زهرا قاسمی در گفتوگو با شهرآرانیوز، در رابطه با ارائه خدمات گسترده اداره انتظامات صحنها و حریم خواهران به زائران در ایام تابستان و دهه آخر صفر اظهار کرد: حضور فوقالعاده خادمیاران مشهدی و استانی که ما آن را به دو بخش ثابت و متغیر تقسیم کردیم، ازجملهاقدامات شاخص این اداره در تابستان بهویژه در ایام حضور پیک زائر در دهه آخر صفر بود؛ بهگونهای که هر نیرو بهطورمیانگین هفتهای دو بار خدمت داشت.
قاسمی با بیان این مطلب که در ایام پایانی ماه صفر، بخشهای مشهد و استان هر کدام دو کشیک دوازدهساعته در طول ۲۴ساعت داشتند، تشریح کرد: در هر کشیک خدمتی، ۳۰۰خادم حضور داشت که به طور روزانه در چهار کشیک، ۱۲۰۰ نیرو در بخش مشهد و استان مشغول خدمت بودند که در مجموع ۱۰ روز پایانی ماه صفر، ما ۱۱هزار و ۸۸۰ خدمت را به ثبت رساندیم.
وی با اشاره به تعداد نیروهای خدمه خواهران در اداره انتظامات صحنها و حریم عنوان کرد: ما در بخش ثابت که خواهران مشهدی هستند، ۲۹۰۰ نیروی ثابت داریم و در بخش استانی، امکان خدمت ۳۰هزار نفر وجود دارد؛ اما بهدلیل دوری راه و برخی مسائل که بانوان با آن مواجه هستند، فقط ۱۰۰نفر در روز و ۱۰۰نفر در کشیک شب، امکان حضور و خدمترسانی دارند که از این میان، تعدادی نیز غایب هستند؛ باوجوداین، بخش استانی همیشه فعال بوده است.
به گفته قاسمی در این ایام ۹۰۰ نفر نیز در هشت موکب و چایخانههای آستان قدس رضوی در داخل و اطراف حرم امام رضا(ع) خدمت کردند و ۴هزار و ۵۶۰ چادر در دفاتر امانات چادر، تحویل زائر شد که این عدد در ایام عادی بیش از ۲هزار چادر است.
وی ابراز کرد: یکی از عمدهترین فعالیت خواهران در اداره انتظامات صحنها و حریم، دوخت و تعمیر چادر است که از شروع تابستان تاکنون، ۳هزار چادر توسط خیاطهای افتخاری که از خدمه هستند، دوخت و تعمیر شده است.
تقدیم ۳۰۰ هزار چادر امانی به بانوان و دختران زائر، ۱۰۰هزار گیره روسری، ۵۰هزار پد آرایشپاککن، ۲۰هزار جوراب و ۱۰هزار کشمو از ابتدای تابستان تاکنون نیز از جمله اقدامات این اداره درراستای ترویج حجاب فاطمی بوده است که قاسمی به آنها اشاره کرد.
رئیس اداره انتظامات صحنها و حریم خواهران خاطرنشان کرد: در نمازهای یومیه صحنهای پیرامونی، نظمبخشی صفوف با همراهی روزانه ۱۰۰ خادمیار انجام میگیرد.
قاسمی با تأکید بر این مطلب که آموزش تخصصی مرتبط و بهروز با خدمت خواهران از جمله مباحث مدنظر ما بوده است تا بهترین خدمت را به زائر ارائه دهند، گفت: دورههای آموزشی حین خدمت نیز با موضوعاتی همچون «امربهمعروف و نهیازمنکر»، «تیپشناسی شخصیت»، «سواد رسانه» و «هوش مصنوعی» تاکنون برای خدمه خواهران برگزار شده است تا سطح خدمات خادمیاران ارتقا یابد.