درباره کوچه امام خمینی ۲۴ در مشهد و روزگار رفته بر آن | خیام؛ کوچه بود‌ها و نابود‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت دهه پایانی صفر، هر سال منسجم‌تر می‌شود پژمان‌فر خبر داد: افزایش ۴ درصدی تعداد زائران ایرانی شرکت‌کننده در مراسم اربعین ۱۴۰۴ نسبت‌به سال گذشته شهردار مشهد مقدس: رزق و روزی مدیریت شهری از اربعین و دهه آخر صفر است + فیلم عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد: مردم، بیت‌الغزل خدمات در دهه آخر صفر بودند رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: هدف تیم بزرگ مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، خدمت به زائران حضرت رضا(ع) بود ثبت جهانی توس همچنان در بلاتکلیفی| رفع ترافیک سه‌راه فردوسی اولویت مدیریت شهری است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه باغ‌راه شاهنامه چهره توس را دگرگون خواهد کرد پژمان‌فر: امروز فرزندان ما اسطوره‌های دیگری انتخاب می‌کنند، چون ظرفیت‌های خود را معرفی نکردیم انجام بازدید دوره ای از وسایل بازی کودکان در بوستان های مشهد شهرداری مشهد پیشگام در خدمات آبرسانی به مواکب در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ شهردار مشهد مقدس: هزینه‌های زیادی در حوزه توس و بولوار شاهنامه توسط مدیریت شهری صرف شده است | طرح تفصیلی توس دغدغه ۱۲ساله مردم به شمار می‌رود + فیلم معاون عمران شهرداری مشهد: باید ۷ پل دیگر بر روی بزرگراه پیامبراعظم(ص) ساخته شود شهردار منطقه ۱۲ مشهد: پیگیر طرح تفصیلی شاهنامه هستیم آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهم‌سطح سه‌راه فردوسی مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد همچنان ناسالم است (۹ شهریور ۱۴۰۴) مدیر عالی حرم مطهر رضوی: خدمات شهرداری در دهه آخر صفر امسال، روان‌تر، متنوع‌تر و بهتر از سال‌های گذشته بود + فیلم دیدار شهردار مشهد با مدیر عالی حرم مطهر رضوی | قلندرشریف: فاز نخست خط ۳ متروی مشهد رهاورد همکاری آستان قدس رضوی با مدیریت شهری بود + فیلم مزین شدن ۵۰ قاب مفاخر شهری مشهد به تصاویر شهدای ترور آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهمسطح سه راه فردوسی و افتتاح ۴۷ پروژه عمرانی منطقه ۱۲ مشهد
سرخط خبرها

قول مساعد رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای پیگیری تأمین اعتبار قطارشهری مشهد

  • کد خبر: ۵۶۰۱۶
  • ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
قول مساعد رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای پیگیری تأمین اعتبار قطارشهری مشهد
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: پیشنهادها و راهکار‌های شهرداری مشهد برای تأمین بخشی از اعتبارات مورد نیاز پروژه قطارشهری پیگیری می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان عصر شنبه در جریان بازدید از روند عملیات اجرایی خطوط سوم و چهارم قطارشهری مشهد در جمع خبرنگاران افزود: هزینه‌های احداث قطارشهری افزایش بسیار یافته و برای اجرای هر کیلومتر آن ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: دولت در سال‌های قبل رقم‌های قابل توجهی به قطارشهری مشهد کمک کرده، اما در چند سال اخیر ارقام کمک شده از سوی دولت جوابگوی افزایش هزینه‌ها نبوده است.

 

 

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: شهرداری برای تامین منابع اجرای این پروژه‌ها پیشنهاداتی از جمله تهاتر ۵۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی و همچنین تمدید مدت زمان برگشت اوراق خزانه را ارائه کرده که این پیشنهادات بررسی خواهد شد.

وی افزود: تلاش می‌شود از طریق کمک دولت و پیش‌بینی در بودجه، بخشی از پیشنهادهای شهرداری مشهد عملیاتی شود.

حجت‌الاسلام درویشیان در خصوص تخلفات مربوط به تعهدات ارزی نیز گفت: بخشی از تخلفات ارزی صادرات و واردات از طریق بانک مرکزی دنبال می‌شود و موضوع از طریق دادستانی تهران نیز در دست پیگیری است.
وی افزود: این سازمان همچنین در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از برخی کالا‌های اساسی نیز ورود کرده است.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا‌به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴/۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴/۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول ۸ کیلومتر بهره‌برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۲۸.۵ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.


عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴/۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->