کشف ۲۴ فقره سرقت در شهرک پنجتن مشهد (۶ شهریور ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع)؛ آماده میزبانی از زائران در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ پیش‌بینی حضور بیش از ۶ میلیون زائر در ۳ روز پایانی صفر ۱۴۰۳ در مشهد مقدس افزایش ۲۴۵ چشمه سرویس‌بهداشتی در پیرامون حرم مطهر رضوی نسبت به سال گذشته تاریخ گم‌شده در انبار ضایعات | درباره مسجدی قاجاری در مشهد که این روز‌ها پاتوق کارتن‌خواب‌ها شده است اعمال‌قانون ۱۰۹۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۸ خودروی متخلف توقیف شدند (۶ شهریور ۱۴۰۳) پیشرفت ۵۰ درصدی معماری پایانه مسافربری در خط سه قطار شهری مشهد سرویس‌دهی رایگان حمل‌ونقل عمومی مشهد در ۳ روز پایانی صفر | فعالیت شبانه‌روزی ۱۱ خط اتوبوس قائم‌مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد: امسال در مشهد، شاهد میزبانی بهتری نسبت به سال گذشته خواهیم بود | آماده‌سازی ۵۰ مرکز اسکان با ظرفیت ۶۳ هزار نفرشب + فیلم تمهیدات ویژه پلیس راهور خراسان‌رضوی برای وضعیت ترافیکی مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ سامان‌دهی کال زرکش مشهد در مراحل پایانی ترافیک پرحجم در بولوار ملک‌آباد، میدان‌های ده‌دی و شهید فهمیده در مشهد (۶ شهریور ۱۴۰۳) امداد آبی از مسیر شمالی | پایان حفاری تونل برای انتقال آب از کوه‌های هزارمسجد به مشهد، تا سال ۱۴۰۴ انتقال بیش‌از ۶۱ هزار مسافر از خراسان‌رضوی به مرز‌های غربی کشور هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۶ شهریور ۱۴۰۳) بهره‌برداری از پروژه مرمت سرای تاریخی «عزیزالله‌اف» مشهد، هم‌زمان با هفته دولت ۱۴۰۳ ۱۷۳ عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان مشهدی طی یک هفته| ۷۰ درصد تماس‌ها مزاحمی و نامرتبط است اهتمام ویژه مدیریت شهری به‌منظور میزبانی شایسته از زائران رضوی رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد خبرداد: پایان خدمت در نجف اشرف، آغاز خدمت در مشهدمقدس آماده باش ویژه ۴۳۰ آتش‌نشان مشهدی در دهه آخر صفر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

سامان‌دهی کال زرکش مشهد در مراحل پایانی

  • کد خبر: ۲۴۷۵۱۰
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
سامان‌دهی کال زرکش مشهد در مراحل پایانی
به کوشش مدیریت شهری، بهسازی کال زرکش که خارج از محدوده خدماتی شهر قرار دارد، رو به پایان است.

حریم شهر مشهد بنا به دلایلی در این سال‌ها به قدری به متن شهر نزدیک شده است که اتفاقات و مشکلات و معضلات این مناطق مدت‌هاست که بر شهر تأثیر مستقیم دارد. شهرداری مشهد نیز گاهی اوقات با وجود اینکه مسئولیتی در ماجرای رسیدگی به مشکلات این محدوده‌ها ندارد، اما برای کاهش معضلات این مناطق و البته شهر، به اجرای پروژه‌های ریز و درشت در قسمت‌هایی از حریم شهر که بیشترین نزدیکی و ارتباط را با مشهد دارند اقدام کرده است.

احداث پل دهرود گل سرسبد این پروژه‌ها در حاشیه و حریم شهر مشهد بود و حالا مدیریت شهری با اجرای چهار پروژه، کار سامان‌دهی کال زرکش را که تقریبا در جایی خارج از مرز‌های شهری و در حریم قرار گرفته، آغاز کرده است تا مشکلاتی که این مسیل قدیمی مدت‌ها برای مردم و محله‌های اطرافش درست کرده است، سرانجام تمام شود؛ پروژه‌هایی که هرکدام بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و به زودی به بهره‌برداری خواهندرسید.

در همین‌باره شهردار منطقه ۱۰ در گفتگو با شهرآرا با تأکید بر اینکه سامان‌دهی کال زرکش به دلیل مشکلات و معضلاتی که دارد یکی از درخواست‌های متعدد مردم از شهرداری بوده است گفت: شهرداری مشهد برای سامان‌دهی مشکلاتی که کال زرکش داشت و برای پاسخ دادن به درخواست‌های مردم درباره این مسیل قدیمی و مهم، چهار پروژه تعریف و اجرایی کرد. 

یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها، احداث دیوار ساحلی و سامان‌دهی کال زرکش به طول هزارو ۷۵۰ متر به ارتفاع ۲.۵ متر و عرض ۱۲‌متر بود؛ این پروژه حدود ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به‌زودی و پس از پایان عملیات عمرانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

پیشرفت ۶۵ درصدی مسیر سواره‌رو کال زرکش

وحید برجسته‌نژاد احداث معبر سواره‌رو در حاشیه مسیل زرکش را به عنوان دومین پروژه سامان‌دهی این کال معرفی کرد و درباره آن توضیح داد: تردد در حاشیه این مسیل به مداخله جدی عمرانی و تسهیل نیاز داشت که با این هدف پروژه احداث معبر سواره‌رو در حدفاصل پیامبراعظم (ص) ۸۱ و ۸۳ کلید خورد. این پروژه اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن درنظر گرفته‌ایم.

اتصال روستای زرکش به بزرگراه پیامبر اعظم (ص)

وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های مربوط به تسهیل عبورومرور در کال زرکش، احداث پل روستای زرکش است. پیش از اجرای این پروژه علاوه بر ترافیک در روستا، شاهد حرکت خلاف مسیر کندرو خودرو‌ها در حدفاصل باغون‌آباد و بزرگراه پیامبراعظم (ص) ۸۳ بودیم که خطرات زیادی به همراه داشت. با بهره‌برداری از پل این مشکلات حل خواهد شد. این پروژه که قرار است روستای زرکش را به صورت مستقیم به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) متصل کند، حدود ۵ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد و الان ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برجسته‌نژاد در ادامه از اجرای پروژه تعریض مسیل زرکش خبر داد و با اشاره به جزئیات چهارمین پروژه مدیریت شهری برای سامان‌دهی کال زرکش توضیح داد: ایمن‌سازی و کاهش ترافیک پل مسیل زرکش که در ورودی پیامبر اعظم ۳۰ قرار دارد، مهم‌ترین دلایلی بود که شهرداری را مجاب کرد تا تعریض پل مسیل زرکش را به عنوان یکی از پروژه‌های سامان‌دهی این کال شروع کند و علاوه بر تعریض این پل هم‌زمان ۴۰۰ متر کندرو هم در بزرگراه پیامبر اعظم (ص) احداث خواهیم کرد. ۲۵ میلیارد تومان اعتباری است که شهرداری برای تعریض پل مسیل زرکش تخصیص داده است و هم اکنون این پروژه بیش از ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->