تاکید بر توجه والدین بر تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید هشدار به بانوان برای استفاده از لوازم آرایشی دارای مواد مضر و سمی گزارشی از شکل گیری و عملکرد کانون «شهیدالقدس» در  مشهد با محوریت فلسطین اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران عادی‌انگاری در موضوع حجاب فضا را برای ارتکاب جرائم بازتر می‌کند وزیر بهداشت: سکو‌های اینترنتی دارو فقط وظیفه تحویل دارو از داروخانه تا درب منزل بیماران را دارند
سرخط خبرها

فروش وام بانکی کم‌بهره، شگرد جدید کلاهبرداران

  • کد خبر: ۳۳۷۵۵
  • ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
فروش وام بانکی کم‌بهره، شگرد جدید کلاهبرداران
فروش وام بانکی کم‌بهره، شگرد جدید کلاهبردارانی که افراد زیادی را تاکنون به خاک سیاه نشانده‌اند.
مهدی قرآنی/ شهرآرانیوز - کرونا همان‌طور که شرایط بهداشتی دنیا را دچار بحرانی بی‌سابقه کرد و صد‌ها یا هزاران کشته روی دست مسئولان بهداشت و درمان کشور‌های مختلف گذاشت، موجب بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی افراد زیادی هم در سرتاسر جهان شد. تا جایی که عده‌ای در برخی از همین کشور‌های کرونازده به خیابان‌ها ریختند تا حقشان را از مسئولان خود بگیرند و عده‌ای هم به فروشگاه‌ها یورش بردند تا با سرقت مایحتاج روزانه خود حداقل برای چند روز دیگر زنده بمانند.

ایران نیز از آن دسته کشور‌هایی است که از زمان شیوع این ویروس خطرناک دستخوش مشکلاتی از جمله مسائل معیشتی، تأمین دارو، درمان و ... شد. در این میان مسائل بهداشت و درمان موضوع خودش را دارد و افراد با یک اقدام پیشگیرانه می‌توانند جلوی شیوع یا انتقال این بیماری را بگیرند.
 
اما کسادی بازار و مشکلات معیشتی موضوعی نیست که بتوان با یک ماسک و یک جفت دستکش آن را از بین برد. برای همین افرادی که دچار این بحران جهانی شده بودند به سراغ شعب بانک‌ها رفتند تا شاید بتوانند امتیاز وام خود را جلو بیندازند و یا از امتیاز فرد دیگری استفاده کنند. وامی که شاید بتواند در این شرایط بحرانی یکی از زخم‌های اقتصادی آن‌ها را شفا بخشد و برای مدتی شر طلبکارانی که خود درگیر مسائل مالی شده‌اند را از سرشان رفع کند.
 
در این میان عده‌ای سودجو که همیشه در کمین هستند تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند دست به فعالیت‌های مجرمانه‌ای در فضای مجازی زده‌اند و به بهانه اخذ وام‌های کم‌بهره مردم را تلکه می‌کنندو با به وجود آوردن چنین شرایطی نیشتری به زخم‌های اقتصادی مردم می‌زنند و برخی‌ها را با خاک یکسان می‌کنند. موضوعی که رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتای ناجا به آن اشاره کرد و درباره این ترفند کلاهبرداری سایبری به مردم هشدار داد.
 
سرهنگ مصطفی نوروزی درباره تشکیل پرونده‌های این‌گونه جرائم در مراکز فرماندهی پلیس فتای کشور گفت: مجرمانی در این روز‌ها که مردم درگیر مشکلات اقتصادی هستند با انتشار آگهی‌های جعلی تحت عنوان «واگذاری وام بدون بهره» و یا «تسهیلات بانکی با سود کم» افراد مختلف را فریب داده و بعد هم مبالغ چند میلیون تومانی را به عنوان پیش پرداخت یا ثبت‌نام از قربانیان خود کلاهبرداری می‌کنند.
این مقام مسئول این نوع آگهی‌ها و تبلیغات را در بستر فضای مجازی جعلی و کذب دانست و بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تاکنون عوامل انتشار تعدادی از این نمونه آگهی‌ها که با سوءاستفاده از نیاز مردم جیب آن‌ها را خالی می‌کنند شناسایی کرده و اقدامات تکمیلی برای جلب متهمان هم در دست پیگیری است.

سرهنگ نوروزی ادامه داد: متهمان این پرونده‌ها با ترفند فروش امتیاز وام‌های مختلف کم‌بهره مانند ازدواج، سپرده قرض‌الحسنه و ... طعمه‌های خود را به سمت گروه‌های مجازی منتسب به خود می‌کشانند و سپس با یکسری اسناد تقلبی نقشه شوم خود را عملی می‌سازند. مال‌باختگان هم با این خیال که تا چند روز دیگر مشکل مالی‌شان با اخذ این وام حل می‌شود به سراغ کار و کسبشان می‌روند، اما بعد از چند روز با پاسخ‌گو نبودن متهمان روبه رو می‌شوند.
 
شهروندان باید توجه داشته باشند که هویت افراد در فضای مجازی کاملا ناشناخته است و به هیچ‌وجه به آگهی‌ها و تبلیغاتی از قبیل دریافت وام آسان و برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها اعتماد نکنند. به گفته رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان یافته پلیس فتای ناجا طبق بررسی‌های صورت گرفته بانک‌ها هیچ‌گونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی خود ارائه نداده‌اند و هرگونه تبلیغاتی در این راستا از مصادیق کلاهبرداری است. این مقام ارشد نظامی کشور در پایان از مردم خواست ضمن جدى گرفتن هشدارهاى سایبرى پلیس فتا در صورت رویارویی با موارد مشکوک در فضای مجازی حتما موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمى گزارش کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->