زائر ایرانی در کربلا به خبرنگار رسانه آمریکایی چه گفت؟ پیش‌بینی ورود ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه آخر صفر برگزاری ۳۲ ویژه‌برنامه در دهه پایانی صفر در آستان حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس آماده‌باش ۱۴ پایگاه اورژانس حرم امام‌رضا(ع) در روز اربعین حسینی (۴ شهریور ۱۴۰۳) امنیت اربعین را مدیون خون شهداییم مراسم «اربعین با شهدا» در گلزار شهدای بهشت‌رضا(ع) مشهد برگزار می‌شود مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین ۱۴۰۳ در تهران، در کدام خیابان برگزار می‌شود؟ + ساعت و تاریخ مشایه‌ای به سوی عرفان اینفوگرافی | برنامه‌های حرم امام رضا (ع) در هفته جاری (۳ شهریور ۱۴۰۳) محبت امام‌حسین(ع) تا قیامت در دل شیعه و سنی زنده می‌ماند | اربعین؛ نقطه اشتراک شیعه و سنّی دربرابر صهیونیست‌ها میدان مغناطیسی اربعین! برگزاری مانور‌های عملیاتی برای حفظ امنیت زائران در ایام دهه پایانی صفر ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب و روز اربعین حسینی ۱۴۰۳ اعلام شد ما به کربلا برمی گردیم تصویر روضه هایش تجسم عاشوراست* | درباره حاج محمود کریمی و روضه خوانی‌های متفاوتش تجهیز پارکینگ‌های حرم امام‌رضا(ع) برای اسکان زائران دهه پایانی ماه صفر ۱۴۰۳ رزمایش انتظار در سرزمین حسین (ع) تعویض کتیبه ایوان طلای حرم امام‌رضا (ع) هم‌زمان با فرارسیدن اربعین حسینی + فیلم و تصاویر مسجد مرکز ستاد اسلام
سرخط خبرها

زائر ایرانی در کربلا به خبرنگار رسانه آمریکایی چه گفت؟

  • کد خبر: ۲۴۷۱۱۹
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۳
زائر ایرانی در کربلا به خبرنگار رسانه آمریکایی چه گفت؟
یک زائر ایرانی به نام «علی باقری» در گفتگو با خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس مطالبی را درباره پیاده روی اربعین و برخورد عراقی‌ها عنوان کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری آمریکایی روز شنبه در گزارشی به وصف شرایط کربلا و حضور میلیونی زائران در عراق برای رسیدن به کربلا در روز‌های منتهی به اربعین حسینی (ع) پرداخت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد: «میلیون‌ها مسلمان شیعه روز شنبه در خیابان‌های شهر کربلای عراق در زیارت سالانه خود به مناسبت چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) نوه حضرت محمد (ص) که به نماد مقاومت در قرن اول پرآشوب تاریخ اسلام تبدیل شد، جمع شدند.»

به گفته «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق، بیش از سه میلیون زائر از روز جمعه در میان تدابیر شدید امنیتی وارد عراق شده‌اند.

آسوشیتدپرس در گزارش خود افزود: «اربعین امسال با غم و اندوه نشأت گرفته از جنگ غزه که اکنون در یازدهمین ماه خود قرار دارد»، همراه شده و شیعیان و اهل سنت خشم و اندوه مشترکی درباره شهادت ۴۰ هزار نفر از مردم فلسطین دارند.

«عامد زارع پور» که از ایران آمده است به خبرنگار میدانی آسوشیتدپرس گفت: «خدا هرگز این همبستگی را از بین ما مسلمانان سلب نکند.»

خبرنگار آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود از حال و هوای حرم مطهر امام حسین (ع) افزود: «روز شنبه، صدای سینه‌زنی زائران در حال چرخیدن دور حرم امام حسین (ع) فضا را پر کرد.»

خبرنگار آسوشیتدپرس همچنین نوشت: «داوطلبانی را می‌توان دید که در جاده نزدیک به ۱۱۳ کیلومتری پایتخت عراق، بغداد، به کربلا ایستاده‌اند و به زائران غذا می‌دهند».

«حسین علی» یک داوطلب در بغداد می‌گوید: «هر چیزی که ما ارائه می‌کنیم برای بزرگداشت و خدمت به مولایمان (حسین) است.»

یک زائر ایرانی به نام «علی باقری» نیز ضمن ابراز خرسندی از مهمان نوازی مردم عراق به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «باز هم مهمان عراقی‌ها هستم، خیلی خوشحالم که می‌توانم این مسیر را با عراقی‌ها طی کنم و بتوانیم در کنار یکدیگر زیارت کنیم.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->