واکنش‌های منفی به اهدای جوایز نوبل فیزیک و شیمی ۲۰۲۴ به پیشگامان هوش مصنوعی کوچک‌ترین مکعب روبیک جهان معرفی شد + فیلم با آپدیت iOS ۱۸.۱ چه قابلیت‌هایی در زمینه هوش مصنوعی به آیفون اضافه می‌شود؟ ابزار جدید ادوبی برای محافظت از آثار هنرمندان در برابر هوش مصنوعی جوایز نوبل شیمی ۲۰۲۴ به دو دانشمند آمریکایی و یک دانشمند انگلیسی رسید پاسخ پازل امروز میجر (پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳) لیست برخی سایت‌های معتبر برای بررسی امنیت لینک‌ها | امنیت لینک‌های ارسالی را جدی بگیرید! پاسخ پازل امروز میجر (چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳) ستار هاشمی: گشایش در بحث اینترنت حتما اتفاق خواهد افتاد، اما با کار کارشناسی + فیلم جایزه نوبل فیزیک ۲۰۲۴ به دو دانشمند حوزه هوش مصنوعی رسید توکن کتز لیست شد (۱۷ مهر ۱۴۰۳) + قیمت اولیه پاسخ پازل امروز میجر (سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳) جهش بزرگ چین به سمت رهبری جهانی هوش مصنوعی گزارش یکتانت از رفتار کاربران ایرانی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی (سال ۱۴۰۲) طرح فروش اینترنتی دارو در ۴ استان به صورت آزمایشی آغاز شد گوگل به پیوندها و وب‌سایت‌های اصلی تیک تأیید می‌دهد راهنمای دریافت کلید و الماس درمینی‌گیم جدید همسترکامبت (دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳) جواب پازل امروز میجر (دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳) پاسخ پازل امروز میجر (یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کوچک‌ترین مکعب روبیک جهان معرفی شد + فیلم

  • کد خبر: ۲۹۳۷۴۵
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
کوچک‌ترین مکعب روبیک جهان معرفی شد + فیلم
شرکت ژاپنی حوزه اسباب‌بازی MegaHouse از «کوچک‌ترین روبیک جهان» که نام آن وارد گینس شده است رونمایی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این مکعب روبیک کوچک به اندازه سه دانه برنج است و کاملاً مانند یک نسخه معمولی عمل می‌کند، به این معنی که بدون در نظرگرفتن سختی کار با آن و اینکه احتمالاً به یک موچین نیاز داشته باشید، قابل حل است.

طبق گزارش‌های منتشرشده، اندازه هر یک از مکعب‌های این روبیک که از آلومینیوم ساخته شده، حدود پنج میلی‌متر است. وزن این مکعب نیز فقط ۰.۳ گرم است.

MegaHouse به CNN اعلام‌کرده که این شرکت مفهوم‌سازی آن را از چهار سال پیش آغاز کرده و فرآیند تولید مکعب نیز در سال ۲۰۲۲ شروع شده است. از روز پنجشنبه نیز می‌توان در وب‌سایت سازنده روبیک آن را پیش‌خرید کرد، اما تحویل آنها از آوریل آینده آغاز خواهد شد.

سازمان رکورد جهانی گینس نیز تایید کرده که این بازی معمایی «کوچک‌ترین مکعب روبیک جهان» محسوب می‌شود. این رکورد قبلاً در اختیار یک طراحی پازل بریتانیایی با نام «تونی فیشر» بود که سال ۲۰۱۶ یک نسخه ۵.۶ میلی‌متری از روبیک را به نمایش گذاشت.

ویدیو زیر توسط حساب رسمی گینس از روبیک ۵ میلی‌متری منتشر شده است:

اما برچسب قیمتی که برای این محصول در نظر گرفته‌شده نشان می‌دهد که کوچک‌ترین روبیک جهان شاید یک کالای کلکسیونی باشد. MegaHouse محصول خود را با قیمت ۷۷۷۷۷۷ ین به فروش می‌رساند که معادل حدود ۵۳۲۰ دلار است!

همچنین معرفی این نسخه با پنجاهمین سالگرد مکعب روبیک همراه شده است. از زمان اختراع این بازی پازل سرگرم‌کننده در سال ۱۹۷۴ توسط «ارنو روبیک» مجارستانی، بیش از ۵۰۰ میلیون مکعب فروخته شده است و درحال‌حاضر نیز مسابقاتی برای حل سریع آنها برگزار می‌شود. رکوددار فعلی نسخه استاندارد مکعب روبیک، «مکس پارک» ۲۲ ساله آمریکایی کره‌ای است که سال گذشته توانست در ۳.۱۳ ثانیه یک روبیک را حل کند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->