برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم! تشخیص به موقع اوتیسم، در پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و کلامی کودکان تاثیر بسزایی دارد معاینات پزشکی کارکنان آشپزخانه مرکزی خراسان رضوی در ایام حج عمره آغاز شد عطاری فقط می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند | برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند اهدای عضو در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌کارهایی برای کند کردن بیماری آلزایمر کنکور سراسری مرحله اول سال ۱۴۰۳ با شرکت ۹۱ هزار داوطلب در خراسان رضوی برگزار خواهد شد اعمال قانون ۱۶۴۱ خودروی حادثه ساز در مشهد | توقیف ۵۷ دستگاه خودروی متخلف (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بالاخره نام مادران در کارت ملی نوشته می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۴ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم کاهش دما تا پایان هفته مصرف بیش از حد نمک ارتباط نزدیکی با ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش دارد آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین(ع) تهران گلایه شهروندان از پیچ‌و‌خم‌های تهیه دارو‌های خاص ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | مرگ ۲ موتورسوار به دلیل نداشتن کلاه ایمنی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سال تحصیلی ۱۴۰۳ از شهریورماه آغاز می‌شود؟ فصل بهار، بهترین زمان برای انجام حجامت است معاون دادستان خراسان رضوی: هر گونه تهدید بهداشت عمومی جرم است فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال کشف اسکلت وسط خانه | ماجرای مرگ عجیب مرگ مرد ۵۳ ساله چه بود؟
سرخط خبرها

زنگ خطر تب کریمه کنگو

  • کد خبر: ۳۵۰۵۳
  • ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
زنگ خطر تب کریمه کنگو
رئیس شبکه دامپزشکی تایباد گفت: با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در تربت‌جام و صالح‌آباد که همجوار با این شهرستان هستند و همچنین سابقه ابتلاء این بیماری در منطقه باید مردم این بیماری را جدی بگیرند.
به گزارش شهرآرانیوز، حسن آذریان اظهار کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خون‌ریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود و این مهم با توجه به فرا رسیدن ایام عید قربان و افزایش کشتار‌ها در این شهرستان طبق سنوات گذشته شایع‌تر است.

وی با اشاره به اهمیت سلامت افراد، افزود: یکی از اقدامات مهم و ضروری دامپزشکی تامین گوشت سالم، بهداشتی و حلال برای مصرف مردم است از این رو هر گونه کشتار دام خارج از کشتارگاه در سطح شهرستان ممنوع است و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را گزارش دهند تا با متخلف برابر قانون برخورد شود.

آذریان بیان کرد: در همین راستا به منظور جلوگیری از شیوع تب کریمه کنگو و طرح مبارزه علیه بیماری‌ها بالغ بر ۲۴۸ لیتر انواع سموم برای سم پاشی ۵۰ هزار راس دام سبک و ۱۶۵۰ راس دام سنگین مصرف شده است.

وی با تاکید بر اینکه کشتارگاه تایباد جوابگوی نیاز مردم است، مطرح کرد: در سال جاری تعداد ۳۳۹۶ راس گوسفند و ۶۴۶ راس بز به ارزش ۷۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و به وزن ۷۹ تُن در کشتارگاه این شهرستان ذبح شده که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی تایباد بیان کرد: همچنین در همین مدت تعداد ۱۵۶ راس دام سنگین به ارزش ۳۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در کشتارگاه تایباد کشتار شده که نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: این بیماری در حیوانات اهلی هیچ گونه علائم مشخصی ندارد و خطر انتقال بیماری در انسان در هنگام ذبح یا یک دوره کوتاه پس از ذبح حیوان آلوده «به دنبال تماس با پوست یا لاشه حیوان» وجود دارد. با وجود اینکه پرندگان «به غیر از شتر مرغ» به این بیماری مقاوم هستند، اما می‌توانند با پخش کنه‌های آلوده باعث شیوع بیماری شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی تایباد گفت: شهرستان تایباد با داشتن ۲۷ هزار راس دام سبک و ۴۵۰۰ راس دام سنگین یکی از قطب‌های دامپروری استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.
 
ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->