تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده جشن‌تکلیف نوجوانان پسر عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر چه می‌خواهد دل تنگت، نگو! نگاهی به کارکرد اجتماعات دینی در جامعه حضور استادان هنر انقلاب اسلامی در چای خانه حضرت رضا (ع) اعزام بیش از ۱۰ هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات شریعتی و مفاهمه اجتهاد در اندیشه اسلامی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور: جشن‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی
سرخط خبرها

آمادگی مشهد برای جشن میلاد امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۷۱۰۹۶
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
آمادگی مشهد برای جشن میلاد امام رضا (ع)
به‌گفته قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد، در آستانه میلاد پربرکت ثامن‌الحجج (ع) مدیریت شهری مشهد برای ارائه خدمات ویژه به زائران و مجاوران، تمهیداتی اندیشیده است که از آن جمله می‌توان به سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌ها در مسیر حرم و گل آرایی ویژه شهر اشاره کرد.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ به‌گفته قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد، در آستانه میلاد پربرکت ثامن‌الحجج (ع) مدیریت شهری مشهد برای ارائه خدمات ویژه به زائران و مجاوران، تمهیداتی اندیشیده است که از آن جمله می‌توان به سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌ها در مسیر حرم و گل آرایی ویژه شهر اشاره کرد.
مهدی یعقوبی در گفتگو با خبرنگار ما، افزود: در حوزه حمل ونقل ریلی نیز در شب میلاد امام هشتم (ع) افزایش سرویس دهی و کاهش سرفاصله زمانی قطارشهری مشهد در خطوط یک و دو اجرایی خواهد شد.


توزیع ۳ میلیون بوته گل در دهه کرامت

وی با اشاره به گل آرایی ویژه شهر در ایام دهه کرامت امسال، یادآور شد: در دهه کرامت امسال، بیش از ۳ میلیون بوته گل فصلی در مناطق سیزده‌گانه مشهد توزیع و جانمایی شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: در زمینه فضاسازی و گل آرایی شهر نیز اقدامات زیادی تدبیر شده است که جانمایی ۵ المان ویژه گل‌نوشته در میدان‌های شهر، اجرای بیش از ۱۴۰۰ فعالیت فرهنگی برنامه ریزی شده در این ایام و جانمایی ۳۴ المان شمسه در معابر منتخب شهری از آن جمله است؛ ضمن اینکه ۱۲۶ گُل‌جای (فلاورباکس)، ۴ المان ترکیبی با محوریت گنبد و بارگاه، ۱۰ المان گل مناسبتی و ۱۰ المان نوشتاری نیز در شهر نصب شده است.


یعقوبی ادامه داد: اقدامات دیگری نیز مانند اجرای استیکر تلفیقی با نور در مناطق اطراف حرم مطهر شامل میدان بیت‌المقدس و میدان طبرسی، نصب و آماده سازی دالان‌های گل در میدان شهیدحججی و ورودی ره باغ مرتبط نیز با توجه به اهمیت ویژه معابر منتهی به حرم مطهر رضوی برنامه ریزی و اجرایی شده است.
وی بیان کرد: در این ایام همچنین نصب ۴۶ المان نوری «یا رضا (ع)» در محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و فعال‌سازی همه نورپردازی‌های شبانه شهری در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است.


۱۰هزار مترمربع اطلاع‌رسانی محیطی

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: در شب و روز میلاد، سرویس‌دهی ویژه ناوگان اتوبوس‌رانی برای نماز صبح روز ولادت امام رضا (ع) در خطوط اطراف حرم، تقویت خطوط ناوگان اتوبوس‌رانی منتهی به حرم مطهر در شب و روز میلاد امام رضا (ع) و نصب پرچم‌های مناسبتی به‌روی ناوگان حمل و نقل عمومی، نیز پیش‌بینی شده است.
یعقوبی یادآور شد: نورافشانی ویژه در ۸ منطقه شهر، آذین بندی با استفاده از ۲۰۰هزار متر طول ریسه رنگی، ۳ هزارو۵۰۰ آویز ستونی و ۲۰۰ پرچم بیرقی در خطوط بی‌آرتی بخشی از اقدامات این حوزه خواهد بود؛ در این ایام، بیش از ۱۰هزار مترمربع اطلاع‌رسانی محیطی با موضوع دهه کرامت نیز صورت خواهد گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->