به گزارش شهرآرانیوز، فروش خودروی جدید تارا در ۲ مدل دنده دستی و دنده اتوماتیک از فردا ۲۰ دی آغاز میشود، اما این ۲ مدل چه تفاوتها و ویژگیهای به غیر از گیربکس اتوماتیک دارند که در این مطلب به این موضوع میپردازیم.
جدیدترین محصول ایران خودرو که در گذشته با نام پروژه k۱۳۲ شناخته میشد در ۲۹ آذز ۹۹ و با حضور وزیر صنعت و جمعی از مدیران ایران خودرو رسما " تارا" نام گرفت.
تارای ایران خودرو در نمونه دندهای و اتوماتیک به موتور EC۵ یا همان TU۵ پلاس مجهز است. این موتور ۱.۶ لیتری توان تولید ۱۱۰ اسب بخار با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را دارد که این توان از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود.
از جمله تفاوتهای مدل اتوماتیک نسبت به نوع دستی را میتوان در افزایش تعداد ایربگها از ۲ به ۴، صندلیهای نیمه برقی راننده و سرنشین جلو، تاشوندگی آینههای جانبی وجود کمربند ۳ نقطهای و صندلیهایی با روکش چرم و پارچه در نوع اتوماتیک ذکر کرد.
وجود رینگهای ۱۶ اینچی آلمینیومی نسبت به ریگهای ۱۵ اینچی فولادی نیز یکی از تغییرات ظاهری نمونههای اتوماتیک تارا نسبت به نوع دندهای میباشد.
ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سانروف، ایزوفیکس، فرمان و دسته دنده چرمی، نمد درب موتو نیز از جمله تفاوتهای دیگری ۲ مدل خودروی تارا است.
با توجه به بخشنامه فروش تارا دنده ای، این خودرو با پیش پرداخت ۱۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ثبت نام خواهد شد. همچنین برای ثبت نام تارا اتوماتیک نیز به پیش پرداخت ۱۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نیاز است. بر اساس بخشنامه موجود، ایران خودرو سود مشارکت و انصرافی را برای مشتریان تارا در نظر نگرفته است.