مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

«مشهد» ۶ روز تعطیل شد

  • کد خبر: ۷۷۵۸۳
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
  • ۷
«مشهد» ۶ روز تعطیل شد
براساس اعلام ستاد ملی کرونا از دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد کل کشور تعطیل شد، تعطیلی که به‌جای حل مشکل کرونا راه سفر را هموار می‌کند!

جانقربان| شهرآرانیوز، باتوجه‌به اوضاع حاد مشهد توقع می‌رفت که تعطیلی کامل فقط برای این شهر اجرا شود تا با تعطیل‌نشدن دیگر شهر‌ها زمینه سفر به این شهر فراهم نشود اما براساس تصمیم جدید، کل کشور تعطیل خواهد شد و باید دید که چه تمهیداتی برای مشهد پیش‌بینی خواهد شد.
در همین زمینه سخنگوی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونای استانداری خراسان رضوی گفت: آخرین مصوبات به‌زودی از طرف ستاد ملی اعلام خواهد شد و کل کشور از دوشنبه تا شنبه هفته آینده تعطیل خواهد بود و در این مدت دغدغه بر این است که تمام نهاد‌ها در کنار یکدیگر قرار گیرند تا مدیریت درستی انجام شود.

محسن‌نژاد افزود: در جلسه‌ای که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور جناب رئیسی امروز برگزار شد، تسریع واکسیناسیون، جبران خسارت خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا و اعمال قانون خاطیان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تنفیذ اختیارات بیشتر به استانداران بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی کمیته امنیتی‌اجتماعی پیشگیری از کرونا یکی از کلونی‌های تجمع برای تأیید نسخه‌های بیماران کرونایی بیمارستان‌ها بود که این مشکل به‌زودی رفع خواهد شد. همچنین تعداد مراکز سرپایی به ۱۴ مرکز افزایش خواهد یافت و در روز‌های عاشورا و تاسوعا مطب‌ها و داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیکی باز خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: در بازدید نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت از مشهد نیز ۴۰۰ تخت و ۲ دستگاه سی‌تی‌اسکن و ۱۰۰ تخت آی‌سی‌یو به مراکز اختصاص یافت و همچنین۶۰۰ کپسول اکسیژن نیز تأمین شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری در ادامه گفت: آنچه مهم است انجام فرمایش مقام معظم رهبری است و برای انجام بازرسی‌ها ۷۵ نفر نیرو در قالب ۳۰ تیم کار‌های نظارتی در بخش‌های مختلف انجام می‌دهند و همچنین کاهش محسوس در ورودی‌های استان داشته‌ایم. همچنین در پرواز‌های ورودی کاهش ۵۰ درصدی مسافر به مشهد داشته‌ایم.

محسن‌نژاد افزود: همچنین از طریق وزارت کشور پیگیر ممنوعیت سفر‌هایی از مبدأ عراق هستیم و دغدغه ما حمایت کامل در گلوگاه‌هاست که کنترل جدی بر آن‌ها انجام می‌شود.

سخنگوی قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونای استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین میانگین بازرسی‌ها نیز در بحث مسافران پرواز‌ها کاهش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.
وی در خصوص فعالیت هیات‌های مذهبی در این ایام اظهار کرد: ۲ هزار مجوز هیات روباز مجوز فعالیت دریافت کرده اند، ولی هیچ ایستگاه صلواتی مجوزی دریافت نکرده و این افراد به مراجع قضایی معرفی و برخورد خواهد شد. بر این اساس  مردم برای گزارش تخلف در برپایی ایستگاه های صلواتی می توانند با شماره های ۱۱۱ و یا ۱۹۱ تماس حاصل نمایند.
این مقام مسئول گفت: همچنین براساس بازرسی‌های انجام شده بیش از ۶۱ درصد هیات‌های روباز فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند و بیش از ۷۴ درصد عزاداران از ماسک استفاده می‌کنند.

نژاد افزود: برای این چند روز تعطیلی نیز در حمل و نقل شهری احتمالا محدودیتی اعمال خواهد شد و شهرداری نیز در زمینه مبارزه با کرونا باید حضور فعال تری داشته باشد و در فرهنگ سازی و اعلام هشدار و حساس کردن مردم پای پای کار بیایند.

وی گفت: در بحث آرامستان‌ها نیز آنچه ما می‌بینیم در واقعیت با آنچه که در رسانه‌ها منعکس می‌شود متفاوت است.

این مقام مسئول در خصوص ورودی‌های جاده‌ای گفت: در ورودی‌ها محکم و مردانه ایستاده ایم و در ۶ گلوگاه خواف، قوچان، سبزوار، گناباد، فیض آباد بجستان، بردسکن نظارت‌ها انجام می‌شود.
وی افزود: تصمیمات نهایی توسط ستاد ملی کرونا ابلاغ خواهد شد و تمامی ادارات دولتی و خصوصی به جز دستگاه‌هایی که خدمت رسان هستند در این مدت تعطیل خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
0
سلام .ایستگاه صلواتی چند روز است که در مشهد میدان ۱۵ خرداد کنار کیوسک خودپرداز بانک شهر فعالیت شبانه دارد لطفا بررسی کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
1
اگر راست میگید حرم مطهر رضوی و بازار امام رضا و هتلها و مسافرخانه ها تعطیل کنید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
1
چه فایده ای داره ادارات دولتی که نیازی نیست باز باشن مثل راه آهن یا حتی ترمینال ها باز هستن و شیفت دارن فایده ای نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
توروخداراه اهن روتعطیل کنیدوگرنه بی فایدس
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
0
0
سلام اینجوری فایده ای نداره اگر قراره جلوی پیش رفت کرونا رو بگیرن کلا باید همه جا تعطیل بشه حتی کارخانجات. از یکطرف کارخانجات ها باز هستن وبفیه مشاغل بسته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
0
تعطیلی کار برای بعضیها مهم نیست اما برای خیلی ها مساوی پایان زندگیه...‌دولت توروخدا یه فکری برای شکم گرسنه مردم و گرونی ها بکنید....
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
0
0
سلام باتوجه به وضعیت قرمز کرونا وتعطیلی ها بچه های متروکه گناهی نداشتن ودرس روجواب دادن آنلاین تجدیدکردن که کوتاهی ازجانب معلم ومدیربوده خواهشی که ازشما دارم ازمسعولین خواهش میکنم دبستان نورهدایت روتوجیح کنندبچه های ماروقبول کنند اونا که تقصیری نداشتن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->