نگاهی بر شروه‌خوانی «ناخدا ستوده» در برنامه هلال + فیلم قسمت هجدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر بهادر اسدی کارگردان مشهدی درگذشت + بیوگرافی (۱۰ فروردین ۱۴۰۲) انتقاد نظام پرستاری از یک سریال تلویزیونی | ادبیات سخیف را کنار بگذارید زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟
سرخط خبرها

حکم حضور فرد کرونایی در مراسم عزاداری اعلام شد

  • کد خبر: ۴۰۰۰۵
  • ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
حکم حضور فرد کرونایی در مراسم عزاداری اعلام شد
اگر کسی بداند یا احتمال دهد به ویروس کرونا مبتلا است، آیا شرعا می­‌تواند در مراسم عزاداری شرکت کند؟ این اولین بار در تاریخ است که مردم برای رفتن به عزاداری امام حسین(ع) با محدودیت روبرو می‌شوند و مراجع تقلید درباره حضور عمومی مردم توصیه کرده و حکم می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز،اگر کسی بداند یا احتمال دهد به ویروس کرونا مبتلا است، آیا شرعا می­تواند در مراسم عزاداری شرکت کند؟اگر کسی بداند یا احتمال دهد به ویروس کرونا مبتلا است، آیا شرعا می­‌تواند در مراسم عزاداری شرکت کند؟ این اولین بار در تاریخ است که مردم برای رفتن به عزاداری امام حسین(ع) با محدودیت روبرو می‌شوند و مراجع تقلید درباره حضور عمومی مردم توصیه کرده و حکم می‌دهند.

پاسخ مقام معظم رهبری، آیت‌ا...مکارم شیرازی و آیت‌ا...سیستانی به سوالات و نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا به دلیل شرکت در عزاداری‌ها در مطلب زیر آمده است.

 

 

حکم شرعی حضور فرد کرونایی در مراسم عزاداری اعلام شد

پاسخ مقام معظم رهبری:

اگر فرد احتمال بیماری کرونا را هم بدهد اجازه حضور در مراسم را ندارد.

 

 

حکم شرعی حضور فرد کرونایی در مراسم عزاداری اعلام شد

 

پاسخ آیت‌ا...مکارم شیرازی:

از جمله مسائلی که بر هر انسانی واجب است، حفظ جان و سلامت است و اگر انسان در این زمینه کوتاهی کند در پیشگاه خداوند مسئولیت دارد لذا همگان توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند. ضما در صورتی که  شخصی عمدا یا به سبب سهل‌انگاری موجب ابتلای دیگران به بیماری خطرناک منتهی به مرگ شود، دیه تعلق می‌گیرد و آن کس که باعث شده باید دیه را بپردازد و اگر فقط هزینه درمان سنگینی دارد آن را باید بپردازد.

 

 

حکم شرعی حضور فرد کرونایی در مراسم عزاداری اعلام شد

پاسخ آیت‌ا...سیستانی:

چنین فردی حرام است که در مراسم عزاداری امام حسین(ع) شرکت کند و اگر در صورت شرکت  در مراسم باعث مرگ کسی شود باید دیه پرداخت کند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->