به گزارش شهرآرانیوز، حیدر نعمتی در گفتگویی اظهار کرد: با نزدیک شدن به روزهای دهم و یازدهم محرم، موج حضور شیفتگان حسینی در پایانه مرزی شتاب بیشتری گرفته به گونهای که در شبانهروز گذشته، ۱۶ هزار و ۳۷۷ زائر از این گذرگاه مرزی راهی کشور عراق شدند.
وی با بیان این که مرز مهران همچنان گزینش نخست زائران برای سفرهای زمینی است، یادآور شد که از ساعت ۱۲ بامداد تا هشت صبح امروز نیز ۱۱ هزار نفر با عبور از دروازههای مرزی، حرکت خود را به سوی شهرهای مقدس عراق آغاز کردند.
فرماندار مهران وضعیت ورود و خروج مسافران را روان و بدون گره ترافیکی عنوان کرد و گفت: اکنون ۲۹ درگاه (دروازه) خروجی در پایانه مهران و ۱۵ دروازه در پایانه زرباطیه عراق به صورت فعال در حال بررسی گذرنامهها است.
نعمتی بیان کرد: در صورت افزایش شمار مسافران در ساعتهای آینده، شمار این دروازههای خروجی به سمت عراق، بیدرنگ افزایش خواهد یافت.
وی از آمادهباش کامل همه نهادهای عضو ستاد اربعین استان برای خدماترسانی خبر داد و تاکید کرد: برای رفاه حال مسافران، زیرساختهای پایانه مرزی بهینهسازی شده و ایستگاههای توزیع آب آشامیدنی خنک و بهداشتی به صورت شبانهروزی به مردم خدمترسانی میکنند.
فرماندار مهران به استقرار همهجانبه نیروهای امدادی، درمانی، پشتیبانی و انتظامی در نقطههای مختلف پایانه اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش چشمگیر حجم رفتوآمدها در روزهای نزدیک به عاشورا، برنامهریزیهای لازم برای مدیریت جمعیت و آسانسازی عبور زائران انجام شده است.
نعمتی بیان کرد: نیروهای امدادی نیز در نقاط مهم پایانه مستقر شدهاند تا در سریعترین زمان ممکن خدمات لازم را به زائران ارائه دهند.
سالانه افزون بر هشت میلیون زائر ایرانی از این گذرگاه مرزی راهی شهرهای زیارتی عراق میشوند که نیمی از آنان زائران اربعینی است.
پایانه مرزی مهران در ۹۰ کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام به سبب نزدیکی به عتبات عالیات و امنیت صد درصدی مسیر تا شهرهای زیارتی عراق اصلیترین و مهمترین گذرگاه تردد زائران به شمار میرود.
منبع: ایرنا