تشرف کاروان بزرگ زوار پیاده نیشابوری به بارگاه منور رضوی تشرف گروهی از شیعیان کشور میانمار به حرم مطهر رضوی گزارشی از حال و هوای موکب حضرت بقیه‌الله (عج) | خادمان موکب‌ها؛ مشعل‌های هدایت در مسیر زیارت + فیلم مستند‌های تلویزیون به مناسبت شهادت امام رضا (ع) + زمان پخش ویدئو | حال و هوای خدمت رسانی به زائران در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی جاده‌ای که امام رضا(ع) به سوی ظهور افتتاح کرد افزایش دفاتر خدمات نگهداری امانات زائر حرم مطهر در ایام پایانی ماه صفر ۱۴۰۳ «حسینیه حرم» میزبان عزاداران همدانی شد شلوغی پر برکت ورود زائران پیاده به مشهد از ۲۲۰ هزار نفر عبور کرد (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) «مهمان من» به نیابت از امام مهربانی‌ها اهمیت مهربانی در سیره امام رضا(ع)؛ از رفتار شخصی تا فرهنگ‌سازی اجتماعی همسایه خوب ما هیچ شعری زیباتر از زیارت نیست امشب شب آدم‌هایی است که سالی یک بار می‌آیند سلام بر اقیانوس هیچ الا خودت امام‌رضا (ع) چگونه به ثامن‌الحجج (ع) شهرت یافت؟
سرخط خبرها

«حسینیه حرم» میزبان عزاداران همدانی شد

  • کد خبر: ۲۴۸۹۳۷
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
«حسینیه حرم» میزبان عزاداران همدانی شد
هم زمان با ایام سوگواری و عزاداری اهل‌بیت (ع)، هیئات مذهبی استان همدان، با حضور در «حسینیه حرم» آستان مقدس امام هشتم (ع) در سوگ آل الله (ص) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم معنوی که در حسینیه حرم برپا شد، مداحان اهل‌بیت (ع) از استان همدان با مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی در سوگ رحلت جان‌سوز رسول اکرم (ص) و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع) نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی کردند و عزاداران حاضر در این مراسم، با نوحه‌ها و اشعار محلی خود، بر این مصائب اشک ماتم ریختند و بر سر و سینه زدند.

در این مراسم که با حضور هیئت عزاداری شهرستان کبودرآهنگ همدان و با اجرای آئین عزاداری سنتی «قَتلَمه خوانی» همراه بود، عزاداران با خواندن ذکر سقایی (ویژه هیئات مذهبی همدان) به دامان پاک اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، دست توسل زدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن فاضلیان امام‌جمعه موقت همدان در این مراسم به ایراد سخنرانی پیرامون شخصیت امام حسن مجتبی (ع) پرداخت و بیان کرد: این امام هُمام اخلاقی کریمانه داشتند و دستگیری و کمک ایشان به افراد نیازمند در نهایت احترام انجام می‌شد.

وی همچنین با اشاره به مقام و جایگاه علمی امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار به بسیاری از سؤالات و شبهاتی که برای شیعیان پیش می‌آمد پاسخ می‌دادند و این امر نشان‌دهنده احاطه کامل علمی ایشان به مسائل دینی و مسائل روز بود.

امام‌جمعه موقت همدان افزود: عبودیت و بندگی خدا از دیدگاه امام حسن مجتبی (ع) جایگاه خاصی داشت به‌طوری که با بهترین لباس و با آراستگی کامل در محراب عبادت حاضر می‌شد چرا که اعتقاد داشت، خداوند جمیل است و زیبایی را نیز دوست دارد.

حضور پرشور سوگواران همدانی در عزاداری‌های ایام دهه پایانی ماه صفر، جلوه‌ای از عشق و محبت مردم این خطه به خاندان عصمت و طهارت (ع) را به نمایش گذاشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->