رشد ۲۹ درصدی پرواز‌های اربعین ۱۴۰۳ وزارت بهداشت اعلام کرد: شناسایی بیش از ۱۷۸ مورد مثبت ابتلا به تب دنگی در کشور از ابتدای سال تا ۷ شهریور ۱۴۰۳ توضیحات هواشناسی کشور در خصوص وضعیت دما و بارش کشور تا اواسط بهمن‌ماه استفاده کودکان زیر ۱۱ سال از گوشی هوشمند ممنوع! رتبه۹ کنکورسراسری رشته تجربی: قول رسیدن به هدفم را به خودم داده بودم | کسب رتبه تک رقمی کنکور بدون هزینه پیش‌ثبت‌نام پایه‌های یازدهم و دوازدهم مدارس شاهد امروز (۱۰ شهریور) به پایان می‌رسد دانش آموز مشهدی رتبه ۳ کنکور تجربی: از هیچ کلاس کنکوری استفاده نکردم | روزانه ۱۱ ساعت مطالعه داشتم امنیت زائران پیاده رضوی از چناران تا مشهد در بالاترین سطح انجام می‌گیرد اعمال محدودیت ترافیکی در برخی محور‌های جاده‌ای خراسان‌رضوی در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ ریزش سقف یک کلیسا در برزیل با ۲ کشته و ده‌ها مصدوم سخنگوی آموزش و پرورش: آغاز سال تحصیلی از اول مهرماه | مشکلی برای بازگشایی مدارس نداریم ثبت‌نام وام ۳۰میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی به زودی آغاز می‌شود (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) | برندگان قرعه‌کشی می‌شوند خراسان رضوی در بین استان‌های نخست چندقلوزایی اعمال‌قانون ۱۶۵۰ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) دانش‌آموزان خراسان‌رضوی در کنکور سراسری، هفت رتبه تک‌رقمی کسب کردند تثبیت نرخ باروری کشور در حدود ۱.۶| کاهش میزان باروری کل در تمام استان‌ها توضیحات رئیس‌پلیس مشهد در مورد سرقت مسلحانه از بانک + فیلم شورای عالی آموزش و پرورش: ورود به موضوع معلم بلاگر‌ها خواسته برخی از اولیاء است مرز دوغارون سه روز دیگر پذیرای زائران افغانستانی کربلا خواهد بود (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) پائیز گرم و کم‌بارش در راه است برپایی ۶۷ ایستگاه سلامت در مسیر‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع)، در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳
سرخط خبرها

شورای عالی آموزش و پرورش: ورود به موضوع معلم بلاگر‌ها خواسته برخی از اولیاء است

  • کد خبر: ۲۴۸۲۶۸
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
شورای عالی آموزش و پرورش: ورود به موضوع معلم بلاگر‌ها خواسته برخی از اولیاء است
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ورود به موضوع معلم بلاگر‌ها خواسته برخی از اولیاء بود؛ بنابراین متن ماده واحده این موضوع در شورای عالی طرح و مقرر شد کارگروهی با تعیین خود شورا، متن را مورد بازبینی و اصلاح قرار دهد که در صورت تصویب و طی کردن مراتب قانونی، ابلاغ می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ موسی‌الرضا کفاش با بیان اینکه با توجه به مشکلاتی که بعضا در فضای مجازی به عنوان معلم بلاگر ایجاد شده بود به دستور دکتر صحرایی وزیر سابق آموزش و پرورش برای ساماندهی به بحث، ماده واحده‌ای تعریف شد، اظهار کرد: در شورای عالی آموزش و پرورش ماده واحده‌ای ۳ ماه پیش به منظور استفاده صحیح و درست از فضای مجازی و حفظ حریم شخصی، خصوصی و اجتماعی دانش‌آموزان تنظیم شد تا کسی بدون رضایت دانش‌آموزان تصاویری از آنان منتشر نکند.

وی افزود: دانش‌آموزان از نظر قوانین بالادستی مانند قانون اساسی و قانون حمایت از کودکان دارای یک حریم شخصی و خصوصی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد. نه تنها دانش‌آموز بلکه معلم هم حریم شخصی و خصوصی دارد و هیچ کس اجازه ندارد از نظر قانونی و شرعی وارد حریم خصوصی وی شود.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: بعضا اتفاق افتاده فیلم‌ها یا کلیپ‌هایی از دانش‌آموزان توسط برخی از معلمان و افراد دیگر منتشر می‌شود که به نوعی ورود به حریم خصوصی افراد است. پخش کلیپ‌ها یا فیلم‌های دانش‌آموزان در فضای مجازی ممکن بود باعث اهانت یا تمسخر به دانش‌آموزان شود و شرایط روحی و روانی منفی به دنبال داشته باشد.

کفاش با اشاره به اینکه پیش‌نویس ماده واحده این موضوع در شورای عالی آماده و طرح موضوع شد تا کسی به حریم خصوصی دانش‌آموز و معلم ورود پیدا نکند. طبق این ماده کسی حق ندارد به حریم خصوصی دانش‌آموزان وارد شود و از طریق صوت، کلیپ، تصویر، عکس، چیز‌هایی را منتشر کند که به نوعی به شرایط روحی و روانی دانش‌آموز صدمه بزند یا شرایط روحی و روانی معلمان را مورد اهانت قرار دهد، این کار ممنوع است و اگر مشاهده شود، افراد به مراجع قانونی معرفی خواهند شد و باید پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: ورود به این موضوع خواسته برخی از اولیاء بود. بعضی‌ها شاکی و ناراحت بودند، هرچند معلمان خود متولی تعلیم و تربیت در مدارس هستند و توجه به این نکته دارند که مبادا خدای نکرده صدمه‌ای به دانش‌آموزان از نظر روحی و روانی وارد نشود.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بعد از طرح متن ماده واحده در شورای عالی مقرر شد کارگروهی با تعیین خود شورا متن را مورد بازبینی و اصلاح قرار دهد، بعد از آن مجددا طرح مطرح و در صورت تصویب و طی کردن مراتب قانونی، ابلاغ می‌شود. جلسه ماده واحده برای اعضای کارگروه تشکیل و متن ارسال شده، نظراتی دریافت شده، بعد از اصلاح و تایید شورای عالی، ابلاغ خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->