راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

اعلام برنامه جشن های میلاد حضرت محمد (ص) در مشهد و حرم مطهر امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۴۸۵۹۵
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
اعلام برنامه جشن های میلاد حضرت محمد (ص) در مشهد و حرم مطهر امام رضا (ع)
با رعایت تمهیدات بهداشتی، جشن‌های میلاد پیامبر اکرم (ص) در مشهد و حرم مطهر رضوی باشکوه برگزار می‌شود
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ میلاد خجسته و مبارک حضرت ختمی مرتبت (ص) امسال در حالی برگزار می‌شود که الزام به اجرای آیین نامه‌های بهداشتی در سراسر جهان سایه افکنده است. با وجود این، مشهدالرضا (ع) در ایام پیش رو با تغییر زوایای جشن میلاد حضرت رحمت للعالمین (ص) قرار است همانند سال‌های گذشته، جشنی باشکوه و همراه با تکریمی درخور و شایسته برای حضرتش برگزار کند. امسال زخم توهین و جسارت حکام فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) بغضی عظیم در دل مسلمانان جهان به یادگار گذاشته، اما قرار است مراسم میلاد باسعادت آخرین فرستاده الهی، در میان مردم و با تدبیر مسئولان، باشکوتر از همیشه برگزار شود تا بدخواهان جهان اسلام بدانند حمایتی عظیم از آخرین فرستاده الهی در سراسر جهان حکم فرماست و انتشار مطالب توهین آمیز ذره‌ای از عشق و ارادت به ساحت مقدس رسول ا... (ص) کم نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ما، طبق اعلام محمدمحسن مصحفی، معاون سازمان فرهنگی واجتماعی شهردار مشهد، در ایام پیش رو آذین بندی چهارراه ها، میادین و معابر پرتردد شهر به عنوان دیگر برنامه شهرداری مشهد به مناسبت هفته وحدت انجام خواهد شد و به مناسبت این ایام ۱۲۰هزارمتر ریسه رنگی در مناطق سیزده گانه نصب شده است و همچنین ۱۰۰۰ عدد پرچم بیرقی و ۲۰۰۰ عدد پرچم در مسیر بی آرتی در مبادی منتهی به حرم مطهر رضوی نصب خواهد شد.


فضاسازی ویژه در خیابان‌های منتهی به حرم

در همین ایام و طبق برنامه‌های سازمان فرهنگی واجتماعی شهرداری مشهد، قرار است ۳۰هزار پرچم آویز ستونی در شهر نصب شود و بر اساس وضعیت شیوع کرونا در کشور و تصمیمات ستاد کرونا، از هرگونه تجمع در شهر پرهیز خواهد شد و برگزاری برنامه‌ها به صورت مجازی است، ضمن اینکه محدودیت‌های ناشی از کرونا به فضاسازی شهر رونق بیشتری بخشیده است.
در همین راستا این فضاآرایی‌ها در مسیر‌های منتهی به حرم و منطقه ثامن به صورت ویژه‌تر انجام شده و به چهره شهر نشاط بیشتری بخشیده است، ضمن اینکه انتشار فراخوان ملی دیوارنگاری پیامبر اعظم (ص) نیز از دیگر برنامه‌های منتهی به سالروز میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام است.


جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در حرم مطهر رضوی

آن گونه که حجت الاسلام یوسف مهربان، معاون فرهنگی اجتماعی دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان، اعلام کرده است، هم زمان با روز ولادت پیامبر اکرم (ص) که به نام «پیامبر (ص)، رهبری، اتحاد ملی و اقتدار امت اسلامی و استکبارستیزی» نام گذاری شده است، جشن‌هایی با محوریت استکبارستیزی، با سخنرانی امام جمعه مشهد ساعت ۹ در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

طبق اعلام مسئولان برگزاری این جشن ها، همه برنامه‌های حضوری هفته وحدت از ستاد ملی کرونا در استان مجوز دارند. امسال بیشتر برنامه‌های هفته وحدت در مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی به صورت مجازی برنامه ریزی شده است و برنامه‌های حضوری با شرکت کننده کم، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت آیین نامه‌های بهداشتی و با مجوز ستاد کرونا برگزار خواهد شد. درعین حال اگر شرایط فراهم نشد، گفته می‌شود امکان لغو برنامه‌های شهری نیز وجود دارد.


راه اندازی کاروان خودرویی شادی

در برنامه‌های امسال راه اندازی کاروان‌های خودرویی شادی در مشهد و شهرستان‌ها با جمعیتی بیش از ۱۰۰۰ نفر در هر برنامه پیش بینی شده است. یکی از فعالیت‌های این هفته نیز پیگیری هشتگ «#من_عاشق_محمد_رسول ا... _هستم» در فضای رسانه‌ای کشور است و یکی از موضوع‌های محوری برنامه‌های هفته وحدت، یاد شهید گران قدر سردار سیلمانی به عنوان چهره اثرگذار در وحدت امت است.


شعرخوانی در حرم مطهر رضوی

به گزارش آستان نیوز، در بارگاه منور رضوی نیز امسال در کنار ویژه برنامه‌های گرامیداشت ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، مراسم «رسم دعبل» با شعرخوانی جمعی از شاعران خراسان رضوی و کشور برگزار خواهد شد. این مراسم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، از ۸ تا ۱۵ آبان، از ساعت ۱۸ در رواق دعبل بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) برگزار می‌شود. همچنین علاقه‌مندان شعر آیینی می‌توانند به صورت زنده از صفحات رسمی آستان قدس رضوی در فضای مجازی این محفل ادبی را دنبال کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->