قتل مادرزن جوان زیر چرخ‌ خودروی داماد در مشهد اطلاعیه ستاد اربعین: زائران در صورت مفقودی گذرنامه، با شماره ۱۲۸ تماس بگیرند انتقاد وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش از رتبه‌بندی ناقص معلمان؛ «کام معلمان شیرین نشد» درگیری مرگبار در زندان قزلحصار کرج انتخاب اولویت‌های دوم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به کجا رسید؟ عادت‌هایی غلط که علت بروز نیمی از سرطان‌ها هستند زائران پیاده‌روی اربعین دارو‌های مصرفی خود را حداقل به‌اندازه مصرف ۱۰ روز به همراه داشته باشند بازگشت یک میلیون زائر اربعین به کشور اعطای وام پیش ثبت‌نام خودرو روی میز سازمان بازرسی کل کشور ایرانی‌ها صاحب پلتفرم جدید سلامت شدند | راه اندازی اپراتور ملی سلامت افزایش بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها زائران پیاده برای پیشگیری از ضعف بدنی، از مصرف زیاد سردی‌ها پرهیز کنند  گلایه شهروندان از قطعی چندساعته جریان برق در برخی محلات مشهد| خاموشیِ «چراغ‌خاموش»! ایجاد اتاق سرما برای جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین تداوم خیزش گردوخاک در شرق کشور تا ۲ روز آینده (۲۹ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ایجاد اتاق سرما برای جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین

  • کد خبر: ۲۴۶۰۳۷
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۱
ایجاد اتاق سرما برای جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین
دبیر کمیته بهداشت درمان اربعین سازمان اورژانس کشور، از آماده‌باش ۲۷ هزار نفر از پرسنل سازمان اورژانس کشور برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی شریفیان با اشاره به تمهیدات سازمان اورژانس کشور در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: در روز‌های برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین، حرکت زائران از مبدأهایشان تا مرز‌ها مدنظر ما قرار دارد؛ به همین دلیل ۲۷ هزار نفر از پرسنل سازمان اورژانس کشور همراه با پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در سطح کشور به حالت آماده‌باش قرار دارند تا در صورت بروز هرگونه ناراحتی و بیماری برای زائران امام‌حسین‌(ع)، به آن‌‌ها کمک کنند.

وی افزود: علاوه بر این، در مرز‌ها نیز بیش از ۴۵۰ دستگاه آمبولانس و اتوبوس‌آمبولانس مستقر هستند. همچنین هشت بالگرد و نیز دو هواپیمای اورژانس برای مواقع ضروری برای پشتیبانی در حالت آماده‌باش قرار دارند.

دبیر کمیته بهداشت درمان اربعین سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین ما سامانه‌های سیار سلامت مانند بیمارستان‌های صحرایی، درمانگاه و آزمایشگاه‌های سیار را در مرز‌ها مستقر کرده‌ایم تا در صورت نیاز آنجا استفاده شود.

شریفیان با اشاره به گرمای هوا گفت: از آنجایی که احتمال می‌رود تعدادی از زائران دچار گرمازدگی شوند؛ با استفاده از کانکس، در مسیر‌ها تعدادی اتاق سرما ایجاد کرده‌ایم و از آن برای خنک کردن افراد در معرض گرمازدگی استفاده خواهیم کرد. همچنین سازه‌های بزرگ و ثابتی در مرز‌ها نیز احداث شده که به همین منظور قابل استفاده خواهند بود.

وی درباره آزمایشگاه‌های سیار افزود: معاونت درمان وزارت بهداشت، آزمایشگاه‌های سیار را در برخی نقاط کشور مستقر کرده که با استفاده از کیت‌های تست سریع، بعضی بیماری‌ها را می‌توان از این طریق شناسایی کرد تا روند درمان درستی انتخاب شود.

دبیر کمیته بهداشت درمان اربعین سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه برخی بیماری‌ها در این ایام ممکن است شایع شود؛ ادامه داد: التور (وبا)، بیماری‌های ویروسی و تنفسی، و تب دنگی از جمله بیماری‌هایی هستند که ممکن است در این ایام شیوع پیدا کنند که ما سعی می‌کنیم از افرادی که مشکوک هستند، تست بگیریم و در صورت مثبت‌بودن تست، شرایط نگهداری از بیمار فراهم شده تا از سرایت به دیگران جلوگیری به عمل آید.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->