افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کشف واکسن کرونا چقدر قطعی است؟

  • کد خبر: ۴۰۳۲۳
  • ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
  • ۲
کشف واکسن کرونا چقدر قطعی است؟
ویروس کرونا همانند HIV، است، برای بیماری ایدز واکسن‌های متعددی کشف شد، اما همچنان به نتیجه قطعی نرسیدیم و این احتمال دور از ذهن نیست.
به گزارش شهرآرانیوز، متخصص بیماری عفونی درباره برخی اظهارات درخصوص امکان کشف نشدن واکسن کرونا گفت: ویروس کرونا همانند HIV، است، برای بیماری ایدز واکسن‌های متعددی کشف شد، اما همچنان به نتیجه قطعی نرسیدیم.
 
مینو محرز، متخصص بیماری عفونی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران، درباره موج همه گیری و خانوادگی کرونا اظهار داشت: همچنان بیماران در بیمارستان‌ها بستری هستند، اما هجوم بیماران و تعداد مبتلایان کاهش یافته است. با توجه به برگزار شدن کنکور سراسری و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط عزاداران حسینی، بایستی منتظر موج سوم این بیماری باشیم.

محرز در واکنش به اظهارات دکتر لاری، سخنگوی وزارت بهداشت مبنی بر احتمال عدم وجود واکسن برای ویروس کرونا همانند HIV، گفت: برای بیماری ایدز واکسن‌های متعددی کشف شد، اما همچنان به نتیجه‌ای نرسیدیم و این احتمال دور از ذهن نیست، چنانکه این ویروس بخشی از ویژگی‌های HIV را به همراه خود دارد.

وی همچنین در خصوص اظهارات وزیر بهداشت درباره اجرای رویکرد فشار و جریمه برای کسانیکه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند افزود: در تمامی این ۷ ماه، رعایت موارد بهداشتی به مردم تذکر داده شده است و اگر برخی هموطنانمان همچنان این پروتکل‌ها رعایت نکنند بایستی جریمه شوند، زیرا این دسته از افراد نه تنها زندگی خود، بلکه زندگی دیگران را نیز به خطر می‌اندازند، اما هنوز جریمه‌ای تعیین نشده و این طرح در حد یک گفتگو است.

محرز با اشاره به تحقیقات دانشمندان درباره ماندگاری ۲۱ روزه ویروس کرونا بر روی گوشت و مرغ منجمد شده و انتقال آن به دیگران اظهار داشت: این ویروس از طریق مدفوع دفن می‌شود و اگر فرد آلوده‌ای که با مواد غذایی به ویژه غذا‌های سرد و نپخته سر و کار دارد، دست‌های خود را خوب شست و شو ندهد و از دستکش استفاده نکند، می‌تواند باعث پخش این ویروس شود؛ اما پختن غذا این ویروس را از بین می‌برد.


منبع: مشرق
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
1
2
لطفا تشنج ایجاد نکنید روسیه واکسن رو ساخت باید پول خرج کرد و خرید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
0
این همون خانمه نیست که گفت مثل یه آنفلوآنزای سادست کرونا؟؟؟
چطور مصاحبه باش میکنین چرا
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->