آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

دستگیری یک دکترنما که برای همکارش مشکلاتی را پدید آورد

  • کد خبر: ۵۲۷۱۴
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
دستگیری یک دکترنما که برای همکارش مشکلاتی را پدید آورد
در این کانال که فرد یا افرادی ناشناس آن را راه‌اندازی کرده بودند، تمام مشخصات فردی من درج و گفته شده بود که من پزشکی حاذق در یک رشته خاص هستم که بیماران می‌توانند برای ویزیت با دریافت نوبت اینترنتی به مطبم مراجعه کنند. اما آنجا هرچه گفتم که من پزشک نیستم و نمی‌دانم ماجرای این کانال چیست، کسی باور نمی‌کرد.
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ هر پرونده‌ای که در سرویس حوادث منتشر می‌شود، یک داستان در پس آن وجود دارد. داستان‌هایی ساده که از برخورد‌های بین فردی آغاز و تبدیل به اختلاف می‌شوند. هر چه دامن این اختلاف‌ها پرچین‌تر، مشکلات بعدی آن هم افزون‌تر. از جایی به بعد افراد به جای اینکه دنبال راهکاری برای رفع این اختلاف باشند، با بستن چشم بر روی واقعیت بیشتر به دنبال راهی برای انتقام می‌گردند، موضوعی که به سطح تحصیلات و مهارت‌های افراد کمتر ربط دارد، مانند پرونده‌ای که کارشناسان پلیس فتای خراسان‌رضوی آن را گشودند و با دستگیری یک پزشک که متهم اصلی این پرونده بود، آن را به سرانجام رساندند.
 
به گزارش شهرآرانیوز، ماجرای این پرونده مانند هر پرونده‌ای با شکایت مردی جوان و حضور در پلیس فتا آغاز شد. شاکی از فرد یا افرادی شکایت داشت که با آبرو و اعتبار او در فضای مجازی بازی کرده و مشکلات حقوقی زیادی را نیز گریبانگیرش کرده بود.


من پزشک نیستم

شاکی دارای مدرک کارشناسی بهداشت بود و در اظهاراتش به کارشناسان پلیس فتای خراسان‌رضوی اعلام کرد که در یک مجموعه درمانی در شهرستان درگز مشغول به کار است و تا پیش از این ماجرا مشکلی نداشته است.
او درباره آغاز مشکلاتش بیان کرد: روزی نامه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی به دستم رسید که از من خواسته بودند برای پاره‌ای توضیحات مراجعه کنم. نمی‌دانستم برای چه مرا خواسته‌اند، تا اینکه پس از مراجعه متوجه شدم که درباره یک کانال در فضای مجازی احضار شده‌ام.

این مرد جوان چنین ادامه داد که من تا آن روز از وجود این کانال در فضای مجازی که عکس پرسنلی خودم نیز به عنوان پروفایل انتخاب شده بود، خبر نداشتم و نمی‌دانستم این کانال از کجا ایجاد شده و چطور به دست مسئولان رسیده است.
در این کانال که فرد یا افرادی ناشناس آن را راه‌اندازی کرده بودند، تمام مشخصات فردی من درج و گفته شده بود که من پزشکی حاذق در یک رشته خاص هستم که بیماران می‌توانند برای ویزیت با دریافت نوبت اینترنتی به مطبم مراجعه کنند. اما آنجا هرچه گفتم که من پزشک نیستم و نمی‌دانم ماجرای این کانال چیست، کسی باور نمی‌کرد.


در جست‌و‌جوی متهم بی‌نشان

شاکی مشخصات کانال را که به تازگی راه‌اندازی شده بود و هیچ امکان دسترسی برای حذف آن را نداشت، به کارشناسان پلیس فتا اعلام کرد. مأموران با دریافت جزئیات این پرونده اقدامات سایبری خود در فضای مجازی را آغاز کردند. سرنخ‌های موجود کارشناسان پلیس فتا را به فردی رساند که این کانال را راه‌اندازی کرده بود. با شناسایی هویت متهم که ساکن شهرستان درگز بود، این فرد برای پاره‌ای توضیحات به پلیس فتای این شهرستان احضار شد.

می‌خواستم انتقام بگیرم

متهم پس از حضور در مقر پلیس فتا، خود را با مستنداتی روبه‌رو دید که نقش او را در این پرونده ثابت می‌کرد. همه‌جای این پرونده رد و نشان او وجود داشت، موضوعی که مانند کلافی درهم پیچیده دور دست و پای متهم پیچید و او را ناچار به اذعان واقعیت کرد.

متهم پس از پذیرفتن جرمش به مأموران گفت که با شاکی همکار است و هر دو در یک مجموعه کار می‌کنند. این فرد که خود دارای مدرک پزشکی است و در همان مرکز نیز کار طبابت می‌کند در ادامه اعترافاتش بیان کرد که از چندی قبل با شاکی وارد اختلافاتی شده بودند و او برای اینکه بتواند از این فرد انتقام بگیرد با هویت ناشناس اقدام به راه‌اندازی کانال کرده بود. متهم که از سرعت پلیس فتا در شناسایی‌اش که به خیال خودش هیچ رد‌پایی به‌جا نگذاشته بود، متعجب بود، از اقدام مجرمانه خود اظهار ندامت کرد.


هیچ جرمی پنهان نمی‌ماند

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی با بیان اینکه متهم به همراه پرونده و مستندات برای تعیین تکلیف نهایی به دادسرا فرستاده شده است، گفت: به همه افرادی که فکر می‌کنند با مخفی شدن در فضای مجازی می‌توانند اقدامات مجرمانه خود را مخفی کنند، اطمینان می‌دهیم که هیچ جرمی چه در فضای حقیقی و چه مجازی پنهان نمی‌ماند.
 
سرهنگ جواد جهانشیری با دعوت شهروندان به گفتگو و حل و فصل مشکلاتشان در فضای حقیقی، بیان کرد: با توجه به اینکه فضای سایبری فضایی حقیقی است از شهروندان می‌خواهیم که ضمن استفاده صحیح از بستر، هرگز خصومت‌های شخصی خود را به فضای سایبری منتقل نکنند چرا که در صورت شکایت، پیگرد قانونی و مجازات به دنبال خواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->