مصوبات مهم کمیسیون آموزش درباره رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ + جزئیات

  • کد خبر: ۷۲۶۹۱
  • ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
مصوبات مهم کمیسیون آموزش درباره رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ + جزئیات
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به نشست‌های متوالی اعضای این کمیسیون برای بررسی دقیق و تصویب لایحه رتبه بندی، نتایج این جلسات فشرده و چندین ساعته را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا حاجی پور در تشریح جلسات فشرده لایحه رتبه بندی معلمان که از دوشنبه (۷ تیرماه) به صورت سه شیفته بررسی آن در کمیسیون ادامه دارد، اظهار کرد: یکی از تصمیمات مهمی که در کمیسیون به تصویب اعضا رسید،  کاهش توقف در رتبه‌ها از ۶ سال به ۵ سال بود. این عدد برای معلمان مناطق محروم، مرزی و عشایری ۴ سال و برای نخبگان ۳ سال محاسبه خواهد شد.

 

حذف شرط ۲ سال تجربه برای ورود به رتبه بندی

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حذف شرط ۲ سال تجربه ورود به رتبه بندی و تعمیم رتبه بندی به همه معلمان شاغل وزارت آموزش و پرورش یکی دیگر از تصمیماتی بود که در کمیسیون اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: حذف محدودیت‌های دستیابی به رتبه‌ها (سقف درصدی برای هر رتبه) نیز با نظر اعضای کمیسیون مصوب شد.

 

کاهش سقف سنوات دسترسی به رتبه‌های دانشیار معلم و استاد معلم

حاجی پور افزود: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون، سقف سنوات دسترسی به رتبه‌های دانشیار معلم و استاد معلم از ۲۰ و ۲۶ به ۱۵ و ۲۱ تقلیل یافت.

وی تأکید کرد: همچنین با نظر اعضا کمیسیون در این لایحه قید شد که وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف یک ماه آیین نامه مربوط را با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی به تصویب هیات دولت برساند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: امیدواریم بتوانیم مصوبه کمیسیون را هرچه سریع‌تر به صحن علنی ارسال و بعد از بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال کنیم.

منبع: خانه ملت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->