علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

تعیین جنسیت نوزاد پیش از بارداری علمی نیست

  • کد خبر: ۳۰۵۷۴
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
تعیین جنسیت نوزاد پیش از بارداری علمی نیست
متخصص زنان و نازایی گفت: هر موضوعی که درباره تعیین جنسیت نوزاد پیش از بارداری مطرح می‌شود، از نظر علمی تأیید شده نیست.
لاله سادات کوثری/ شهرآرانیوز- فریده اخلاقی افزود: بدن یک مادر قبل از بارداری باید از نظر مواد غذایی غنی باشد، بدین معنا که بدن وی به‌عنوان بستر رشد جنین نیاز به همه نوع مواد غذایی دارد و نباید روش‌هایی برای مادر تجویز شود که گروهی از مواد غذایی بر دیگر غذا‌ها ترجیح داده و مصرف شود.

وی ادامه داد: رژیم‌های تعیین جنسیت که عموما با تغییر در مصرف سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم تنظیم می‌شود و دست‌کم باید ۲ ماه قبل از تاریخ پیش‌بینی‌شده برای بارداری شروع شود، از نظر علمی تأیید شده نیست و تمام این موارد بر اساس حدس و گمان‌هایی است که متأسفانه برخی افراد در ویزیت‌ها یا تشخیص‌های خود بیان می‌کنند.

وی افزود: تغییر در مصرف ۴ ماده معدنی مهم قبل از بارداری روی سلامت جسمی مادر و جنین در دوران بارداری تأثیر می‌گذارد و اینکه گفته می‌شود برای پسردار شدن باید در رژیم غذایی میزان مصرف سدیم و پتاسیم و برای دختردار شدن کلسیم و منیزیم افزایش یابد، پشتوانه علمی ندارد.

این پزشک تأکید کرد: بنابراین رژیم پسردار شدن می‌تواند برای مادران با فشارخون بالا و نارسایی قلبی مشکلاتی ایجاد کند. همچنین رژیم دختردار شدن نیز می‌تواند برای مادران با نارسایی کلیوی، اختلالات عصبی و... مشکل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ریزمغذی‌ها می‌تواند شاخص مهمی در موضوع رشد و سلامت جنین باشد، افزود: سلامت جسمی و تغذیه‌ای مادر قبل بارداری می‌تواند روی روند رشد، تنظیم درست زمان زایمان و نوزاد سالم اثر بگذارد، بنابراین هرگونه کاهش یا افزایش در روند مصرف مواد غذایی می‌تواند یک بارداری و زایمان سالم را به مخاطره بیندازد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->