کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (چهارشبه ۶ تیر) فراگیری دانش سیاسی و توسعه‌یافتگی کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۶ تیر) + آموزش کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۵ تیر) + آموزش سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از افزایش محتوای تخریبی و اخبار جعلی علیه برخی کاندیداها خبر داد اپل با حکم اتحادیه اروپا رسما به نقض قوانین بازارهای دیجیتال متهم شد علت کرش‌کردن و بازنشدن ربات همستر کامبت + راه‌حل رفع مشکل تابستان امسال انفجاری ستاره‌ای رخ می‌دهد که هر ۸۰ سال یکبار ‌تکرار می‌شود فیلم کامل مناظره محسن هاشمی و علی خضریان درباره رقابت پزشکیان و جلیلی در انتخابات ۱۴۰۳ کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) + آموزش تاکنون ۲۱ میلیون کاربر بسته اینترنت رایگان انتخابات را فعال کرده‌اند (۲ تیر ۱۴۰۳) مدیرعامل انویدیا: بخشی از بافت‌های بازی‌های آینده را هوش مصنوعی تولید می‌کند دانشمندان در تحقیقی جدید دریافتند پلک‌زدن نقشی فراتر از روانکاری چشم‌ها دارد بهترین نئوبانک ایرانی کدام است؟ | جدال نفس‌گیر در میدان بانکداری دیجیتال به زودی فقط کاربران پریمیوم می‌توانند از قابلیت پخش زنده شبکه اجتماعی ایکس استفاده کنند همه چیز درباره «یس کوین»، بازی تلگرامی‌ای که ممکن است به ایردراپ منتهی شود HarmonyOS NEXT هواوی رونمایی شد + فهرست دستگاه‌های سازگار کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (شنبه ۲ تیر)
سرخط خبرها

گوگل و اپل، متهم گروگان گیری اطلاعاتی

  • کد خبر: ۶۵۴۰۶
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
گوگل و اپل، متهم گروگان گیری اطلاعاتی
گوگل و اپل به تازگی از سوی شرکت‌های کوچک‌تر دنیای فناوری متهم به «گروگان گیری اطلاعاتی» شدند. شرکت‌های Spotify، Tile و Match می‌گویند مجبور به پرداخت کمیسیون‌های بالا و از دست دادن توان رقابتی خود برای ادامه حضور در اپ استور و گوگل پلی شده اند.
نجفی | شهرآرانیوز - گوگل و اپل به تازگی از سوی شرکت‌های کوچک‌تر دنیای فناوری متهم به «گروگان گیری اطلاعاتی» شدند. شرکت‌های Spotify، Tile و Match می‌گویند مجبور به پرداخت کمیسیون‌های بالا و از دست دادن توان رقابتی خود برای ادامه حضور در اپ استور و گوگل پلی شده اند. کمیته پیگیری شکایت در سنای آمریکا می‌گوید اپل و گوگل از قدرت خود برای حذف یا سرکوب اپلیکیشن‌ها در رقابت با محصولات خود استفاده می‌کنند و با تحمیل هزینه‌های گزاف به آن‌ها بر فضای رقابتی اثر می‌گذارند.
 
تنها راه عرضه مؤثر و مستقیم محصولات شرکت‌های کوچک‌تر استفاده از پلتفرم‌های گوگل و اپل است. این ۲ شرکت نیز با ایجاد یک مونوپلی عظیم، مانع از اصلاح آن می‌شوند. برای نمونه، اپل به تازگی از AirTag رونمایی کرده است که با استفاده از آن‌ها می‌توان دستگاه‌های گمشده را با استفاده از اپلیکیشن Find اپل جست وجو کرد. این محصول کپی برداری مشهودی از SmartTag سامسونگ و Bluetooth Tracker شرکت Tile با ۱۰ سال قدمت شناخته شده است. در مورد دیگری، اپلیکیشن‌های اجتماعی Spotify و Match از الزام به پرداخت تا ۳۰ درصد از درآمد‌های حاصل از پرداخت‌های درون اپلیکیشنی خود به گوگل و اپل شکایت کرده اند و آن را غیررقابتی می‌دانند.
 
اپل در پاسخ به این اتهام گفته است درآمد‌های ناشی از حق اشتراک اپلیکیشن‌ها صرف تأمین امنیت کاربران و تضمین کارایی نصب‌ها می‌شوند. به همین دلیل، به اپلیکیشن‌های بسیاری اجازه عرضه در اپ استور را نمی‌دهد. از دیدگاه کمیته بررسی کننده پرونده در سنا، کاربران باید مجاز به نصب هر آنچه می‌خواهند روی دستگاه‌های خود باشند. این مسئله نه تنها از لحاظ فناوری که از لحاظ حقوق شهروندی نیز ناقض آزادی‌های فردی کاربران است.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->