پایانه چند منظوره غرب، پروژه‌ای ملی در مشهد بازدید شهردار مشهد از پروژه‌های مدیریت پسماند و جاده‌های مواصلاتی میامی + فیلم (۶ آذر ۱۴۰۳) درباره یکی از قدیمی‌ترین روستا‌های غرب مشهد | روایتگری تاریخ در قلعه اربابی «امامیه» نحوه ثبت‌نام بانوان مشهدی برای آزمون استخدام آتش‌نشان چگونه است؟ + لینک سایت پارکینگ طبقاتی «توحید» میدان شهدا، گامی اساسی در مسیر مدیریت ترافیک و هوشمندسازی خدمات شهری مشهد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در جمع فعالان فرهنگی حاشیه شهر: نسبت به ایجاد امیدآفرینی مسئول هستیم «پارکینگ طبقاتی توحید» مشهد پس از سال‌ها انتظار، فردا افتتاح می‌شود + فیلم هوای کلانشهر مشهد برای دهمین روز پیاپی، در وضعیت «هشدار» قرار دارد (۶ آذر ۱۴۰۳) کوچه چهنو مشهد، راه‌آبِ کهنِ شهر که قدمتش به قبل دوره قاجار می‌رسد اختصاص ۷۰ هکتار زمین رهاشده برای محرومیت‌زدایی در منطقه ۴ شهرداری مشهد ثبت تردد بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی خراسان رضوی در آبان ۱۴۰۳ حاجی‌بگلو: ورود تفکر جهادی و بسیجی به هر عرصه‌ای، رفع گره‌ها و پیشرفت حتمی را به دنبال دارد شهروند خبرنگار | طلوع خورشید در شهرک مهرگان مشهد تأکید شهردار مشهد بر همکاری همه‌جانبه شهرداری با سازمان بسیج شهرداری مشهد + فیلم مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی منصوب شد (۵ آذر ۱۴۰۳) خدمت بهتر با سیره و اخلاص بسیجی ثبت‌نام اعتکاف ماه رجب در حرم امام‌رضا(ع) آغاز شد (۵ آذر ۱۴۰۳) + لینک شهردار مشهد مقدس: پایه اصلی قوت و قدرت دفاعی کشور‌های اسلامی بسیج است نقش کلیدی مساجد در توسعه و مدیریت شهری همیاری خیران شهریار برای سازندگی در مشهد
سرخط خبرها

شهردار مشهد: عملیات حفاری خط ۴ قطارشهری تا پایان امسال آغاز می‌شود

  • کد خبر: ۵۳۸۸۶
  • ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
شهردار مشهد: عملیات حفاری خط ۴ قطارشهری تا پایان امسال آغاز می‌شود
شهردار مشهد با اشاره به اینکه سرعت پروژه‌های مترویی به هیچ عنوان کم نخواهد شد، گفت: تا پایان سال هر دو هفته یک بار یک پروژه حوزه مترو را به بهره‌برداری می‌رسانیم، هزینه اجرای این پروژه‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضا کلائی امروز و در مراسم افتتاح دسترسی دوم ایستگاه کوهسنگی که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و معاون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهردار و مدیران شهری برگزار شد، افزود: تلاش خواهیم کرد ظرف چند ماه آینده تمامی پروژه‌هایی که نیازمند تامین تجهیزات است و تاسیسات پیچیده‌ای دارد، به اتمام برسانیم.


وی با بیان اینکه کلان پروژه خطوط ریلی مشهد آن قدر بزرگ است که اجزای آن شاید به چشم نیاید، اظهارکرد: هرکدام اجزای پروژه‌های خطوط ریلی بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه بر هستند، یکی از این پروژه‌ها که به اندازه یک پروژه بزرگ مهم است، دسترسی دوم ایستگاه کوهسنگی بود که امروز، افتتاح شد.


وی تصریح کرد: ما باید الگویی برای سالم سازی فضا برای افراد دارای معلولیت و تسهیل دسترسی ایجاد کنیم که این اتفاق و الگو سازی در این ایستگاه رخ داده و در تمام ایستگاه‌های خط سه مد نظر قرار خواهد گرفت.
کلائی با اشاره به اینکه تاکید ما بر حمل ونقل ریلی است، خاطرنشان کرد: درست است که هزینه‌ها بسیار افزایش پیدا کرده و تامین تجهیزات با وجود تحریم‌ها نیز مشکل شده است، اما انشاالله این حوزه را با سرعت بالا پیش خواهیم برد، دراین مسیر قول‌های مساعدی را برای تامین مالی بیرونی گرفته ایم که این موضوع هم می‌تواند کمکی برای پیشبرد پروژه باشد.


شهردارمشهد ادامه داد: موضوعاتی مبنی بر اینکه انتقال دستگاه حفار به خط چهار و حفاری تونل این خط به پایان این دوره هم نمی‌رسد، از سوی برخی افراد مطرح می‌شود که این موضوع کذب است و به طور قاطع اعلام می‌کنم به لطف خدا تا پایان سال فعالیت‌های یک سال و نیمه‌ای که برای ایجاد شفت چهار و زمینه‌های لازم برای حفر تونل انجام شده، به نتیجه خواهد رسید.


وی تصریح کرد: دستگاه حفار درهمین سال ۹۹ حفار تونل خط چهار را از منطقه مهر مادرکه محله کم برخورداری است و می‌تواند بخش زیادی از مناطق کم برخوردار را از خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی به هم متصل کند، آغاز خواهد شد و ما بر این تصمیم مصمم هستیم و قول می‌دهیم که اینکار را به سرانجام برسانیم، لذا بی دلیل مردم را نا امید نکنید.


وی اضافه کرد: از این مساله مهم تر، تاکید بر استفاده از مدل‌های جدید حمل ونقل و تاکید بر پیاده مداری است.


کلائی گفت: به هرحال ما در آستانه سال ۱۴۰۰ و آغاز قرن جدید هستیم و نباید منفعلانه با این موضوع برخورد کنیم، همه مولفه‌ها نشان می‌دهد که شهر مشهد طی یک دهه آینده، شهری پیشتاز در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.


شهردار مشهد افزود: با توجه به این موضوع باید با کمک مردم گام‌هایی بزرگ را در تقویت و توسعه پیاده محوری برداریم که گام اول آن به رسمیت شمردن حق تقدم عابر پیاده است.


وی با بیان اینکه در این راستا طی یکسال گذشته، در ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز طرح حق تقدم عابر پیاده به نقطه مطلوبی رسیده ایم، اظهارکرد: البته هنوز تا رسیدن به نقطه استاندارد فاصله زیادی داریم، اما با ایجاد پیاده رو‌ها و پیاده راه ها، اصلاح تقاطع‌ها و مناسب سازی مسیر‌های گذر‌های عابر پیاده و ایمن سازی آن، گام بلندی برداشته شده است.


کلائی تصریح کرد: اکنون باید با مردم مشهد هم صدا شویم و تلاش کنیم این پروژه به سرانجام برسد؛ لذا شهروندان باید در کنار هم عبور از گذرگاه عابر پیاده و توقف پشت خطوط عابر را تمرین کنند.


وی ادامه داد: رعایت حق تقدم عابر پیاده باید در سال آینده اجباری شود و این خیلی ساده است، اگر شهروندان ما در گذرگاه‌های عابر پیاده به چراغ‌ها توجه و از خطوط عابر پیاده عبور کنند و خودرو‌ها نیز هنگام رسیدن به گذر عابر پیاده سرعت خود را کم کنند و متوقف شوند، این طرح محقق خواهد شد.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->