به رؤیایی دست‌نیافتنی برای بسیاری از کشور‌های جهان تبدیل شده است.

وجوه مردم‌سالاری دینی و مشروعیت نظام، در‌حقیقت خواست و اراده مردم را به جهانیان نشان می‌دهد. این نمایش واقعی عزت و اقتدار ملی در دوران جنگ نرم که ملت‌های مختلف جهان را در کارزار شبیخون رسانه‌ای به انفعال و وابستگی به نظام سلطه محکوم کرده، به نماد قدرتی بی‌بدیل برای استقلال و عزتمندی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل تبدیل شده است. 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به‌عنوان مسئول مراسم و مناسبت‌های انقلابی، عمومی و ملی، به‌عنوان نماد همیشگی و دائمی وحدت و اتحاد و انسجام عمومی و نمایش قدرت نرم نظام اسلامی و مردم و اقتدار و عزم ملی ایران در عرصه‌های مهم و تأثیرگذاری جدی در روند تحولات اساسی ملی و بین‌المللی است که این مهم، خود مورد‌توجه بسیاری از تحلیلگران ارشد سیاسی، نخبگان رسانه‌ای و صاحبان اندیشه و قدرت و نیز ملل آزاد‌اندیش و عدالت‌خواه جهانی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->