ملاک وحدت عمل به شیوه رسول‌ الله (ص) است وحدت امت اسلامی، راه نجات غزه و مقابله با چالش‌های دشمنان است جشن بزرگ شکوفه‌های رضوی در جوار حرم امام رضا (ع) برگزار شد راهپیمایی ضدصهیونیستی با شعار «وحدت امت اسلامی، نجات غزه مظلوم» در مشهد برگزار می‌شود برگزاری سی‌وهشتمین سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار شهید محمود کاوه در مشهد مقدس زنگ اول: زیارت جایی برای پیرمرد‌ها هست اتفاقا رواقی از جنس ارادت در قلب حرم امام رضا(ع) یادگارهای ارزشمند امام صادق (ع) برای شیعه وحدت، کلید حل مشکلات جهان اسلام است وحدت اسلامی و حمایت از مظلومان نباید در چالش‌های روزمره گم شود عرضه کتاب‌های معرفتی ویژه نوجوانان در نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه موزه دفاع مقدس مشهد و پایان تاخیر دو ساله پروژه + فیلم همسرداری در اسلام؛ به هم محبت کنید جلسات سنتی قرآن‌خوانی ویژه خواهران در حرم امام‌رضا(ع) برگزار می‌شود مرور برخی شاخصه‌های رفتاری پیامبر (ص) در اجتماع برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به مناسبت هفته وحدت + جزئیات دینی به نام اخلاق
سرخط خبرها

وحدت اسلامی و حمایت از مظلومان نباید در چالش‌های روزمره گم شود

  • کد خبر: ۲۵۱۵۱۲
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
وحدت اسلامی و حمایت از مظلومان نباید در چالش‌های روزمره گم شود
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی با تأکید بر لزوم حفظ وحدت در شرایط امروز، بیان داشت: وحدت اسلامی و حمایت از مظلومان نباید در چالش‌های روزمره گم شود.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، امروز (۲۸ شهریورماه) در همایش «اتحاد امت رسول‌الله(ص)؛ نجات غزه مظلوم» که با حضور ۷۰۰ نفر از علمای شیعه و سنی در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، تأکید کرد که وحدت اسلامی نباید در میان مشکلات روزمره گم شود و حمایت از مظلومان، یکی از اصول انقلاب اسلامی است.

وی با تبریک ایام میلاد پیامبراکرم(ص) به روحانیان و علمای اهل تشیع و تسنن حاضر در این همایش، اظهار کرد: این اجتماع بزرگ و ارزشمند، نشانه‌ای از اتحاد امت اسلامی است. امروز افتخار ما این است که انقلاب اسلامی و آموزه‌های امام‌خمینی(ره) برای ما فرصت درخشانی را برای عینیت‌بخشی به شاخصه‌های امت اسلامی، فراهم کرده است.

وی اشاره داشت: انقلاب اسلامی نقشی بی‌نظیر در ایجاد وحدت میان مسلمانان و ایستادگی دربرابر ظلم و ستم ایفا کرده است.

گنابادی‌نژاد با اشاره به گذشت بیش از شصت سال از تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه و مسئله فلسطین گفت: کشور‌های زیادی سال‌ها از پول مردم مسلمان استفاده کرده‌اند و در تریبون‌ها و رسانه‌های خود از حمایت مردم فلسطین صحبت کرده‌اند. اما امروز که شما در اینجا نشسته‌اید، باید بدانیم که تنها در یک سال در غزه، ۴۱ هزار نفر از جمله ۱۹ هزار کودک به شهادت رسیده‌اند. 

وی خاطرنشان ساخت: رهبران خائن در کشور‌های اسلامی به جای حمایت از مردم مظلوم غزه، به دنبال توافق و پیمان‌بستن با اسرائیل هستند و برخی از آن‌ها حتی در شب‌نشینی‌های مخفی خود، منابع مسلمانان را در اختیار دشمنان قرار می‌دهند.

معاون استاندار تصریح کرد: باید افتخار کنیم که دکترین انقلاب اسلامی در موضوع غزه، یک دکترین پایدار و متعهد است. خداوند بر درجات امام راحل(ره) بیفزاید که از همان ابتدا، به دکترین وحدت امت اسلامی اعتقاد داشتند.

وی اضافه کرد: برخی افراد کوته‌فکر و مغرض در داخل و خارج از کشور، کارکرد وحدت و انسجام اسلامی را تنها به تبلیغات رسانه‌ای محدود می‌دانستند، اما امروز باید همه به این واقعیت اذعان کنیم که دکترین وحدت و انسجام امت اسلامی، یک منطق حقیقی و قرآنی است.

وی بیان داشت: حمایت از غزه و مردم مظلوم آن، به سندی مستحکم برای اثبات این دکترین تبدیل شده است.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: ما امروز افتخار می‌کنیم که ایرانی و انقلابی هستیم. منطق انقلاب اسلامی، منطقی ممتاز و درخشان است که در حمایت از محرومان و مظلومان در برابر مستکبران و ظالمان شناخته شده است. خدا را شکر می‌کنیم که پس از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان به اصول گفتمان وحدت اسلامی پایبند هستیم. در این مدت، ۲۵۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است که ازجمله آن‌ها، ۱۰ هزار شهید از اهل سنت هستند. این شهدا، گواهی بر استحکام و پایداری امت اسلامی در مسیر وحدت و ایستادگی در برابر ظلم هستند.

وی در ادامه، تأکید کرد: در مسائل جاری کشور و مشکلات عمومی مردم، نباید فراموش کنیم که مردم در اداره زندگی خود با مشکلاتی مواجه هستند. در این بین، روحانیت باید زبان دل و نماینده واقعی مردم باشد. البته باید مراقب باشیم تا منافقان و دشمنان، از مشکلات ما سوءاستفاده نکنند و نقشه‌های خود را با استفاده از بیانیه‌ها و مواضع ما پیاده نکنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی در پایان، با قدردانی از تلاش‌های علما و روحانیون در جهت تقویت وحدت اسلامی، تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم که از این وحدت پاسداری کنیم و در برابر نقشه‌های دشمنان هوشیار باشیم. امروز بیش از هر زمان دیگری، نیازمند همبستگی و اتحاد میان مسلمانان هستیم تا بتوانیم در برابر تجاوزات و ظلم‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

این همایش با حضور گسترده علما، روحانیون و بزرگان شیعه و سنی از استان خراسان‌رضوی و کشور‌های هم‌جوار، فرصتی برای تأکید بر ضرورت وحدت اسلامی و لزوم حمایت از مظلومان به ویژه در مناطق تحت ستم مانند غزه بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->