درخواست ملاقات تتلو با مقامات قضایی تکذیب شد معلمان نباید نگران مسائل معیشت باشند سهم ۵۷ درصدی موتورسواران در تصادفات مرگبار تهران در برخی استان‌ها فاصله کیفیت آموزش میان مناطق محروم و برخوردار بسیار زیاد است آزمایش قند خون ناشتا چیست و مقدار نرمال آن چه مقدار است؟ دریافت وجه مازاد بر تعرفه پزشکی، مشمول مجازات قانونی است متوسط حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی با اجرای متناسب‌سازی و افزایش سالانه، بیش از ۱.۵ برابر اضافه شده است طوفان تند در اسکندریه مصر + فیلم کاهش شدید تنوع زیستی موجودات دریایی در جنوب کشور در چه صورتی می‌توان به تبلیغات سایت‌های واسطه‌گر خریدوفروش اعتماد کرد؟ میانگین نمرات امتحانات نهایی بین ۸ تا ۱۰ است میزان انتشار دی اکسید کربن از طریق درختان در چه شرایطی تغییر می‌کند؟ خزانه جواهرات ملی برای بازدید عموم بازگشایی شد خرس قهوه‌ای پارک پردیسان تهران کماکان ناپدید است | توله خرس ربوده شده است؟ قبل از نصف‌کردن قرص حتماً بخوانید زندانیان در حوزه سوادآموزی آموزش می‌بینند جذب ۳ هزار نخبه در دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۴ قتل صاحبخانه‌ای در تهران به دلیل اختلاف بر سر مبلغ رهن! قدرت باروری رابطه مستقیم با «سن» دارد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۴) | تداوم روند افزایش دما تا اواسط هفته این خوراکی ترش، قلب و کبدتان را نجات می‌دهد مسمومیت ۱۷ نفر از دانشجویان دانشگاه ایلام در خوابگاه (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) آب موجود در قلیان، از سمی‌بودن دود حاصله نمی‌کاهد آغاز ثبت‌نام کلاس‌های هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان و معلمان در خردادماه ۱۴۰۴ سیل در نیجریه بیش از ۱۰۰ کشته بر جای گذاشت
سرخط خبرها

باید در آموزش و پرورش نظام مددکاری ایجاد شود

  • کد خبر: ۳۳۱۱۳۹
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۰
باید در آموزش و پرورش نظام مددکاری ایجاد شود
رئیس سازمان بهزیستی کشور از طرح تفاهم نامه‌ای با دانشگاه فرهنگیان به منظور بهره مندی از دانشجو معلمان در شبکه داوطلبان بهزیستی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید جواد حسینی در جمع پیشکسوتان و وزرای ادوار مختلف آموزش و پرورش گفت: در جمع پیشکسوتان و وزاری ارزشمند ادوار آموزش و پرورش که تجربه کل نظام مدیریتی تعلیم و تربیت کشور را در اینجا جمع کرده‌اند، حضور داریم و ضمن بزرگداشت مقام معلم، این روز را به آنان تبریک و تهنیت می گویم. 

وی گفت: فعلا توانسته‌ایم در چهار قلمرو میان آموزش و پرورش با بهزیستی رابطه برقرار کنیم و تحقق بخش این آموزش سند تحول بنیادین باشیم چون مدرسه باید کانون تربیتی اجتماعی فرهنگی محله باشد. 

حسینی افزود: در همین راستا جامعه با پدیده‌ای مواجه است که سازمان بهزیستی به آن اندیشیده و تدبیر و برنامه‌ریزی کرده است و آن سالمندی است همچنین شورای سالمندان در سازمان بهزیستی وجود دارد.

وی افزود: با دو نوع سالمندی سالم و و پرمخاطره مواجه هستیم و توجه به موج جمعیتی سریع ایران به سمت سالمندی و سالخوردگی طبیعی است که باید به سمت سالمندی سالم پیش برویم و از سالمندی مخاطره آمیز دوری کنیم. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از فرصت دارایی مکانی مدارس که در ۷۳۵ منطقه در ایران وجود دارد با همکاری دکتر کاظمی استفاده کرده‌ایم و قرار است طرح مهر و گفتگو (آموزش همراه با نشاط و هنر) برای سالمندان در قلمروهای گوناگون را آغاز کنیم.

وی گفت: در ارتباط با آموزش و پرورش هم  تفاهم‌نامه‌ای با عنوان آموزش و پرورش کودکان استثنایی بسته ایم که برخی موارد آن از نظر ما اهمیت بیشتر دارد.

حسینی گفت: با ایجاد مرکز-مدرسه به دنبال این هستیم که مدارس استثنایی از خدمات توانبخشی در نزدیکترین مراکز توانبخشی ما به ویژه در ایام تعطیل و بعد از ظهرها استفاده کنند. 

وی افزود: همچنین کودکان استثنایی پس از دریافت آموزش‌های نظری به اشتغال و بازار کار نیاز دارند اگر این اتفاق نیفتد مجموعه آموزشی و توانبخشی آنها را به چرخه زندگی سالم و مبتنی بر توانمندی هدایت نمی کند. بنابراین مهارت آموزی و آماده سازی آنها برای بازار کار و بعد هم دادن تسهیلات در این زمینه مد نظر ماست. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: پرداخت کمک هزینه ها به افرادی که از کودکان نیازمند توانبخشی نگهداری می کنند و در مجموع بیش از ۱۹۰ هزار دانش آموز تحت پوشش خدمات حمایتی مستقیم و غیر مستقیم بهزیستی قرار دارند.

وی افزود: همچنین تفاهم نامه ای با دانشگاه فرهنگیان در حال انعقاد است که از محورهای مهم آن بهره مندی از دانشجو معلمان در قالب شبکه داوطلبان است تا از آنان به عنوان نیروهای مددکار، توانبخش و ارائه دهندگان خدمات حرفه ای و نیکوکارانه به جامعه هدف سازمان بهزیستی استفاده کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: کارکردی که این موضوع دارد این است که نیاز حرفه ای جامعه هدف ما را به خدمات نیکوکارانه توسط قشر محبوب دانشجو معلم برآورده می کند و از طرف دیگر وقتی دانشجو معلمان دست اندر کار فعال داوطلب نیکوکاری بشوند، این اتصال آنها به دنیای مشارکت در امر نیکوکاری روحیه معلمی و تربیت اجتماعی معلمی را رشد می دهد و به عبارتی آنان را تمام ساحتی بار می آورد و اعتقاد داریم تا معلم تمام ساحتی نباشد نمی تواند دانش آموز را در ابعاد گوناگون تربیت کند.

حسینی با اشاره به طرح نماد گفت: نماد یا نظام مراقبت از دانش آموزان در مقابل آسیب‌های اجتماعی، هم در تولید محتوا و هم دوره‌های آموزشی مشاوران و هم مطابق با آموزه‌های قانون جامع حمایت از اطفال و نوجوانان با همکاری سازمان بهزیستی پوشش داده شده است اما نظام مددکاری در آموزش و پرورش کشور وارد نشده است در صورتی که برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، مددکاری و اورژانس اجتماعی نسبت به مشاوره‌ها اهمیت بیشتری دارد و این خلائی است که بهزیستی در حد مقدورات می تواند آن را پوشش دهد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->