پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی بدلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال
سرخط خبرها

شرایط حذف کنکور در سال ۱۴۰۰ و روش‌های جایگزین آن اعلام شد

  • کد خبر: ۵۲۴۴۲
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
  • ۴
شرایط حذف کنکور در سال ۱۴۰۰ و روش‌های جایگزین آن اعلام شد
وزیر علوم: مسئله جایگزینی کنکور به صورت جدی در حال پیگیری است و این پیش بینی می‌شود بتوان قبل از ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۱ خبر‌هایی درباره آن اعلام کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، منصور غلامی امروز در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر درباره حذف کنکور اظهار کرد: هم‌اکنون در شورای عالی انقلاب فرهنگی در تلاش برای یافتن راه‌حلی برای جایگزینی کنکور به روش فعلی هستیم البته در برخی رشته‌های پرطرفدار باید شاخص انتخاب وجود داشته باشد، امیدواریم نتیجه خوب و قابل اطمینان برای ارزیابی دانش‌آموزان حاصل شود.

وی درباره جایگزینی نمرات سه سال دبیرستان به جای کنکور گفت: هم‌اکنون شاخص اصلی برای پذیرش داوطلبان کنکور، نمره آزمون است اگر بخواهیم به جای آن شاخص دیگری قرار دهیم باید انتخاب علمی انجام شود بنابراین نمی‌تواند نمرات یک سال باشد و باید نمرات چند سال متوالی ملاک باشد و با سیستم ثابت همه‌گیر در سطح ملی ارزیابی کنیم و بتوانیم دانش‌آموزان سراسر کشور را در یک سطح استاندارد با هم مقایسه و انتخاب کنیم.

وزیر علوم گفت: اینکه دانشگاه‌ها خودشان شاخص‌های خاصی داشته باشند نیز در حال بررسی است، مسئله کنکور به صورت جدی در حال پیگیری است و این پیش بینی می‌شود بتوان در سال ۱۴۰۰ قبل از ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۱ اعلام شود که اگر این اتفاق بیفتد بسیار خوب است.

غلامی درباره برگزاری کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ متذکر شد: پرونده کنکور نظام قدیم بسته شد و دو بار در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مطرح شد که با آن موافقت نشد.

وی درباره پژوهش‌های علمی ایران گفت: پژوهش‌های علمی ما در تمام مجامع علمی دنیا پذیرفته و در نشریات معتبر چاپ می‌شود؛ این باعث شده است در رتبه‌بندی‌ها جایگاه ۱۵ را بین کشور‌های دنیا داشته باشیم در بحث شاخص کیفیت مقالات از طریق نسبت ارجاعات به مقالات ما نیز رتبه خوبی داریم.

وزیر علوم بیان کرد: سرعت رشد علمی ایران نیز موضوع دیگر است و در مسابقه بین کشور‌های بزرگ برای ارائه دستاورد‌های علمی وقتی سرعت رشد علمی ما در دنیا دوم یا به اعتبار برخی شاخص‌ها اول است یعنی محققان ما با توان در حال فعالیت هستند، اما دستاورد‌های علمی چقدر در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ حتما باید جایگاه بین‌المللی را حفظ و به استفاده از آن‌ها در داخل توجه کنیم برخی موارد لبه‌های جدید علم را طی می‌کنند و برخی مقالات محققان ما از این گروه هستند که تعداد زیادی در کشور به سمت کاربردی شدن رفته است.
 
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
1
4
سلام خواهش میکنم کنکور ۱۴۰۰ را حذف کنید
رادوین بازیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
1
2
تنها راه برای جایگزینی کنکور کار عملی انجام دادن از سن ۱۳سالگی هست!!
دانش آموزان قرار است در سن ۲۴يا۲۵سالگی فارغ تحصیل شده و یک کار دولتی پیدا کنند
اگر طی درس خواندن از ۱۳سالگی دانش آموز کار کند و یک روز درمیان به مدرسه برود.و با شغل های دولتی به صورت میدانی آشنا شود و بفهمد که زندگی چه بالا پایینی دارد در آینده نه چندان دور تجربه زیادی کسب میکنه
بنده ۱۶سالم هست در شیراز زندگی میکنم
درباره حذف کنکور کتاب نوشتم البته الان در دنبال روش های هستم که اون کتاب رو تصحیح کنم و به درجه بالا اون رو برسونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
1
سلام کنکور را حذف کنید تورو خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
0
0
با حذف کنکور پای رانت و رانت بازی و صندلی فروشی میاد وسط
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->