واکنش پزشکیان به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا ظریف آخرین تحولات در زمینه انتخاب وزرای کابینه چهاردهم را تشریح کرد واکنش نمایندگی ایران به دروغ‌پردازی اسرائیل علیه تهران در المپیک یاوه گویی ترامپ درباره ترور احتمالی خودش و ایران نشست استانداران با حضور وزیر کشور در مشهد برگزار شد شکست خفت بار رژیم صهیونیستی در پروژه غرق کردن تونل‌های غزه کشته‌های ارتش اسراییل به ۶۸۷ نفر رسید هدیه متفاوت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به مسعود پزشکیان رهبر معظم انقلاب: جریان جهانی حمایت از فلسطین متاثر از روح انقلاب اسلامی است+فیلم نخست وزیر پاکستان: تهدید‌های تروریستی از کشور‌های همسایه را تحمل نمی‌کنیم عربستان از پروژه‌های بلند پروازانه دست می‌کشد اخلاقی: نباید با مرزبندی میان مجلس و دولت این دو قوه را به سمت تنش ببریم پادشاه اردن پارلمان این کشور را منحل کرد هشدارها درباره تشدید عضوگیری آنلاین داعش از میان نوجوانان اروپا ایران از توافق حاصله در مورد یمن استقبال کرد مدافعان «سوباشی» با رشادت و ازخودگذشتگی، امنیت کشور را حفظ کردند وحیدی: ماندگاری زائران اربعین در کشور عراق بیشتر از ۷ روز نباشد گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مشخص شدند وزارت دفاع ارمنستان گزارش‌ها درباره امضای قرارداد تسلیحاتی با ایران را تکذیب کرد مقامات آذربایجان و رژیم صهیونیستی درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند
سرخط خبرها

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کیست؟ + بیوگرافی و سوابق

  • کد خبر: ۶۸۴۲۰
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
  • ۲
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کیست؟ + بیوگرافی و سوابق
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی یکی از شش کاندیدای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان برای رقابت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که قرار است ۸ تیرماه برگزار شود است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ قاضی زاده هاشمی پیشتر در دوره هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حوزه انتخابیه مشهد و کلات به عنوان دبیر هئیت رییسه مجلس فعلیت می‌کرد. وی در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ سخنگوی جبهه پایداری بود.

او از سال ۱۴۰۰ سمت معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را در دولت سیزدهم برعهده دارد.

تحصیلات

قاضی‌زاده دانش‌آموخته دکتری پزشکی (جراح گوش، حلق و بینی) است و پیش از نمایندگی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را برعهده داشت.

روابط خانوادگی

او پسر عموی سید حسن قاضی‌زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت دولت یازدهم و دوازدهم است. برادر کوچکتر او سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده حوزه انتخابیه فریمان و سرخس از استان خراسان رضوی در دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی است.

وی از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری است و در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ سخنگوی آن بود.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به عنوان داوطلب ثبت نام کرده است.

ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز دوشنبه ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ثبت نام کرد. او به همراه پنج کاندیدای دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت شده است.

منبع: ویکی تابناک/جماران/ شهرآرانیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
رضوانعلی فتحی هستم
United States of America
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
0
0
سلام و درود بر دکتر قاضی زاده هاشمی بسیار سخنرانی پر مغز و جالبی ارایه نموده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
0
0
می،خواهم،نامه،ای،برای،اقای،دکتر،قاضی،زاده،هاشمی،بنویسم،ادرس،دفتر،این،بزرگوار،رابلد،نیستم،درصورت،امکان،راهنمای،بفرمایید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->