جزئیات رهایی دختر ۱۸ ماهه تبعه خارجی از چنگ مرد آدم‌ربا در مشهد جزییات حادثه واژگونی خودرو نیسان در خیابان دیالمه مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ۹۰ درصد کتاب‌های درسی در کشور توزیع شد گوشت قرمز؛ عامل اصلی سرطان روده بزرگ در جوانان مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین ۱۴۰۳ در مشهد، در کدام خیابان برگزار می‌شود؟ + ساعت و تاریخ تالاب میانکاله خشک شد حشره سِنَک چیست و آیا برای انسان خطر دارد؟ + عکس و فیلم مرگ دلخراش نوجوان مشهدی در حادثه بالابر (۳ شهریور ۱۴۰۳) اعمال محدودیت ترافیکی روز اربعین در مشهد (۴ شهریورماه ۱۴۰۳) مشاهده حشره سنک در ۴ شهرستان خراسان رضوی نوآموزان جامانده برای سنجش سلامت تا ۱۵ شهریور مهلت دارند جزئیات تازه درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی (۳ شهریور ۱۴۰۳) حیوانات باغ‌وحش‌های کشور جوان‌سازی خواهند شد ۵ خطر جدی نگه‌داشتن عطسه | جلوی عطسه را نگیرید تب خفیف یک تا پنج‌روزه، از علائم بیماری سرخجه است جوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۳ شهریور ۱۴۰۳) خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی ۱۴۰۳ در ایستگاه سلامت مستقر در مرز دوغارون تایباد برنامه دستگاه‌ها برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل | مجازات خانواده و مدارسی که مانع تحصیل کودکان می‌شوند مشاهده حشره سِنَک در برخی محلات مشهد + فیلم (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تب خفیف یک تا پنج‌روزه، از علائم بیماری سرخجه است

  • کد خبر: ۲۴۶۹۳۲
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
تب خفیف یک تا پنج‌روزه، از علائم بیماری سرخجه است
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و متخصص بیماری‌های داخلی گفت: سرخجه یک بیماری ویروسی است که معمولاً با علائمی همچون تب خفیف یک تا پنج‌روزه، سردرد، بیقراری، ترشح خفیف بینی و التهاب ملتحمه همراه است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حمیده دهقانی اظهار کرد: سرخجه یک بیماری ویروسی است که گاهی ضایعات پوستی آن شبیه بیماری سرخک یا مخملک تظاهر می‌کند و در صورت انتقال از مادر به جنین با خطرات جبران‌ناپذیری همراه است.

وی در همین ارتباط خاطر نشان کرد: چنانچه جنین در مراحل اولیه تشکیل خود، مبتلا به بیماری سرخجه شود، در معرض خطر مرگ داخل رحمی، سقط خودبخودی جنین و ناهنجاری‌های اندام‌ها بدن خواهد بود و این ناهنجاری‌ها ممکن است با ناشنوایی، آب مروارید، کوچکی چشم، آب سیاه جنینی، کوچکی جمجمه، عقب ماندگی ذهنی، ضایعات پوستی، بزرگی کبدو طحال، یرقان، نقایص استخوانی و مشکلات قلبی- عروقی همراه باشد.

دکتر دهقانی دوره نهفتگی بیماری سرخجه را ۱۴ تا ۱۸ روز عنوان کرد و افزود: این بیماری، از طریق قطرات بزرگ تنفسی منتقل و در بزرگسالان به صورت تب خفیف ۱ تا ۵ روزه، سردرد، بیقراری، ترشح خفیف بینی و التهاب ملتحمه بروز می‌کند، اما عفونت سرخجه در بزرگسالان، بین ۲۵ تا ۵۰ درصد، می‌تواند بدون علامت باشد. در کودکان نیز این علائم با شدت بیشتری بروز می‌کند.

وی اضافه کرد: ضایعات پوستی در بیماری سرخجه معمولا در پشت گوش پدیدار می‌شوند و سپس به سایر ارگان‌ها از جمله، صورت وگردن گسترش می‌یابد.

متخصص بیماری‌های داخلی، سایرعلائم بالینی بیماری سرخجه، را التهاب غده‌های لنفاوی واقع در پشت گوش یا ناحیه پشت گردنی برشمرد و افزود: واکسیناسیون سرخجه در سال اول زندگی، می‌تواند در پیشگیری از بروز بیماری سرخجه نقش عمده‌ای ایفا کند. این واکسن به صورت ترکبیی با واکسن سرخک و اوریون MMR) است که تزریق آن در ۲ نوبت توصیه می‌شود. همچنین بیماری سرخجه با تجویز آنتی بیوتیک برای درمان عفونت و نیز دارو‌های تب بر و مسکن توسط پزشک معالج قابل کنترل است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->