چشم‌انداز تاریک باران پاییزی در خراسان رضوی | ذخایر آب سد‌های مشهد تنها ۵ درصد چالش‌های دفاتر خدمات مسافربری خراسان رضوی | رقابت سنگین دفاتر استان با پلتفرم‌های آنلاین تدبیر جدید سازمان محیط زیست برای حفاظت از گونه‌های در معرض خطر | تجهیز مرال‌های مازندران به ردیاب‌های ویژه پشه آئدس دوباره خبرساز شد! نظارت بر نحوه فعالیت مدارس تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد | ممانعت شدید از فعالیت مدارس بدون مجوز اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) پرواز‌های مستقیم کیش - اردبیل از دهه دوم مهر ۱۴۰۴ برقرار خواهد شد نابودی حدود ۱۰ هزار تن مواد مخرب لایه اوزون در کشور جزئیات بیمه‌پردازی معلمان مدارس غیردولتی | کارکرد مشمولان چطور محاسبه می‌شود؟ هیچ گونه تغییری در پرداخت و میزان حقوق و مزایای جانبی بازنشستگان تأمین اجتماعی در دستور کار نیست پوشش بیمه‌ای بیش از ۲۸۰ هزار نفر از فرهنگیان در قالب تفاهم‌نامه تأمین‌اجتماعی با مدارس غیردولتی   فرمانده مرزبانی انتظامی کشور خبر داد: کشف ۱۱ تن مواد مخدر و دستگیری ۲۵۳ قاچاقچی در ۶ ماهه نخست سال آغاز طرح ویژه حمایت آموزشی از کودکان خانواده‌های زن‌سرپرست در خراسان رضوی فیش حقوق شهریورماه ۱۴۰۴ بازنشستگان تأمین اجتماعی و مستمری بگیران چه زمانی بارگذاری می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (دوشنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۴) | بارش‌های رگباری پراکنده در برخی نقاط استان تأخیر در پرداخت حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی غیرقابل قبول خواهد بود شرایط استفاده از وام درمان سازمان بازنشستگی نیرو‌های مسلح اعلام شد + جزئیات ادغام صندوق فولاد در صندوق بازنشستگی کشوری رسماً ابلاغ شد (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) پلیس راهور: موتورسواری بانوان بدون گواهینامه جرم است ثبت نشان اهدا روی گواهینامه‌ها را چطور انجام دهیم؟ صبحانه مهم‌ترین وعده برای همه نیست تأکید رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به حمایت از تولیدکنندگان استان ارتقای کارآمدی حوزه‌های آموزشی با همکاری مدارس غیردولتی و سازمان تأمین اجتماعی آلرژی‌های فصلی تا اواخر پاییز ادامه دارد پلیس مشهد در جست وجوی مأمورنمایی که با بی‌ام‌و، معتادان را سرکیسه می کرد ورود توده بزرگ گرد و غبار از ترکمنستان به ایران تا ساعاتی دیگر (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) | آلودگی هوای مشهد تشدید خواهد شد وزیر آموزش و پرورش: مسیر تعیلم و تربیت با مشارکت هموار می‌شود ارائه خدمات تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند توسط بهزیستی
سرخط خبرها

قالیباف تاکید کرد: رتبه‌بندی فقط باید شامل کسانی شود که معلمی می‌کنند

  • کد خبر: ۳۱۴۷۳۶
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
قالیباف تاکید کرد: رتبه‌بندی فقط باید شامل کسانی شود که معلمی می‌کنند
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به معلمان در حوزه‌های معیشتی و حمایتی گفت: قانون رتبه‌بندی فرهنگیان با دقت نوشته شده و عزیزانی که غیر از معلم هستند نباید شامل رتبه بندی شود؛ رتبه بندی فقط باید شامل کسانی شوند که معلمی می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدباقر قالیباف در دیدار علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی که ظهر امروز سه‌شنبه در بهارستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در حوزه آموزش و پرورش گفت: حدود ۶۰ حکم مربوط به این حوزه در فصل آموزش قانون برنامه هفتم تدوین و تصویب شده که اجرای این احکام از اساسی‌ترین کارهاست.

قالیباف در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به معلمان در حوزه‌های معیشتی و حمایتی گفت: قانون رتبه‌بندی فرهنگیان با دقت نوشته شده و عزیزانی که غیر از معلم هستند نباید شامل رتبه‌بندی شوند؛ رتبه‌بندی فقط باید شامل کسانی شود که معلمی می‌کنند.

وی با اشاره به مشکل کمبود معلم در کشور و راهکار‌هایی که در این حوزه وجود دارد، گفت: در جلسه سران قوا تصویب شد تا سقف ۱۰۰هزار نفر از معلمانی که ورودی‌های اوایل راه اندازی آموزش و پرورش بودند را این وزارتخانه بتواند به روش‌های مختلف نگه دارد؛ این افراد اگر می‌خواهند شاغل بمانند و ادامه کار دهند، براساس قانون تا ۳۵سال خدمت به کار خود ادامه دهند؛ اگر هم کسی خواست بازنشسته شود به این شرط باشد که حقوق بازنشستگی دریافت کند، پاداش او نیز خارج از نوبت و ظرف ۳ماه پرداخت شود و بعد قرارداد قطعی ۵ ساله نیز با او بسته شود تا در این مدت به کارش ادامه دهد البته این فرایند نیاز دارد تا آموزش و پرورش فقط نیرو‌های کیفی و مؤثر را جذب کرده و برای آموزش استفاده کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارکرد: البته این تصمیم برای ۵ سالی است که برنامه هفتم باید اجرا شود و طی این مدت نیز باید تعداد ورودی‌ها را تنظیم کنیم تا مشکلی که اکنون با آن مواجه شده‌ایم حل شود.

قالیباف همچنین با تأکید براستفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی برای مدرسه‌سازی، عنوان کرد: موضوع حمایت از حقله‌های میانی و گروه‌های جهادی در ماده ۱۸ قانون برنامه هفتم دیده شده که می‌توان از ظرفیت آن برای مدرسه سازی استفاده کرد.

ضرورت پیگیری و به روز کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

رئیس دستگاه تقنینی کشور، وزارت آموزش و پرورش را مهم‌ترین وزارتخانه دانست که مجلس با همه کار‌هایی که بر عهده دارد آن را دنبال می‌کند و گفت: وزارت آموزش و پرورش در حدود ۲۰ سال گذشته ۱۷ وزیر و سرپرست به خود دیده که همین حاکی از مشکلات عدیده این وزارتخانه است. همچنین اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم بسیار معطل مانده است و البته بخش‌هایی از آن نیازمند بازبینی و به روزآوری است.

قالیباف با بیان اینکه آموزش و پرورش مانند نیروی انتظامی کار‌های لحظه‌ای بسیاری دارد، گفت: شما باید قرارگاهی برای امورات جاری خود در نظر بگیرید و افراد کاری و با انگیزه را آنجا قرار دهید تا همه امور را دنبال کنند و در کنار آن به ستادی، غیر ستاد وزارتخانه نیاز دارید که کار‌های مهم و فوری را احصاء کرده و پیش روی شما بگذارد تا پیگیری کنید.

قالیباف با اشاره به اهمیت موضوع مولدسازی در وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه این وزارتخانه در حوزه مولدسازی بسیار فعال بوده و البته لازم است موضوع حرفه‌ای و دقیق دنبال شود تا منابع آن حیف و میل نشود؛ لذا باید افرادی متخصص، با تجربه و با انگیزه این موضوعات را دنبال کنند و اگر این چنین شود، اعتبارات مورد نیاز شما از یک سوم درآمد‌های مولدسازی قابل تأمین است.

وی در ادامه با بیان اینکه در هر سه قوه و به ویژه در مجلس پشتیبان آموزش و پرورش خواهیم بود، گفت: شما باید دغدغه وضعیت معلمان را داشته باشید که اگر این موضوع اصلاح نشود، آموزش و پرورش هرچه تجهیزات و امکانات هم داشته باشد، نمی‌تواند تعالی یابد.

کاظمی: تحول درسی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد

در ابتدای این دیدار نیز علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طراحی نقشه راه ۴ ساله این وزارتخانه در راستای برنامه هفتم، گفت: ۱۴ کارگروه برای این موضوع تشکیل شده است و جلسات آن به صورت مستمر برگزار می‌شود که اجرایی‌سازی آن را شخصا دنبال می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری ۱۷ جلسه با مسعود پزشکیان که حاکی از اهمیت این حوزه برای رئیس جمهور است، عنوان کرد: لازم است نگرش‌ها نسبت به جایگاه تعلیم و تربیت تغییر کند.

کاظمی اجرایی سازی نقشه راه تدوین شده را از جمله اموری دانست که شخصاً دنبال می‌کند و گفت: تحول درسی مدرسه در دستور کار ما قرار دارد، ضمن اینکه تغییر ساختار نظام مدارس نیز نیاز به اصلاح دارد.

کاظمی در ادامه توسعه عدالت آموزشی را با تغییر در کیفیت مدارس همراه دانست و افزود: اختیار این موضوع را از پایتخت به استان‌ها تفویض کرده‌ایم و استانداران و فرمانداران باید در این زمینه اقدام کنند. آموزش معلم، تغییر روش‌های یادگیری، تغییر در چیدمان کلاس و تغییر در فناوری‌های مورد نیاز کلاس درس از جمله این تغییرات برای افزایش کیفیت است.

در این جلسه همچنین معاونان وزارت آموزش و پرورش نیز به بیان گزارشی از حوزه‌های مسئولیت خود و نیاز‌های این وزارتخانه پرداختند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->