ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان چیست؟ قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد
سرخط خبرها

آنچه باید در مورد زوال عقل بدانید

  • کد خبر: ۶۸۹۹۳
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
آنچه باید در مورد زوال عقل بدانید
زوال عقل به طور کلی شامل کاهش تدریجی مهارت‌های حافظه، تفکر و استدلال می‌شوند. این بیماری بیشتر در سنین بالا و سالمندان شایع است و دلیل آن عادت‌های نادرستی که در زندگی گذشته داشته اید.
به گزارش شهرآرانیوز، زوال عقل یک اصطلاح کلی برای افت توانایی ذهنی به میزانی است که در زندگی روزانه فرد تداخل ایجاد می‌کند. از دست دادن حافظه و بیماری آلزایمر - رایج‌ترین نوع زوال عقل - دو نمونه از این دست هستند. زوال عقل به طور کلی شامل کاهش تدریجی مهارت‌های حافظه، تفکر و استدلال می‌شوند. این بیماری بیشتر در سنین بالا و سالمندان شایع است و دلیل آن عادت‌های نادرستی که در زندگی گذشته داشته اید.

اما کدام عادت‌ها باعث افزایش احتمال ابتلا به زوال عقل می‌شود؟

افزایش سن و فاکتور‌های ژنتیکی یکی از دلایلی است که در این بیماری تاثیرگذار است و افراد فقط می‌توانند این دو عامل را مدیریت کنند. اما دلایلی دیگری هم مانند عادت‌های غذایی از جمله سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی تاثیرگذار هستند.

افراد می‌توانند با مطالعه زیاد، درمان بیماری افسردگی و شرکت در اجتماع از دچار شدن به زوال عقل در سنین بالا جلوگیری کنند.

با علائم زوال عقل آشنا شوید

علائم این بیماری بیشتر با ذهن درگیری و حافظه افراد را مورد هدف قرار می‌دهد. اگر حافظه شما در حدی ضعیف شده است که کار‌های روزمره خود را فراموش می‌کنید و یا برای پیگیری برنامه خود با مشکل مواجه هستید، از علائم زوال عقل است.

این بیماری به دلیل اینکه عملکرد مغز را مختل می‌کند ممکن است در قدرت تکلم، درک تصاویر، توانایی تصمیم‌گیری و خلق و خوی شما تاثیرگذار باشد.

در حال حاضر حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و هر ساله نزدیک به ۱۰ میلیون نفر به این آمار افزوده می‌شود.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->