به گزارش شهرآرانیوز؛ گوگل با بهروزرسانی AI Mode، تعداد لینکهای مستقیم نمایشدادهشده را افزایش داده و طراحی این بخش را کاربردیتر کرده است. همچنین Web Guide Labs که جستوجوهای پیچیده را در قالب گروههای موضوعی سازماندهی میکند، اکنون دو برابر سریعتر عمل میکند و در جستوجوهای بیشتری در تب All در دسترس کاربران ثبتنامی قرار دارد.

قابلیت Preferred Sources به کاربران اجازه میدهد سایتها و رسانههای منتخب خود را در بخش Top Stories و بخش جدید From your sources برجسته کنند. برای فعالسازی کافی است روی آیکون ستاره کنار Top stories در صفحهی نتایج ضربه بزنید. بسیاری از سایتها هم میانبری برای این گزینه ارائه میکنند. گوگل اعلام کرده است کاربران با تعیین منابع منتخب، بهطور میانگین دو برابر بیشتر روی همان سایتها کلیک میکنند. این قابلیت اکنون در سطح جهانی برای کاربران انگلیسیزبان فعال شده و اوایل سال آینده به سایر زبانهای پشتیبانیشده گسترش مییابد.

در اپلیکیشن جمینای، لینکهای رسانههایی که کاربران اشتراک دارند، اولویتبندی و برجسته میشوند و یک کاروسل اختصاصی برای آنها در نظر گرفته شده است. این ویژگی در هفتههای آینده فعال شده و سال آینده به حالت AI Mode و AI Overviews نیز اضافه خواهد شد.
گوگل برنامهی همکاری تجاری جدیدی با رسانههای بینالمللی از جمله Der Spiegel، El Pais، Folha، Infobae، Kompas، The Guardian، The Times of India، The Washington Examiner و The Washington Post آغاز کرده است. این طرح به ناشران کمک میکند تا با استفاده از هوش مصنوعی مخاطبان درگیرتری ایجاد کنند.
در قالب برنامهی آزمایشی هوش مصنوعی، کاربران Google News ممکن است خلاصههای هوش مصنوعی مقالات را مستقیماً در صفحات رسانهها مشاهده کنند، چه در اپلیکیشن موبایل و چه در وبسایت، تا تجربه جستوجو و مصرف محتوا بهینهتر و سریعتر شود.
منبع: زومیت