تاکید وزیر آموزش و پرورش بر صفر شدن دغدغه‌های امنیتی سامانه‌های این وزارتخانه وزیر علوم: ترویج فرهنگ مدارا در دانشگاه ها برعهده بسیج اساتید است یک میز تحریر مناسب برای کودکان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ حدود ۳ هزار زوج جوان زیر پوشش دوره‌های آموزشی هنگام ازدواج قرار گرفتند مدیریت ترافیک در سایه هوشمندسازی همه چیز درباره سامانه ثبت تخلفات هوشمند در شهر | کنترل ترافیک با چشمی دیگر آتش‌سوزی انبار لوازم‌یدکی موتور در بولوار فدائیان اسلام مشهد (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) نجات جان پنج شهروند از حادثه حریق کارگاه نجاری در مشهد (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) صدور حکم اعدام برای راننده تاکسی اینترنتی که در یزد به کودکی دوازده‌‌‌ساله تجاوز کرده بود خارش شدید شبانه، می‌تواند ناشی از انگل پوستی باشد توزیع سهمیه‌ای انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌ها اعمال‌قانون ۱۴۲۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) یک رژیم غذایی که باعث کاهش خطر مرگ در افراد مسن می‌شود مازندران و خراسان رضوی بیشترین ورودی مسافر تعطیلات نیمه اول شهریور را به خود اختصاص دادند سرنوشت لایحه «انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر مشهد» به کجا رسید؟ راهبردهای پیشگیری از خودکشی در کشور تدوین شود جذب ناقص نیروی نهضت سوادآموزی قطع می‌شود از آبله میمونی چه می‌دانیم؟ | شرط کنترل شیوع بیماری‌های نوپدید چیست؟ آیا مصرف ویتامین‌ها در کاهش وزن مؤثر است؟ دادستانی کل کشور برای تحصیل و حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل بخش‌نامه صادر کرد همه چیز درباره رژیم فستینگ | از رژیم فستینگ چه می‌دانید؟ ۶۶۴ بسته هروئین و تریاک از معده ۹ قاچاقچی مواد مخدر کشف شد کوله پشتی استاندارد؛ بهترین کیف برای حمل وسایل مدرسه
سرخط خبرها

کوله پشتی استاندارد؛ بهترین کیف برای حمل وسایل مدرسه

  • کد خبر: ۲۴۹۹۰۸
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
کوله پشتی استاندارد؛ بهترین کیف برای حمل وسایل مدرسه
استادگروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: برای حفاظت از ستون فقرات و پیشگیری از درد و آسیب‌های ستون فقرات؛ بهترین کیف برای حمل وسایل مدرسه کوله پشتی است

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر رمضان میرزایی با اشاره به اینکه کوله پشتی باید شرایط خاصی را داشته باشد تا ضمن حمل وسایل، سلامت دانش آموز نیز حفظ شود، گفت: حفظ وزن مناسب کوله پشتی، اطمینان از محکم بودن بند‌های کوله پشتی، استفاده از هر دو بند کوله پشتی، جانمایی وسایل سنگین نزدیک به پشت و بعد سبک تر‌ها، از جمله شروط استفاده از کوله پشتی است.

وی با بیان اینکه عرض کوله پشتی بایدکمتر از عرض بالا تنه باشد، گفت: یک کوله خوب ۲ بندی بوده و چند تا جیب جدا از هم دارد و چند قسمتی است، این کوله‌ها داخل آن نرم بوده و ابر دوخته شده دارد، دارای بند کمری برای بستن به کمر است، علاوه براین کوله باید دارای رنگ‌های شب رنگ باشد تا در شب هم بخوبی دیده شود و بند‌های کوله پهن ونرم باشد.

دکتر میرزائی با اشاره به اینکه برای اینکه ستون فقرات تغییر شکل پیدا نکند، باید اصول بهداشتی موقع پوشیدن کوله رعایت شود، گفت: هردو بند کوله را روی شانه هایتان بیندازید و کوله را از پشت به خود آویزان کنید؛ زیرا اگر کوله را روی یک شانه بیاندازید بدن شما به طرف دیگر خم می‌شود و به ستون فقرات وماهیچه‌های ستون فقرات فشار وارد می‌آید؛ در این شرایط ماهیچه‌های شانه منقبض شده و شانه بالا می‌آید و حتی به لگن و زانو‌ها هم فشار وارد می‌شود.

وی به نحوه استفاده درست از کوله پشتی اشاره کرد و گفت: کوله خود را روی یک سطح صاف و بلند مانند میز یا صندلی یا سکوی صاف قرار دهید، پشت خود را به کوله کرده و در حالیکه کمرتان صاف است کمی زانوهایتان را خم کنید و مواظب باشید که کمر خود را خم نکنید، بازو هایتان را داخل بند‌های کوله قرار دهید و وقتی مطمئن شدید که کوله در پشت شما قرار گرفته است آرام بایستید؛ هنگام بلندکردن کوله‌پشتی، زانوهای‌تان را خم کنید و با پاهای‌تان بلند شوید.

دکتر میرزایی با بیان اینکه در گام دوم بند‌های کوله را طوری ببندید که کوله تا وسط کمر قرار گیرد یا ۱۰ سانتیمتر از کمر پایین‌تر باشد، گفت:، زیرا اگر کوله زیاد از شانه فاصله داشته باشد و پایین‌تر از باسن قرار گیرد به شانه‌ها فشار می‌آید و سبب درد و قرمزی آن‌ها شده و بدن را به سمت جلو خم می‌کند.

استادگروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در گام سوم بند‌های شانه را نه آنقدر سفت ببندید که موجب درد شانه‌ها و سوزش و قرمزی شود و نه آنقدر شل ببندید که تا پایین باسن ادامه یابد، ابراز کرد: در گام چهارم اگر کوله دارای بند کمری است حتما آن را ببندیدزیرا وزن به پایین‌ترین قسمت بدن منتقل شده و به ستون فقرات آسیب کمتری وارد می‌شود و در گام پنجم وقتی می‌خواهید کوله را از پشت در آورده یا به پشت بیندازید نباید کمر خود را خم کنید ویا بچرخانید. بلکه باید با کمر صاف کوله را بپوشید یا در آوریدو، زیرا خم کردن یا چرخاندن کمر موجب کمر درد و آسیب به ستون فقرات می‌شود.

دکتر میرزایی با بیان اینکه اگر بدن شما به جلو خم شده یعنی کوله را شل بسته اید، ابراز کرد: اگر قدم‌های کوتاه برمی دارید یعنی کوله را سفت بسته اید، اگر مرتب دست هایتان را زیر بند‌های شانه می‌گذارید تا شانه هایتان درد نگیرد کوله را سفت بسته اید.

وی ادامه داد: وزن کوله نباید زیاد سنگین باشد، زیرا کوله سنگین فشار زیادی به ستون فقرات وارد می‌کند وموقع راه رفتن بدن به جلو خم می‌شود؛ وزن کوله باید ۱۰ درصد وزن بدن باشد یعنی وزن کودک شما هرچقدر باشد اگر آنرا تقسیم بر ۱۰ کنید وزن مناسب کوله بدست خواهد آمد؛ مثلا اگر وزن دانش آموزی ۴۰ کیلو گرم باشد وزن کوله باید ۴ کیلو گرم باشد.

استادگروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه هر روز باید وزن کوله فرد را کنترل کنید، وسایل غیر ضروری را داخل آن نگذارید و فقط برنامه درسی خود را به همراه داشته باشید، وسایل سنگین‌تر و بزرگتر را در جیب‌های بزرگتر که به کمر نزدیکتر است قرار دهید و وسایل کوچکتر و نوک تیز را در جیب‌های کوچکتر که از کمر دورتر است قرار دهید، بیان کرد: اگر دوطرف کوله دارای جیب است هردو جیب آن را بطورمساوی پر کنیم تا یک طرف سنگین‌تر از طرف دیگر نشود، بجای اینکه از دفتر‌های سنگین مثلا ۲۰۰ برگ استفاده کنید، از دفتر‌های کوچکتر ۶۰ برگ و... استفاده نمایید و از کوله بزرگ استفاده نکنید، زیرا هرچه کوله بزرگتر باشد، بیشتر آن را پر می‌کنید.

وی گفت: برای کاهش وزن کوله پشتی بطری‌های اب را خالی حمل کنید و پیش از شروع کلاس آن‌ها را پر کنید، فقط چیز‌هایی که نیاز دارید حمل کنید و بقیه وسایل را در اتاقتان در منزل بگذارید، اگر کیف شما به هر دلیل کوله نیست موقع حمل آن را دست به دست کنید و همیشه روی یک دست یا روی یک شانه کیفتان را حمل نکنید، اگر نمی‌توانید وزن کوله خود را سبک کنید می‌توانید از کوله پشتی‌های چرخدار استفاده نمایید، به شرط این که نخواهید از کلاسی به کلاس دیگر رفته و یا از پله بالا پایین بروید.

استادگروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کوله چرخدار باید دارای دسته‌ای بلند باشد که در هنگام کشیدن آن نیازی به خم شدن یا کشیدن نمی‌باشد، گفت: چرخ‌های کوله به اندازه کافی بزرگ می‌باشند تا کیف از لغزیدن و واژگون شدن در امان باشد، بنابر این اگر نمی‌توانید وزن کوله پشتی خود را سبک کنید از کشیدن کوله چرخدار استفاده کنید، زیرا کشیدن یک کوله سنگین بهتر از حمل آن است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->