زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۴ اعلام شد تلاش‌های ماندگار استاد باقرزاده در توسعه دانشگاه فردوسی و رفاه دانشجویان اختصاص ۲.۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام سیستان و بلوچستان آخرین اخبار از تأثیر معدل در کنکور توصیه‌هایی برای محافظت در برابر آلودگی هوا واژگونی خودرو در بولوار وکیل‌آباد مشهد بدون مصدوم و محبوس تنها نشانه پوکی استخوان «شکستگی» است ستاد حقوق بشر به تصویب قطعنامه پیشنهادی کانادا علیه ایران اعتراض کرد اختلافات مالی بین ۳ دوست در تهران منجر به قتل شد شمارش معکوس برای روشن‌شدن تنور نانوایی در محله عمار یاسر مشهد اعترافات مردی که همسرش را با کلنگ در مشهد به قتل رساند + عکس پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، یکم آذر ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در غالب نقاط استان نگرانی وزیر بهداشت از روند نزولی زادوولد در کشور | ثبت کمتر از یک میلیون تولد در سال ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین اجتماعی فعلاً بیمه تکمیلی ندارند! (یکم آذر ۱۴۰۳) | لطفاً بیمار نشوید انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه لبنان در ایران تأکید معاون وزیر نیرو بر ضرورت اعمال مدیریت مصرف آب در مشهد افزایش مرگ‌ومیر ناشی از «هاری» در ایران کمبود برخی تجهیزات پزشکی در مشهد که حیات بیمار را به خطر می ‎اندازد ظفرقندی: موافق درمان رایگان سالمندان بالای ۶۵ سال نیستم رمزگشایی از صد‌ها پرونده سرقت در روزهای اخیر | دستگیری ۳۴۱ سارق، کلاهبردار و مالخر اهمیت سرمایه‌گذاری در تحقیقات و فناوری برای رشد علمی ایران| چرا جایگاه علمی‌مان را از دست دادیم؟ ثبت‌نام وام شهریه دانشجویان آغاز شد (یکم آذر ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: زیرساخت افزایش ظرفیت پزشکی مهیا نشده است | توضیحات آقای وزیر برای جلوگیری از مهاجرت واکنش کمیسیون اجتماعی مجلس به ابطال بخش غیرقانونی آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشراف اطلاعاتی، زیرساخت فرایند موفقیت‌های عملیات انتظامی و توسعه امنیت اجتماعی است زمین لرزه نسبتا شدید در برازجان استان بوشهر (یکم آذر ۱۴۰۳) تأثیر قابل‌توجه ارتباط با دوستان بر بهبود سلامت روان ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه (۵ آذر ۱۴۰۳) کاهش افسردگی با خوردن ماهی برخی دارو‌های دیابت می‌توانند آسم را مهار کنند
سرخط خبرها

۱۳ هزار دانش آموز با آسیب شنوایی در کشور تحصیل می‌کنند

  • کد خبر: ۲۹۰۲۶۵
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
۱۳ هزار دانش آموز با آسیب شنوایی در کشور تحصیل می‌کنند
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه ۱۳۲۸۳ دانش‌آموز با آسیب شنوایی در مدارس کشور مشغول تحصیل هستند گفت: از این تعداد ۹۰۹۹ دانش‌آموز با آسیب شنوایی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت الله الماسی با بیان اینکه در مدارس استثنایی ۴۱۸۴ دانش‌آموز با آسیب شنوایی وجود دارد که ۸۷۹ نفر در مقطع پیش دبستانی، ۱۹۷۷ نفر در مدارس ابتدایی و ۱۳۲۸ نفر در مدارس متوسطه هستند گفت: علاوه بر اینا ۹۰۹۹ نفر دانش‌آموز با آسیب شنوایی در مدارس عادی هستند که خدمات آموزش و پرورش استثنایی را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمعا ۱۳۲۸۳ دانش‌آموز با آسیب شنوایی در مدارس کشور مشغول تحصیل هستند افزود: علاوه بر اینها در چهار استان فارس، قزوین، خراسان رضوی و زنجان مرکز تخصصی پیش دبستانی در گروه آسیب شنوایی در حال ارائه خدمت داریم که امکانات، تجهیزات و برنامه خاصی برای جامعه هدف طراحی می‌کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه به طور کلی خدماتی برای دانش‌آموزان دارای آسیب شنوایی پیش‌بینی شده است ادامه داد: از جمله مناسب‌سازی کتب درسی که با توجه به توانایی، تغییراتی در تصاویر، فونت و خط انجام می‌شود. همچنین اختصاص معلم رابط به دانش‌آموزان ناشنوایی که در مدارس عادی هستند که هفته‌ای دو ساعت یک معلم مربی عقب ماندگی‌های درسی آنها را جبران می‌کند.

الماسی با بیان اینکه تجهیز کردن کلاس‌ها به امکاناتی که استفاده از برنامه‌های دیداری را ایجاد می‌کند و همچنین هوشمندسازی مدارس از دیگر برنامه‌های صورت گرفته است گفت: همچنین ارائه خدمات توانبخشی در مدارس و مراکز جامع سنجش و توان‌بخشی آموزش و پرورش استثنایی مانند کار گفتار درمانی نیز از جمله برنامه‌های انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بیشتر مدارس تجهیزات شنوایی سنجی وجود دارد اظهار کرد: اتاق‌هایی ویژه دانش‌آموزان آسیب شنوایی طراحی شده؛ در حوزه توانمندسازی این دانش‌آموزان به مهارت‌هایی که برای فعالیت در جامعه نیاز دارند، ۳۴ رشته کار و دانش خاص و ۵ رشته فنی و حرفه‌ای مثل معرق کاری، خیاطی، تاسیسات، عکاسی، تصویربرداری دیجیتال، نقاشی، کامپیوتر و ... فراهم شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->