مدیر رادیو سراسری زیارت: رادیو زیارت در طی چند سال فعالیت خود احیای امر امامت را انجام داده است ثبت‌نام ۱۷۰ هزار نفر از خراسان رضوی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) مدیرکل صداوسیمای خراسان‌رضوی: زیارت امام‌رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است تشرف جمعی از دانشجویان بوسنیایی به حرم امام رضا (ع) برپایی نمایشگاه آثار استاد «حسن آلینجا» از ترکیه در حرم مطهر رضوی روایت تاریخ از حضرت رقیه(س) دردانه سه ساله امام حسین(ع) ۵ هزار مشهدی مهمان سفره بزرگ حضرت رقیه(س) مجتمع آیه ها، میزبان نخستین یادواره ۶۳ کارمند شهید خراسان رضوی | اقتدار امروز ملت، ثمره مجاهدت شهداست ویدئو | ناگفته‌هایی از مبادله پیکر شهید حججی با داعش در اسارت جرم خبرنگاران از رزمنده‌ها بیشتر بود+ فیلم نخستین اجلاسیه «شهدای غریب اسارت» در مشهد برگزار شد (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) دومین دوره مدرسه علمی تابستانی «دارالعلم» در مشهد به کار خود پایان داد دست‌های پر از دعا آیت الله نکونام درگذشت (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) «مشایه»، نمایشگاه ملزومات سفر اربعین در حرم مطهر رضوی افتتاح شد مدیر کل اوقاف خراسان رضوی: با الگو گیری از اربعین؛ میزبان زائران در دهه آخر صفر باشیم پنجره‌ای که راز دار دست‌های بی شمار است کاتبی در نیشابور یا انگشترفروشی در کوفه...
سرخط خبرها

برپایی نمایشگاه آثار استاد «حسن آلینجا» از ترکیه در حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۲۴۴۱۸۸
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
برپایی نمایشگاه آثار استاد «حسن آلینجا» از ترکیه در حرم مطهر رضوی
یک هنرمند و نقاش ترکیه‌ای در اقدامی ارزشمند وقایع جانسوز عاشورا و کربلا را بر روی بوم نقاشی به تصویر کشید و آثار هنری خود را در نمایشگاهی با عنوان عاشورا و کربلا با همکاری مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی به نمایش گذاشت.

به گزارش شهرآرانیوز، رنج سفر را به جان خریده و فرسنگ‌ها راه از شهر ایغدیر ترکیه تا مشهد الرضا (ع) را برای ادامه رسالت زینبی که بر دوش خود احساس می‌کند پیموده است، آمده تا با تابلو‌های نقاشی زیبایش مظلومیت شهدای کربلا را فریاد بزند.

در یکی از این تابلو‌ها صحنه وداع سیدالشهدا (ع) با زنان و کودکان حرم به تصویر کشیده شده و تابلویی دیگر، بیانگر پریشان حالی «ذوالجناح» هنگامی که با یال آغشته به خون و زین واژگون شده به خیمه باز می‌گردد ترسیم شده است.

کمی آن طرف‌تر صدای گریه‌های خسته و بی‌رمق کودکی شش ماهه در سکوت سنگین بوم نقاشی و از پس گذشت قرن‌ها، به گوش می‌رسد. در این نمایشگاه رنگ‌ها هم ماتم زده بی‌پناهی و تنهایی سید جوانان اهل بهشت، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در عاشورای خونین سال ۶۱ هجری هستند.
«حسن آلینجا» پدیدآورنده این آثار هنری که اهل شهر ایغدیر ترکیه است، می‌گوید: در این نمایشگاه۱۴ تابلو نقاشی که هر کدام بیانگر گوشه‌ای از مصائب کربلا است در معرض دید زائران حضرت رضا (ع) گذاشته شده است.

این هنرمند ترک‌تبار می‌گوید: بعد از حادثه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) رسالت آن حضرت برای تبلیغ دین اسلام به پایان رسید و نوبت روشنگری حضرت زینب (س) و همه زینبیان در طول قرن‌های متمادی شد، من هم دوست داشتم با استعداد و ذوق هنری که دارم به نوبه خود ادامه دهنده راه این بانوی قهرمان باشم.

آلینجا در حالی که به تابلوی نقاشی حضرت علی اصغر (ع) اشاره می‌کند، می‌گوید: به نظر من تمام حادثه عاشورا در همین یک تابلو خلاصه می‌شود. در این اثر که سیدالشهدا (ع) در حالی که در یک دست قرآن کریم و در دست دیگر طفل شیرخوار خود را بالا برده این مفهوم را منتقل می‌کند که حضرت سیدالشهدا (ع) برای حفظ دین و قرآن حتی طفل شیرخوار خود را فدا کرد و حالا نوبت ماست و هر کس با هر توانایی که دارد، هنرمند با هنرش، نویسنده با قلمش، سخنران با سخنش و ... به ندای «هَل مِن ناصِر یَنصُرنی» امام حسین (ع) لبیک بگوید و ادامه دهنده رسالت زینبی باشد.

گفتنی است، نمایشگاه نقاشی استاد آلینجا با عنوان «عاشورا و کربلا» از هجدهم مرداد به مدت سه روز صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۳ در رواق دارالرحمه و بعد ازظهر‌ها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در ضلع جنوبی صحن غدیر حرم مطهر رضوی، میزبان زائران و مجاوران این آستان ملکوتی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->